Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde side, hvordan gjøres det?

salah

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig i at det er bortkastede penger å gjøre dette om til en politisak men jeg syns likevel det er patetisk og amoralsk å bruke tid og krefter på å forsøke å påføre en levende skapning smerte.

Og nok en gang, hvis folk ikke har fått det med seg til nå:

Denne siden er ment humoristisk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er helt enig i at det er bortkastede penger å gjøre dette om til en politisak men jeg syns likevel det er patetisk og amoralsk å bruke tid og krefter på å forsøke å påføre en levende skapning smerte.

Og nok en gang, hvis folk ikke har fått det med seg til nå:

Denne siden er ment humoristisk!

6784411[/snapback]

OT:

Beklager utbrudd! :)

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar

Hvordan tror du politiet oppfatter deg med følgende melding:

"Hei! Jeg vil anmelde en som har brent en edderkopp..." Tror du ærlig talt at du blir tatt seriøst? Er sterk motstander av dyremishandling, men insekter er noe annet. Klasker du aldri til en mygg som surrer rundt øret ditt? Hva skal det kalles? Drap?

Men anyway... Det er stygt å plage dyr. Absolutt!

Lenke til kommentar

For meg dreier ikke dette seg om en humorside på nettet, bare så det er sagt.

Jeg personlig mener det er moralsk og etisk galt å torturere andre levende skapninger. Hvorvidt skapningen kan føle frykt/smerte er irrelevant. Hvis det setter seg en mygg på deg klar til å suge. Ok, klaps til den, det gjør alle. Men ikke riv av vingene og snablen o.s.v.

Og btw. Jeg tviler ikke på at ihvertfall større pattedyr kan føle smerte og frykt... Se på f.eks hester, hvis de f.eks brekker et bein. Da SER du at de har det vondt. Hvis du Skremmer et pattedyr, da vil de bli stressa og nervøse i lignede situasjoner. Sånn er det med mennesker også. Hvorfor tror du angst oppstår. Hvis en 5åring blir låst inne i et skap kan den personen resten av livet bli redd for trange rom og/eller mørke for resten av livet selv om personen vet at det ikke er noe farlig med det.

For å si det sånn, hvis et menneske hadde gjort katta mi noe vondt, da hadde jeg ikke hatt noen samvittighetsproblemer med å gjøre noe tilsvarende mot det mennesket.

Mennesker kan tenke rasjonellt, i motsetning til dyr. Enhver som reflekterer litt burde komme frem til at det ikke kommer noe godt av dyreplaging...

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke på det, jeg mener mitt innlegg er passe relevant her, i en tråd som var off-topic for legne siden. Som jeg sa, jeg syns ikke noe om plaging av dyr (inkluderer insekter mm., kansje jeg ikke fikk det klart nok frem?).

Det jeg mente med "For meg..." er ganske enkelt at folk som syns sånne sider som det er humor trenger en psykolog. Alle bortsett fra 5åringer og mentalt ustabile folk syns det der er mer sykt en morsomt.

Dere må gjerne være uenige med meg, men nå har jeg ihvertfall sakt hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Jeg mener dette bør tas like alvorlig som om det hadde vært en ku.

Hva gjør en ku mer verdt enn en fredelig edderkopp?

6752755[/snapback]

Edderkopper er skadedyr og det er nesten ingen som liker dei, det blir og derept ti tusner av edderkopper kvar dag. Men vist du er så sugen på anmelde nokon så kan du jo ta Jim Davis skaperen av Pusur som hater edderkopper og det finnes ein heil drøss med striper der pusur dreper edderkopper....

Så lykke til :D

Lenke til kommentar

6752755[/snapback]

Edderkopper er skadedyr og det er nesten ingen som liker dei, det blir og derept ti tusner av edderkopper kvar dag. Men vist du er så sugen på anmelde nokon så kan du jo ta Jim Davis skaperen av Pusur som hater edderkopper og det finnes ein heil drøss med striper der pusur dreper edderkopper....

6788180[/snapback]

Når ble edderkopper skadedyr? De gjør faktisk veldig mye nytte for seg.

Lenke til kommentar

6752755[/snapback]

6788180[/snapback]

Når ble edderkopper skadedyr? De gjør faktisk veldig mye nytte for seg.

6788519[/snapback]

Etter skadedyrkontrollen så er edderkoppen eit skadedyr som ikkje gjer noko skade. Men det er ekstremt ubehageleg å finne ein edderkopp i senga eller i skap der det er mat.

Her er nokon bilder av skadedyra

Google søket

Lenke til kommentar
Det jeg mente med "For meg..." er ganske enkelt at folk som syns sånne sider som det er humor trenger en psykolog.

6788072[/snapback]

Mens sånne som ikke synes sånt er morsomt har herpes.

Weee, gøy å påstå i hytt og pine! *løpe rundt i sirkler*

6789480[/snapback]

Nå tar du meg ut av kontekst, det er ikke rettferdig.

Jeg påpekte en linje lenger ned dette:

Dere må gjerne være uenige med meg, men nå har jeg ihvertfall sakt hva jeg mener...

Kort sagt, det er min personlige, subjektive mening. Men hvis du sier at jeg har herpes, så er det fint, for det er din subjektive mening :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis man anmelder en slik side som dette, har man et betydelig behov for å sensurere hva andre mennesker skriver på internet. Kanskje bør man sette seg ned og tenke litt mer på sentrale menneskerettigheter (f.eks. ytringsfrihet) fremfor å kaste bort tiden på humorsider om edderkoppdyr.

Siden er garantert ikke straffbar, men gjør deg gjerne til tulling ved å anmelde den. Selv synes jeg selve anmeldelsen er langt mer straffverdig enn humorsiden, siden det er tale om ren sjikane.

Ad jusen: Dyrevernloven § 1

"Denne lova gjeld levande pattedyr, fuglar, padder, frosk, salamander, krypdyr, fisk og krepsdyr."

Edderkopper vernes altså ikke av dyrevernloven.

Siden edderkopptorturen tilsynelatende ikke omfattes av noe straffebud, er heller ikke oppfordring til slike handlinger straffbare etter strl. § 140.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har en katt, og hadde ikke hatt noe imot å skade en person som skader katten min. Hvis du velger å svinge katten min etter halen, så skal jeg finne noe lignende å svinge deg etter.

Det er forskjell på katter og edderkopper, på samme måte som det er forskjell på mennesker og katter, eller edderkopper og mikroorganismer som du knuser hver gang du går i gresset.

6761306[/snapback]

Er TOTALT enig...

Hater folk som finner glede i å plage dyr :hrm:

Og angående den edderkopp siden:

Jeg pleier å fange edderkoppene i en petriskål (google) og slippe dem ut ute :thumbup:

EDIT:

Hvordan tror du politiet oppfatter deg med følgende melding:

"Hei! Jeg vil anmelde en som har brent en edderkopp..." Tror du ærlig talt at du blir tatt seriøst? Er sterk motstander av dyremishandling, men insekter er noe annet. Klasker du aldri til en mygg som surrer rundt øret ditt? Hva skal det kalles? Drap?

Men anyway... Det er stygt å plage dyr. Absolutt!

6785744[/snapback]

Forskjell på å klaske / tråkke på en edderkopp, enn å pine den, og påføre mest mulig / langvarig smerte...

Ja, jeg vil gjerne anmelde en sjofør, som jeg så brutalt kjøre på en flue :w00t::tease:

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar

Har hatt et rolig forhold til edderkopper helt til en "korsedderkopp" bet meg.. Siden det har jeg nytt hvert slag med avisa! Spesielt å brenne edderkoppen mens den prøver å stikke av er morsomt!

Er ikke min sin feil at den bet meg da jeg var liten. Jeg lot den krype på handen og så stoppet den.. "å nam, en hand.. *slafs*, den ser jo god ut! *GLEFS*.." Har ikke sett en så flat edderkopp etter det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...