Wattengård Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Er det noen distroer som har ting som xvid, mp3, sunjava, ati-proprietær drivere installert som standard? Vet Freespire har endel slikt, men den er litt for "holde-hånda" distro for min smak. -C- Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Slackware inkluderer støtte for alle video-/lyd-formater utennom WMV9 og nyeste Quicktime. Sun Java er inkludert (SDK kan installerers etter installasjon). Drivere må du ordne selv (last ned installer fra ATI). Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Har prøvd endel forskjellige distroer i det siste. Av de jeg har prøvd må det være PCLinuxOS (ver.0.93 Big Daddy) som er mest out of the box mht det du spør om. Har installert den på en IBM PIII tenkepadde. Funker alldeles utmerket. (KDE 3.5.3) Om den for "holde i handa" distro må du avgjøre. Passer godt for nybegynnere med aversjon mot kommandolinje vil jeg tro. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 arch har det aller meste med i pakkesystemet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Er det noen distroer som har ting som xvid, mp3, sunjava, ati-proprietær drivere installert som standard? Vet Freespire har endel slikt, men den er litt for "holde-hånda" distro for min smak. -C- 6753055[/snapback] Installer en hvilken som helst distro, sjekk den "uoffisielle faq'en", legg inn den repo'en den vil ha og legg det inn derifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå