Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av spill laptop. 10k kr.

Anbefalte innlegg

Hei. En veninne av meg skal ha en gamer bærbar. Jeg er ganske newb når det gjelder det bærbare, så jeg trenger litt hjelp fra dere om å finne en god bærbar gamer løsning for henne.

Hun sa at budsjettet burde være ca 10 000. Om PCen er mye bedre og koster bare 500kr mer, så er det greit.

Den jeg så på var denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322752&view=detailed

Jeg er litt usikker på om det er så bra. Som sagt, jeg er mest kjent med stasjonært hardware.

Krav:

- koster ca 10 000kr.

- skal greie å kjøre spill bra / veldig bra (?)

- skal ha god lagringsplass

- Wi-fi, DVD brenner og det meste av standarden da. Trenger ikke en kaffekopp holder :p

Hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Hvis du f. eks skal spille Counter Strike: 1.6 så ville jeg anbefalt: Tundra 1012X ! Kjenner 3 venner som har denne, funker fett til gaming=) Her har du en link til PC'en: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128677 ikke så altfor dyr er den heller:D Lykke til da;)

Mvh

Toby^

6753283[/snapback]

integrert skjermkort drar vel ikke all verdens =) det første forslaget ser best ut av disse to =)

Lenke til kommentar
Hei! Hvis du f. eks skal spille Counter Strike: 1.6 så ville jeg anbefalt: Tundra 1012X ! Kjenner 3 venner som har denne, funker fett til gaming=) Her har du en link til PC'en: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128677 ikke så altfor dyr er den heller:D Lykke til da;)

Mvh

Toby^

6753283[/snapback]

integrert skjermkort drar vel ikke all verdens =) det første forslaget ser best ut av disse to =)

6753311[/snapback]

Ja det kan godt være men jeg har selv sett dette og det er bra!

Lenke til kommentar

Mvh

Toby^

6753283[/snapback]

6753311[/snapback]

Ja det kan godt være men jeg har selv sett dette og det er bra!

6753681[/snapback]

Den som kjøper den der til spilling vil mildt sagt bli svært skuffet. Den egner seg absolutt ikke til spilling. Og så skal det ikke mye til for å drive CS heller da. Jeg kjørte det på en PII-333 med GeForce 256.
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke virke utakknemlig, men CS 1.6 eller Source er ikke akkuratt det jeg ville ha bencha hardware med.

Jeg vet ikke om det er det hun spiller, men jeg vil gjerne at PCen vil klare å kjøre disse spillene noelunde bra / bra:

- Oblivion (jeg vet at hun spiller dette)

- Doom 3

- FarCry

- NFSU

- Sims

etc. Slike spill jeg ville ha satt en evt laptop opp mot.

Takk til efikkan for godt svar.

Lenke til kommentar
Slike spill er ikke ment for laptop egentlig, men broren min har en ASUS A6K og den spiller han Oblivion på :)

6795401[/snapback]

da regner jeg med at den er fin ;) Siden Oblivion er en del kravstor. Takker takker :)

6797560[/snapback]

Ehm.. Når jeg søker på ASUS A6K i prisguide'n (link), så får jeg opp at den har Go 6200, som er et vesentlig dårligere skjermkort enn Go 7600 som i A6T'n (den trådstarter foreslo)...

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
ouchie, det så jeg ikke :( Men for å si det sånn om Go6200 takler Oblivion, så burde vel 7600 "slakte" det? Jeg er usikker egentlig.

6797990[/snapback]

Jo høyere tall jo bedre er den

Vanligvis slik det fungerer

La ikke merke til det jeg heller, gå for den isteden du da ;)

Lenke til kommentar
ouchie, det så jeg ikke :( Men for å si det sånn om Go6200 takler Oblivion, så burde vel 7600 "slakte" det? Jeg er usikker egentlig.

6797990[/snapback]

Nå spørs det på hva man mener med "takle" da... Jeg spilte Oblivion med mitt 9600XT på min stasjonære, og syns det var helt ok.. Fikk spilt det hvertfall... :p

Så for meg vil jo go7600 være helt vilt :p

Her har hw.no testet zepto, den har go 7600 med 512MB minne, men d er ikke mange prosentene bedre enn 256 modellen.. Så får du se noe annet enn 3dmarks, fps i doom bl.a. ...

Lenke til kommentar
er egentlig ikke så opphengt i fps i doom f.eks. Men jeg syns spillet skal flyte litt da.

Litt kjipt å måtte punge ut med 10 000 tjent inn med hard jobb og finne ut at de fleste spillene hakker :/

6800386[/snapback]

Hvordan er ditt 6800LE på din stasjonære da? Får det mange 3dmarks i 03\05? Du kan jo sammenligne de og få et greit bilde over hva du kan vente deg...

Men du får nok ikke et bedre skjermkort i en bærbar til 10k... Men tipper det vil være godt nok ;)

Lenke til kommentar
er egentlig ikke så opphengt i fps i doom f.eks. Men jeg syns spillet skal flyte litt da.

Litt kjipt å måtte punge ut med 10 000 tjent inn med hard jobb og finne ut at de fleste spillene hakker :/

6800386[/snapback]

Hvordan er ditt 6800LE på din stasjonære da? Får det mange 3dmarks i 03\05? Du kan jo sammenligne de og få et greit bilde over hva du kan vente deg...

Men du får nok ikke et bedre skjermkort i en bærbar til 10k... Men tipper det vil være godt nok ;)

6802482[/snapback]

min 6800LE drar (Stock) Doom3, FarCry, WoW (wooow...), Quake 4 lett med min gjeldene maskinvaren. Jeg merker ikke til så mye hakking. Men så er det jo stasjonær med _litt_ bedre timings og voltage. De Bærbare har gjerne høyere latency og mindre busser på sine GFX kort. Men jau. Jeg tipper denne tråden er stort sett løst.

Men, om dere har andre forslag, er det bare å legge til :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Hei. En veninne av meg skal ha en gamer bærbar. Jeg er ganske newb når det gjelder det bærbare, så jeg trenger litt hjelp fra dere om å finne en god bærbar gamer løsning for henne.

Hun sa at budsjettet burde være ca 10 000. Om PCen er mye bedre og koster bare 500kr mer, så er det greit.

Den jeg så på var denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322752&view=detailed

Jeg er litt usikker på om det er så bra. Som sagt, jeg er mest kjent med stasjonært hardware.

Krav:

- koster ca 10 000kr.

- skal greie å kjøre spill bra / veldig bra (?)

- skal ha god lagringsplass

- Wi-fi, DVD brenner og det meste av standarden da. Trenger ikke en kaffekopp holder :p

Hjelp :)

Det ser ut som en grei data, men den har kanskje litt lite RAM hvis vil bruke den til spill, men det er min mening da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...