Yuio Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hei Jeg har nettopp mottatt en katalog om hjemme-pc ordning og jeg lurer på om det er vits i å oppgradere fra det gamle systemet for å merke endringer i spill som Oblivion og FEAR. Gammelt system: Intel Pentium 4 3ghz m HT technology 1536mb ram (DDR) 370GB lagring på 2stk IDE 7200RPM nVidia GeForce 6600 AGP Nytt system: Intel Core 2 Duo 2,4ghz 3072mb ram (DDRII) 640GB lagring på 1 S-ATA II 7200RPM nVidia GeForce 7600GS PCI-e Takk Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Tror ikke det er noe vits å oppgradere med minst du kan få med bedre grafikkort. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg ville valgt det. Prosessoren er syk, en vanvittig bra maskin hvis man ser litt bort ifra skjermkortet! ~ Medion Lenke til kommentar
Yuio Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Så 7600GS PCI-e er ikke merkbart bedre enn 6600 Agp? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Se selv. Problemet er at den har 128bit RAM bus. 7600GT er OK staljin Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Så 7600GS PCI-e er ikke merkbart bedre enn 6600 Agp? 6753467[/snapback] Jo, 7600GS er betydelig bedre enn 6600. Hadde det vært 6600GT ville det vært nærmere. Uansett mener jeg at det er en alt for liten ytelsemessig oppgradering til at det er vits å bruke mange pener på det. Merk at testen som det linkes til over her ikke tester geforce 6600, men et bedre 6600GT-kort. Angående AGP vs. PCI-e så gir ikke det noen merkbar ytelseforskjell på kort i denne prisklassen. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Uff, så ikke at det var 6600 han hadde, trodde det var 6600GT. Alikevel så er det bucks som er viktig. Jeg vil nok tro at den der Core Duo PC har ganske fet prislapp. Alikevel syns jeg at 7600GS er ikke noe fet F.E.A.R/Oblivion GK. Staljin Endret 27. august 2006 av staljin Lenke til kommentar
Yuio Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Faktisk gir dette tilbudet prosessoren til en svært rimelig pris! 6000 kr for maskinen gjennom ordningen... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Ikked årlig pris, men i spill bør du prøve å skaffe deg bedre skjermkort. I spill tror jeg fort du kan merke en 1800 kr. oppgradering til x1900GT mye bedre enn den rå CPUen og det ekstra minnet. Lenke til kommentar
Yuio Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Problemet er at min pc kun takler AGP kort, og markedet for slike kort ser ut til å bli stadig mindre. hvis jeg kjøper ett nytt skjermkort til den nye maskinen ser jeg for meg at jeg kan kunne bruke den en stund... Endret 27. august 2006 av Yuio Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Problemet er at min pc kun takler AGP kort, og markedet for slike kort ser ut til å bli stadig mindre. hvis jeg kjøper ett nytt skjermkort til den nye maskinen ser jeg for meg at jeg kan kunne bruke den en stund... 6753968[/snapback] Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Stort sett enig med Simen1 her. @ trådstarter Du må huske på, at du bare leier PC'en (leasing) - og at du må betale et fast beløb hver måned - i 3 år. (Som spill-freak vil du sikkert oppdage, at PC'en er utdatert lenge før du er ferdig med å betale på den) Kimmer Endret 27. august 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
Yuio Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 @ trådstarterDu må huske på, at du bare leier PC'en (leasing) - og at du må betale et fast beløb hver måned - i 3 år. (Som spill-freak vil du sikkert oppdage, at PC'en er utdatert lenge før du er ferdig med å betale på den) Kimmer 6754181[/snapback] Dette er jeg klar over Men fordelen med å bruke dette tilbudet er at jeg får en komplett oppgradering av hardwaren, og større frihet til å oppgradere senere. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 .... og større frihet til å oppgradere senere. 6755992[/snapback] Kan være lurt å lese det, der står med små bokstaver i Hjemme-PC avtalen (leasing avtalen) Kimmer Lenke til kommentar
staljin Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Kan være lurt å lese det, der står med små bokstaver i Hjemme-PC avtalen (leasing avtalen) Kimmer 6757531[/snapback] Om 3 år så er ikke denne PC vært en dritt, og det å kjøpe den ut i løpet av leasing avtale blir sikkert veldig dyrt. Nei, dette ville jeg aldri kjøpr. Mye bedre å kjøpe sine egne komponenter av flere grunner: 1. De "løse" komponenter ser ut til å ha generelt bedre kvalitet enn "pakke" komponenter 2. Hos "løse" komponenter følger garanti hver enkelt del, slik at ved videre salg garanti følger med til neste del eier. 3. Løse komponenter kan man selg og kjøpe nye, mens de "pakke" komponenter har ikke altid like god kompatibilitet som "løse" komponenter. staljin Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Kan være lurt å lese det, der står med små bokstaver i Hjemme-PC avtalen (leasing avtalen) Kimmer 6757531[/snapback] Om 3 år så er ikke denne PC vært en dritt, og det å kjøpe den ut i løpet av leasing avtale blir sikkert veldig dyrt. Nei, dette ville jeg aldri kjøpr. Mye bedre å kjøpe sine egne komponenter av flere grunner: 1. De "løse" komponenter ser ut til å ha generelt bedre kvalitet enn "pakke" komponenter 2. Hos "løse" komponenter følger garanti hver enkelt del, slik at ved videre salg garanti følger med til neste del eier. 3. Løse komponenter kan man selg og kjøpe nye, mens de "pakke" komponenter har ikke altid like god kompatibilitet som "løse" komponenter. staljin 6758517[/snapback] Jeg er generelt skeptisk til alt som har med finansiering gjennom månedlige beløp å gjøre, men hjemmepc avtalene har en tendens til å være greie så lenge det ikke er tatt de absolutt feteste, og mest overprisete, komponentene. Lite trolig med maks grense på 10k som er innført. Selv foretrekker jeg å kjøpe deler og sette sammen. Men tilbudet du har fått er ikke å forakte, selv om skjermkortet som påpekt tidligere ikke er blant de raskeste. Du kan jo sette opp en handlevogn og se hva tilsvarende komponenter ville ha kostet i løs vekt. Husker min Olivetti hvor prosessoren var limt fast i sokkelen, den tiden er vel forbi selv om f.eks Dell leverer til tider sterkt amputerete hovedkort for eksempel. Prisen for å kjøpe løs pcen blir sikkert ikke så høy, uansett er det på tide med ny etter tre år (ny avtale?), hvis du er ute etter å åpne antikvarisk butikk bør du definitivt kjøpe i deler å ta var på klenodiene etterhvert som du kjøper nye. Endret 28. august 2006 av Peder82 Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 liker å si at min AMD XP 2800 m. NF2 HK og et rad9800pro kort ikke er heeeelt utdatert, men nå spiller jeg bare WoW også Epz. PS: skal oppgradere i januar/februar, skal da kun ha RAM, HK, CPU og GFX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå