Erelend Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg leste et sted at man kunne lage et HDR med et WAR foto ved å lagre flere kopier og juster eksponeringen i Photoshop's RAW plugin. Jeg prøvde det men fikk en feilmelding, jeg googlet meldingen og fant ut at det var p.g.a at bildene hadde samme EXIF ( ) data. løsningen var å lagre i et filformat som ikke lagret EXIF ( ) data. Blant annet .PNG. men det samme skjedde uansett.. noen som har en løsning... Det må være noen her som har gjort dette før... Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Det tror jeg ikke går da PS leser EXIF i fila. Løsningen er å ta flere bilder med ulike eksponeringer på stedet. Har du bare et RAW opptak, kan det løses med flere kopier av denne som legges i flere lag i PS og du visker ut de delene av de forskjellige lagene du trenger. Tungvint og vanskelig. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Akkuratt.. hvordan kan jeg fjerne dataene da? hva er EXIF data anyway? Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 hvis du trykker save for web forsvinner exif men hdr fra kun et raw-bilde blir aldri bra Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Exif er info som digitalkamera lagrer i bildefila når bilde blir tatt. Exif fra et av mine bilder: File Name IMG_2124.JPG Camera Model Canon EOS 350D DIGITAL Shooting Date/Time 27.08.2006 18:52:34 Shooting Mode Manual Exposure Tv( Shutter Speed ) 1/200 Av( Aperture Value ) 5.0 Metering Mode Evaluative Metering ISO Speed 400 Lens 70.0 - 200.0mm Focal Length 200.0mm Image Size 3456x2304 Image Quality Fine Flash Off White Balance Mode Daylight AF Mode One-Shot AF Parameters Settings Contrast Standard Sharpness Standard Color saturation Standard Color tone 0 Color Space sRGB Noise Reduction Off File Size 2765KB Custom Function C.Fn:01-1 C.Fn:02-0 C.Fn:03-0 C.Fn:04-0 C.Fn:05-0 C.Fn:06-0 C.Fn:07-0 C.Fn:08-0 C.Fn:09-1 Drive Mode Continuous shooting Owner's Name Roger Iversen Camera Body No. 1130643056 Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Hvordan kan man lese exif filene fra bildet? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvordan kan man lese exif filene fra bildet? 6766746[/snapback] I Windows kan du se de viktigste Exif-dataene: Høyreklikk -> Properties -> Summary -> Advanced I programvaren som fulgte med kamera mitt kan du se alle dataene. Finnes også egne programmer for dette. Bla. en plugin til Firefox hvor du skal kunne få fram denne infoen (hvis den finnes) på bilder som ligger ute på nett. Har tenkt til å laste den ned, men har ikke kommet så langt ennå. Du kan jo forsøke å Google etter exif reader eller noe i den dure Lenke til kommentar
engekri Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det er lite vits i å gjøre det på den måten og du vil oppnø et bedre resultat dersom du ikke jukser det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå