Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wardriving med Kismet - Lovlig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer bare på noen vet noe om lovligheten til Wardriving? Tenker kun på å kjøre rundt og finne trådløse nett og plotte dem på et kart ved hjelp av GPS posisjoner. Har ingen andre hensikter, skal ikke avlytte nettene, bruke dem eller knekke wep krypteringen. Kun for å se hvor det finnes trådløse nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Luften er fri for alle. Dvs hvis noen sender informasjon ut i luften, så tar jeg meg friheten å gjøre hva jeg vil med den. Tankengangen funkerte fint for meg når det var populært med piratcards til parabolen, og jeg lever i samme motivasjon frem til jeg får en dom som skulle si noe annet.

Lenke til kommentar

Det største problemet jeg har med min bilpc m/wlan-kort, er alle åpne trådløse nett den absolutt skal koble seg til.

"default er nå koblet til...."

"noname er nå koblet til...."

"familien_olsen er nå koblet til...."

"ssid er nå koblet til...."

Det kryr jo av de.... :-)

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg lurer bare på noen vet noe om lovligheten til Wardriving? Tenker kun på å kjøre rundt og finne trådløse nett og plotte dem på et kart ved hjelp av GPS posisjoner. Har ingen andre hensikter, skal ikke avlytte nettene, bruke dem eller knekke wep krypteringen. Kun for å se hvor det finnes trådløse nett.

6753179[/snapback]

Hvis du skal gjøre det i Grenland så er vi fler ;-) Kan forresten anbefale å bruke GPSDrive ved siden av Kismet.

Bare det å logge hvor nettverkene finnes er ikke ulovlig, for det er eieren på nettverket som sier at nettverket skal finnes av andre og at det skal være åpent. Du har ikke lov til å gjøre noe med det, som å koble deg på det eller dele ut dataene til andre.

Happy wardriving :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...