Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde side, hvordan gjøres det?


salah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hater folk som annmelder slikt tull, de stjeler penga mine. Nårr en skall anmelde slikt syntes jeg en skulle betalt saksomkostningenne selv. Stort tull att skatte penga skal gå til sånnt småtteri når politiet sliter med og følle opp de viktigere tingenne.

 

Satt på spissen så fører sånne fille saker til att politiet ikke har resurser til og komme fram til en eventuel sak i tide, og en person blir drept som følge av det. X antall folk som har annmelt fille saker burde nå sitte med en død person på sanvittigheten siden de brukte opp penger på å få anmeldelser av innsektplagere avslott. Koster noen kroner enda saken ikke kommer gjennom. Vil si en person er mer vert en noen dakkars innsekter.

 

Hadde det det vert en person som gikk og kappa av kattehoder så kunne du anmelt han. Men når det kunn er noen som skriver om det, og om insekter atpåtill. Da er det tåpelig og anmelde.

 

Hvisste du att krabber blir kokt levende....

 

Jeg skal anmelde deg fot å stjele penga mine!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hater folk som annmelder slikt tull, de stjeler penga mine. Nårr en skall anmelde slikt syntes jeg en skulle betalt saksomkostningenne selv. Stort tull att skatte penga skal gå til sånnt småtteri når politiet sliter med og følle opp de viktigere tingenne.

 

Satt på spissen så fører sånne fille saker til att politiet ikke har resurser til og komme fram til en eventuel sak i tide, og en person blir drept som følge av det. X antall folk som har annmelt fille saker burde nå sitte med en død person på sanvittigheten siden de brukte opp penger på å få anmeldelser av innsektplagere avslott. Koster noen kroner enda saken ikke kommer gjennom. Vil si en person er mer vert en noen dakkars innsekter.

 

Hadde det det vert en person som gikk og kappa av kattehoder så kunne du anmelt han. Men når det kunn er noen som skriver om det, og om insekter atpåtill. Da er det tåpelig og anmelde.

 

Hvisste du att krabber blir kokt levende....

 

Jeg skal anmelde deg fot å stjele penga mine!

6966270[/snapback]

Folk skal ikke trenge å vurdere om de skal anmelde ulovligheter. Alle skal ha muligheten til å anmelde, og de skal slippe å få høre hvor dum de er når de gjør det.

Lenke til kommentar
Hater folk som annmelder slikt tull, de stjeler penga mine. Nårr en skall [1] anmelde slikt syntes jeg en skulle betalt saksomkostningenne [2] selv. Stort tull att skatte penga [3] skal gå til sånnt småtteri når politiet sliter med og følle opp de viktigere tingenne. [4]

 

Satt på spissen så fører sånne fille saker til att [5] politiet ikke har resurser til og komme fram til en eventuel sak i tide, og en person blir drept som følge av det. X antall folk som har annmelt fille saker [6] burde nå sitte med en død person på sanvittigheten [7] siden de brukte opp penger på å få anmeldelser av innsektplagere avslott [8]. Koster noen kroner enda saken ikke kommer gjennom. Vil si en person er mer vert [9] en noen dakkars innsekter.

 

Hadde det det vert [10] en person som gikk og kappa av kattehoder så kunne du anmelt [11] han. Men når det kunn [12] er noen som skriver om det, og om insekter [13] atpåtill. Da er det tåpelig og anmelde. [14]

 

Hvisste du att krabber blir kokt levende.... [15]

 

Jeg skal anmelde deg fot å stjele [16] penga mine!

6966270[/snapback]

 

1: Det heter "Når en skal"

2: Det heter "Saksomkostningene"

3: "Skattepenga" skrives i ett (1) ord

4: Riktig formulering: "sliter med å følge opp viktigere ting"

5: "Fillesaker" skrives i ett (1) ord

6: Riktig: "anmeldt fillesaker"

7: Det heter "samvittigheten"

8: Det heter "avslått"

9: Rett ord er "verdt"

10: Rett ord er "vært"

11: Det heter "anmeldt"

12: Det heter "kun"

13: Det heter "innsekter"

14: Det skal være "tåpelig å anmelde"

15: Riktig formulering: "Visste du att krabber blir kokt levende?" (Vet DU at krabber som dør produserer gift som ikke er helt bra å få i seg? Giften kan også drepe krabber i nærheten hvis den befinner seg i en tank eller i havet...)

16: Regner med at du bomma på r ;)

 

Tror ikke du skal levere en anmeldelse på grunnlag av at noen stjeler penga dine ved at de anmelder en nettside... Saken kommer til å bli henlagt på grunn av bevisets stilling. Så det er ikke mye bedre det... Folk må få lov til å anmelde det de vil, og vi andre må respektere at noen velger å anmelde noe(n)...

 

(Se på dette som ett humoristisk svar, er ikke ute etter å ta deg personlig)

Lenke til kommentar
Hater folk som annmelder slikt tull, de stjeler penga mine. Nårr en skall [1] anmelde slikt syntes jeg en skulle betalt saksomkostningenne [2] selv. Stort tull att skatte penga [3] skal gå til sånnt småtteri når politiet sliter med og følle opp de viktigere tingenne. [4]

 

Satt på spissen så fører sånne fille saker til att [5] politiet ikke har resurser til og komme fram til en eventuel sak i tide, og en person blir drept som følge av det. X antall folk som har annmelt fille saker [6] burde nå sitte med en død person på sanvittigheten [7] siden de brukte opp penger på å få anmeldelser av innsektplagere avslott [8]. Koster noen kroner enda saken ikke kommer gjennom. Vil si en person er mer vert [9] en noen dakkars innsekter.

 

Hadde det det vert [10] en person som gikk og kappa av kattehoder så kunne du anmelt [11] han. Men når det kunn [12] er noen som skriver om det, og om insekter [13] atpåtill. Da er det tåpelig og anmelde. [14]

 

Hvisste du att krabber blir kokt levende.... [15]

 

Jeg skal anmelde deg fot å stjele [16] penga mine!

6966270[/snapback]

 

1: Det heter "Når en skal"

2: Det heter "Saksomkostningene"

3: "Skattepenga" skrives i ett (1) ord

4: Riktig formulering: "sliter med å følge opp viktigere ting"

5: "Fillesaker" skrives i ett (1) ord

6: Riktig: "anmeldt fillesaker"

7: Det heter "samvittigheten"

8: Det heter "avslått"

9: Rett ord er "verdt"

10: Rett ord er "vært"

11: Det heter "anmeldt"

12: Det heter "kun"

13: Det heter "innsekter"

14: Det skal være "tåpelig å anmelde"

15: Riktig formulering: "Visste du att krabber blir kokt levende?" (Vet DU at krabber som dør produserer gift som ikke er helt bra å få i seg? Giften kan også drepe krabber i nærheten hvis den befinner seg i en tank eller i havet...)

16: Regner med at du bomma på r ;)

 

Tror ikke du skal levere en anmeldelse på grunnlag av at noen stjeler penga dine ved at de anmelder en nettside... Saken kommer til å bli henlagt på grunn av bevisets stilling. Så det er ikke mye bedre det... Folk må få lov til å anmelde det de vil, og vi andre må respektere at noen velger å anmelde noe(n)...

 

(Se på dette som ett humoristisk svar, er ikke ute etter å ta deg personlig)

6968750[/snapback]

 

Selv hvis rettskrivningsslaktingen er humoristisk ment, bør du sørge for å ha rett:

 

13: Nei, det heter insekter. Sjekk en ordbok, vær sikker før du hakker på språket til folk.

 

15. Kommafeil. Det skal være "Vet DU at krabber som dør, produserer gift ..." - Vet DU at det skal være komma etter relativsetninger?

 

;)

Lenke til kommentar

Edderkopper føler smerte... Husker jeg la en edderkopp jeg fant i en gjennomsiktig plastpose en gang. Satt på vamt vann på utsida av posen, den sprang som et lyn vekk... Så når man tok litt vann i posen døde den :o

 

dont blame me :)

 

 

Btw: Støtter alt som har med å drepe edderkopper... De kan dø, det er helt greit ved at de bor i huset mitt, men når de går rett ved foran forbanna ansiktet mitt ber de om det. Samme om jeg sitter å spiser, så kommer de... DIE

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar
Edderkopper føler smerte... Husker jeg la en edderkopp jeg fant i en gjennomsiktig plastpose en gang. Satt på vamt vann på utsida av posen, den sprang som et lyn vekk... Så når man tok litt vann i posen døde den :o

At noe reagerer på stimuli betyr ikke at det føler smerte. En maskin kan registrere ulike temperaturer. Betyr det at den føler smerte hvis det blir for varmt? Selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Edderkopper føler smerte... Husker jeg la en edderkopp jeg fant i en gjennomsiktig plastpose en gang. Satt på vamt vann på utsida av posen, den sprang som et lyn vekk... Så når man tok litt vann i posen døde den :o

At noe reagerer på stimuli betyr ikke at det føler smerte. En maskin kan registrere ulike temperaturer. Betyr det at den føler smerte hvis det blir for varmt? Selvsagt ikke.

6981645[/snapback]

 

 

Men en maskin er ikke levende, den er et produkt skapt av mennesker.

Lenke til kommentar
Skal man kunne drepe edderkopper som man vil, skal man likegyldig få lov til å drepe kyr som man vil også.

6754056[/snapback]

 

Har man ikke lov å drepe kyr da? :hmm:

6983447[/snapback]

 

 

Nei egentlig ikke. Hvis du går bort og kverker en ku som tilhører en bonde så er det skadeverk på annen manns eiendom. Noe som faktisk er temmelig sløvet, å omtale mord som skadeverk og en ku som eiendom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei egentlig ikke.  Hvis du går bort og kverker en ku som tilhører en bonde så er det skadeverk på annen manns eiendom.  Noe som faktisk er temmelig sløvet, å omtale mord som skadeverk og en ku som eiendom.

6986375[/snapback]

Eg trur ikkje du har lov til å drepe andre sine kjæleedderkoppar. Men di eiga kyr har du lov til å drepe sålenge det skjer på en forsvarleg måte, utan unødig liding.

 

Du samanliknar hærverk med å ta ihjel noko som er verdilaust for dei fleste.

Lenke til kommentar
Edderkopper føler smerte... Husker jeg la en edderkopp jeg fant i en gjennomsiktig plastpose en gang. Satt på vamt vann på utsida av posen, den sprang som et lyn vekk... Så når man tok litt vann i posen døde den :o

At noe reagerer på stimuli betyr ikke at det føler smerte. En maskin kan registrere ulike temperaturer. Betyr det at den føler smerte hvis det blir for varmt? Selvsagt ikke.

6981645[/snapback]

Men en maskin er ikke levende, den er et produkt skapt av mennesker.

6986351[/snapback]

At noe er levende betyr ikke at det føler smerte. Se f.eks. på planter. De kan reagere på stimuli, men føler de smerte? Er det ondskapsfullt å klippe plenen?

Lenke til kommentar
Edderkopper føler smerte... Husker jeg la en edderkopp jeg fant i en gjennomsiktig plastpose en gang. Satt på vamt vann på utsida av posen, den sprang som et lyn vekk... Så når man tok litt vann i posen døde den :o

At noe reagerer på stimuli betyr ikke at det føler smerte. En maskin kan registrere ulike temperaturer. Betyr det at den føler smerte hvis det blir for varmt? Selvsagt ikke.

6981645[/snapback]

Men en maskin er ikke levende, den er et produkt skapt av mennesker.

6986351[/snapback]

At noe er levende betyr ikke at det føler smerte. Se f.eks. på planter. De kan reagere på stimuli, men føler de smerte? Er det ondskapsfullt å klippe plenen?

6992767[/snapback]

Smerte har en funksjon, de fleste dyr har muligheten til å føle smerte. Om edderkopper har vet jeg ikke, men vil tro det-

Lenke til kommentar

det er mange som ønsker å beskytte/forsvare sine handlinger med at "de dyrene er så små i fysisk størrelse, derfor kan de ikke føle smerte". Man trenger ikke vie mange sekunders tankegang til det utsagnet for å finne ut at det ikke holder mål. Allikevel er det ganske utbredt å tenke at insekter og mindre pattedyr ikke har følelser - f.eks. har ikke jeg problemer med å kverke mygg/fluer/edderkopper.

 

Det er flere som har forsket på slike ting, og påstanden om at små dyr ikke har følelser har ikke blitt bekreftet, snarer tvert om. De fleste forskere mener dyrene absolutt føler smerte! Derfor mener jeg man ikke skal pine/plage dyr/insekter unødig. Om noen dreper en flue som er j*** irriterende har jeg lite imot - så lenge de dreper den momentant. Det samme gjelder edderkopper - drep dem momentant, ikke seigpin de.

 

Og til den som trodde det var lov å drepe kyr: Det er absolutt forbudt. Det har vært flere tvister opp i retten hvor noen har drepts en bondes ku/hest/hund. Bonden har fått medhold, og drapsmannen blir dømt for det. (Blir oftest dømt til å betale for tort og svie). Det står mye morsomt i lokale medium, følg med... :p Forresten blir det også stor ståhei hvis noen har drept en bjørn/ulv som det ikke var fellingstillatelse på. Klarer man ikke å bevise at drapet sjedde i selvfosrvar har man et problem...

 

Tilslutt kan jeg jo nevne at fisk mest sannsynlig føler smerte. Normal fisking med stang er svært pinefult for fisken, og de som tror de er snille når de slenger den lille baby-fisken uti igjen, er kanskje ikke så snille allikevel... Nuja, det ble en digresjon.

 

Sånn, det var det jeg hadde å si om saken.

Merk at jeg ikke har noe imot slakt av dyr til mat-produksjon, ei heller å knerte flue/mygg/edderkopp når de blir for pågående. Det jeg er imot er pining.

- Og jeg håper virkelig folk ikke er såpass syke at de finner tilfredsstillelse i å partere ett levenede dyr?!?

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
det er mange som ønsker å beskytte/forsvare sine handlinger med at "de dyrene er så små i fysisk størrelse, derfor kan de ikke føle smerte". Man trenger ikke vie mange sekunders tankegang til det utsagnet for å finne ut at det ikke holder mål.

Neivel? På hvilken måte da?

 

Det er flere som har forsket på slike ting, og påstanden om at små dyr ikke har følelser har ikke blitt bekreftet, snarer tvert om. De fleste forskere mener dyrene absolutt føler smerte!

Hvilke forskere er det, og snakker du nå om DYR eller INSEKTER? Vi diskuterer tross alt EDDERKOPPER her, så hvis du begynner å trekke inn pattedyr, så er du off-topic.

 

Og til den som trodde det var lov å drepe kyr: Det er absolutt forbudt.

Merkelig. Jeg spiser storfekjøtt stadig vekk.

 

Men la oss holde oss til saken her: Edderkopper.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
det er mange som ønsker å beskytte/forsvare sine handlinger med at "de dyrene er så små i fysisk størrelse, derfor kan de ikke føle smerte". Man trenger ikke vie mange sekunders tankegang til det utsagnet for å finne ut at det ikke holder mål.

Neivel? På hvilken måte da?

 

Det er flere som har forsket på slike ting, og påstanden om at små dyr ikke har følelser har ikke blitt bekreftet, snarer tvert om. De fleste forskere mener dyrene absolutt føler smerte!

Hvilke forskere er det, og snakker du nå om DYR eller INSEKTER? Vi diskuterer tross alt EDDERKOPPER her, så hvis du begynner å trekke inn pattedyr, så er du off-topic.

 

Og til den som trodde det var lov å drepe kyr: Det er absolutt forbudt.

Merkelig. Jeg spiser storfekjøtt stadig vekk.

 

Men la oss holde oss til saken her: Ederkopper.

6993415[/snapback]

Edderkopper er ikke insekter.

Lenke til kommentar

Dere som påstår at insekter ikke føler smerte....

 

 

Har dere bevis for påstanden?

 

 

Insekter spiser, sover, driter, puster, får unger og jobber for føden. Akkurat som de fleste mennesker. Så hvorfor kan de ikke ha følelser?

 

 

Mange trodde/tror at fisk ikke kan føle smerte, men dette har faktiskt blitt motbevist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...