Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde side, hvordan gjøres det?


salah

Anbefalte innlegg

Mikroorganismer finnes i trillioner på trillioner og former og sprer seg veldig fort. De er så og si mikroskopisk, og dør på et blunk. De treng dermed ikke være veldig avansert, ha et forsvarsystem og reagere på smerte. Det ville bare sinke reproduksjon, altså formering, og være en ulempe for dem.

 

Edderkopper derimot er mye større, færre og former seg ikke like raskt - De er derfor mer avansert. De kan forsvare seg, reagere på skade med "smerte", men de er neppe bevist på det. De er på en måte bare en liten "robot" som gjør alt på den er programert til. Det er ikke edderkoppen som føler smerte, det e kroppen dens. De har bare et nervesystem som et forsvar, slik at de kan reagere på fare, ikke får å føle smerte.

 

Eks. Tenkt deg at vi laget en enkel robot. Vi hadde bedre teknologi enn idag, og laget den slik at den kunne reagere på skade, f.eks med sensorer på panserere som sender signaler til datamaskinen som bestemmer hvordan å reagere på fare. Den reagere jo på fare ved å føle "smerte", men den e jo ikke bevist på, den veit jo det ikke. Samme med edderkopper.

 

For edderkopper er alikevell et lite dyr som i likhet med mikroorganismer har som har sin styrke i å formererer seg i stort anntall, bare ikke like mye.

 

Kyr derimot, er mye mer avansert en edderkopper, men færre og formere seg ikke like fort. Det ville vært større "krise" for arten om ei ku dør, enn en simpel edderkopp. Den treng dermed et en større hjerne, mer komplisert nervesystem, og reagere sterkere på skade -"smerte". Om kyr er bevist på at de føler smerte, veit eg ikke.

 

Synes igrunn hele innleget ditt, salah, bare e tull! :p Hvis du skal forby å drepe edderkopper, så må du nesten forby å drepe alt av innsekter!

 

PS: Hvis du skal politi annmelde noen, så burde du politi annmelde så og si alle fiskere! Tenk kor den makken pines av å bli trett på en krok, herregud!

 

Eneste grunnen til å ikke drepe edderkopper, som jeg ser det, er nytteverdien av edderkopper, moralsk forkastelig å drepe bare for moroskyld, og menneskers egenskap til å leve seg inn i edderkoppens situasjon. :)

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som bare ler av trådstarter: tenk dere om enda en gang, så post.

 

Jeg skjønner godt hva trådstarter mener uten at jeg er medlem av noe "Redd edderkoppen" organsisasjon. Det er flott at ekle edderkopper drepes om de er til plage, men det er feil at folk f.eks. sitter å plukker vingene av ett insekt bare for at det er morsomt. Om insektene føler smerte gir jeg blaffen i, men det er bare ikke etisk eller moralsk rett.

 

Til trådstarter Sallah: Om du virkelig ble veldig støtet av dette, eller bare mener at det er galt er jo helt opp til deg. Personen som laget siden har helt sikkert ment det på en humoristisk måte. Hvis dette likevell stakk deg dypt i sjelen så go for it. Du oppnår faktisk at siden vil bli stengt ned og at arbeid til et uskyldig menneske ødelegges. Mattilsynet vil faktisk etter norsk lov få medhold i retten på samme måte som at du kan bli sparket hvis du stjeler en penn fra jobben. Du må faktisk også tenke deg om.

 

God natt alle sammen.

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar

Herregud, det er snakk om en humorside! Jeg siterer:

 

Metode 11 : Fly

Du trenger:  Et fly og en kamikaze-hjelm.

Teknisk grad:  Svært høy.

Effekt:  Tragisk-komisk.

Tid:  30 minutter.

 

Uførelse

 

Finn et fly, større jo bedre. Du finner garantert et slikt på en flyplass (tips: let i hangaren). En kamikaze-hjelm er også en stor fordel. En kjele uten lokk kan også gjøre nytten.

 

Når du har kommet deg opp i luften, flyr du så høyt du bare klarer. I det flyet stagnerer, kjører du loddrett nedover rett mot edderkoppen, samtidig som du konsenterer deg kraftig på å treffe skikkelig.

 

Gratulerer! Du har utført et av de mest vanskelige metodene som er å finne. Dersom du har prøvd denne metoden, sender du meg en mail og forteller hvordan det gikk (du vil garantert får et bilde av deg selv og en link til hjemmesiden din fra denne websida).

 

Ulempe

 

Et fly er dyrt, og du må etter all sannsynlighet ersatte det, samt tort og svie. Dette kan likevel være godt investerte penger, da du alltid vil kunne dra i gang en god historie på byen.

 

Resultat

 

Et ødelagt fly, en vanvittig flat edderkopp og en god latter (forlenger livet).

Dette virker veldig seriøst, ikke sant?

 

At det ikke er så mye som et eneste fotografi av en eks-edderkopp på siden, bare tøvete tegninger som beskriver fremgangsmåte støtter opp under dette. Kanskje har skaperen prøvd ut noen av metodene, men dette er en helt vanlig drittungeaktivitet. Selv liker jeg edderkopper, de tar jo knekken på fluene og er jævla tøffe, men alvorlig talt, det må da være bedre ting å bruke tiden på enn å bashe en fjasete og useriøs webside, selv for PETA-medlemmer (jeg sier ikke at trådstarter er det, men det skulle ikke forbause meg).

 

Jeg tviler i grunnen på at trådstarter leste hele sida før han hisset seg opp.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Edderkopper derimot er mye større, færre og former seg ikke like raskt - De er derfor mer avansert. De kan forsvare seg, reagere på skade og "smerte", men de er neppe bevist på det. De er på en måte bare en liten "robot" som gjør alt på innstinkt. Det er ikke edderkoppen som føler smerte, det e kroppen dens. De har bare et nervesystem som et forsvar, slik at de kan reagere på fare, ikke får å føle smerte.

6755449[/snapback]

Nøyaktig det samme kan sies om menneskenes nervesystem. Vi føler nemlig også smerte "bare" for å unngå fare. Det er ingen høyere mening med vår smerte i forhold til edderkoppens.

Det er ikke godt å si om slike småkryp føler smerte, men på den annen side; hvilke empiriske bevis har jeg for at du, min gode mann, gjør det? For alt jeg vet er det bare jeg som har denne gaven. Kanskje jeg skal starte morgendagen med å trekke beina av noen uteliggere.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Leste ett innlegget i OT-baren av salah om hva edderkopper spiser eller noe tull..

Hva er det med deg og edderkopper salah?

Eg får en god følelse når eg skviser en edderkopp utover soveromsveggen min med en avis. Der blir an som ett skrekkeksempel til andre edderkopper at de bare har å holde seg langt unna soverommet mitt..

Men tviler på om det funker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Ikke for å være tøff eller noe, men jeg driter faktisk loddrett i om en edderkopp blir pint, gjør det meg til et dårlig menneske?

 

Faen da folkens, det er et jævla INSEKT! I naturen forekommer det pining hele tiden! bare se på kattene som piner og leker seg med musa før de glefser den i seg, eller edderkoppene selv som fanger andre insekt i nett for så å fortære dem langsomt mens de fortsatt er i live. Jeg syns faktisk det er på grensen til patetisk å gjøre en big deal ut av dette.

Lenke til kommentar
Ikke for å være tøff eller noe, men jeg driter faktisk loddrett i om en edderkopp blir pint, gjør det meg til et dårlig menneske?

 

Faen da folkens, det er et jævla INSEKT! I naturen forekommer det pining hele tiden! bare se på kattene som piner og leker seg med musa før de glefser den i seg, eller edderkoppene selv som fanger andre insekt i nett for så å fortære dem langsomt mens de fortsatt er i live. Jeg syns faktisk det er på grensen til patetisk å gjøre en big deal ut av dette.

6755706[/snapback]

Vell, naturen har som dun veit ikke moral, så vi kan igrunn ikke klandre den for noe som helst. Mennesker derimot..

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar
Edderkopper derimot er mye større, færre og former seg ikke like raskt - De er derfor mer avansert. De kan forsvare seg, reagere på skade og "smerte", men de er neppe bevist på det. De er på en måte bare en liten "robot" som gjør alt på innstinkt. Det er ikke edderkoppen som føler smerte, det e kroppen dens. De har bare et nervesystem som et forsvar, slik at de kan reagere på fare, ikke får å føle smerte.

6755449[/snapback]

Nøyaktig det samme kan sies om menneskenes nervesystem. Vi føler nemlig også smerte "bare" for å unngå fare. Det er ingen høyere mening med vår smerte i forhold til edderkoppens.

Det er ikke godt å si om slike småkryp føler smerte, men på den annen side; hvilke empiriske bevis har jeg for at du, min gode mann, gjør det? For alt jeg vet er det bare jeg som har denne gaven. Kanskje jeg skal starte morgendagen med å trekke beina av noen uteliggere.

6755522[/snapback]

Vitenskap, og det faktume at eg er menneske, akkurat som deg, burde være godt nok bevis på at eg føle og er bevist på smerte. Edderkopper derimot, tvile på at de er bevist på smerten de føler, om ikke noe som helst.

Hvorfor skulle du trekke beina av noen uteliggere?

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar

Dersom noen syntes det er gøy å rive beina av edderkopper, eller å klippe vingene av fluer, så har de all rett til å gjøre det. Om noen får en glede av dette, så fint for de. Et insekt har ingen verdi, og heller ingen rettigheter.

 

Men bare gå å anmeld, politiet trenger noe å le av de også.

Lenke til kommentar
"Copyright 1998 Svenn Richard Mathisen, [email protected]"

Lykke til med å få anmeldt en 8 år gammel side.

 

Grunnen til at kyr beskyttes er fordi det er som oftest noen som eier kyrene, og vil tape penger på at de drepes. Det samme gjelder pattedyr og de andre dyrene som er nevnt; det må nesten en eier til for at det skal bli anmeldt. Nå skal jeg ikke forsvare dyreplageri, men jeg er imot at politiet skal bruke tid og krefter på denne saken. Hvis samtlige saker som gjelder mennesker blir henlagt/løst, så kan jeg heller vurdere det.

 

Ingen av disse tankene er originale (utenom flyforslaget, som var litt kreativt), og ingen vil ta siden alvorlig. Det er veldig få mennesker her i verden som er like fanatiske som trådstarter, og sannsynligheten for at en av disse menneskene jobber for politiet er minimal. Det er forøvrig ytringsfrihet i dette landet, så man kan oppfordre til væpnet revolusjon om man ønsker.

Lenke til kommentar

jeg mener å ha lært på u-skolen en gang at det ikke er helt lovlig, det er en lov som sier at du ikke kan drepe en edderkopp, eller insekt hvis den/de ikke plager deg. Er du ute så kan du ikke drepe en uten grunn, men hvis den kryper rundt i ansiktet ditt og plager deg kan du det...

Lenke til kommentar

Uansett hvilken skapning det gjelder er det unødvendig å "torturere" den for å ta livet av den. Det er jo tydelig at man ønsker å fremprovosere smerte (ellers ville det vært lite vits med lighter og pinsett) og det er etter mitt syn et tegn på manglende empati. Selv om et insekt kan være skremmende og ubehagelig bør det være nok å kunne ta knekken på det raskt og effektivt dersom det er nødvendig og ikke forlenge smerten dette insektet eventuellt måte føle.

Lenke til kommentar
Ikke for å være tøff eller noe, men jeg driter faktisk loddrett i om en edderkopp blir pint, gjør det meg til et dårlig menneske?

 

Faen da folkens, det er et jævla INSEKT! I naturen forekommer det pining hele tiden! bare se på kattene som piner og leker seg med musa før de glefser den i seg, eller edderkoppene selv som fanger andre insekt i nett for så å fortære dem langsomt mens de fortsatt er i live. Jeg syns faktisk det er på grensen til patetisk å gjøre en big deal ut av dette.

6755706[/snapback]

En edderkopp er ikke et insekt.

 

Dersom noen syntes det er gøy å rive beina av edderkopper, eller å klippe vingene av fluer, så har de all rett til å gjøre det. Om noen får en glede av dette, så fint for de. Et insekt har ingen verdi, og heller ingen rettigheter.

 

Men bare gå å anmeld, politiet trenger noe å le av de også.

6755819[/snapback]

Har liten verdi for oss mennesker, men de har en funksjon i naturen.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fagmann på slikt, men vil anta at edderkopper ikke har noen ide om smerte. Det gjelder alle småkryp. Du ser det hvis du ser et insekt bli skadet. Idet overraskelsen er over fortsetter det på sin opprinnelige misjon, selv om det mangler et bein eller en vinge. De føler at det skjer, og trekker seg instinktivt unna, men så er det over.

 

Men til det jeg egentlig postet for å si: Jeg er sterk tilhenger av uttrykket "pick your battles", eller "velg hva du vil kjempe for". Med all ondskapen som finnes i verden, tror jeg det er viktig å fokusere. Man kan ikke løse all jordens elendighet på en gang, man er nødt til å prioritere. Du kan argumentere for at alt liv er like mye verd, men jeg tror resultatet av den tanken er at ingenting blir gjort.

 

Og så lenge folk dreper hverandre i Midtøsten og dør av aids i Afrika, havner edderkopper desverre nokså langt nede på listen hos meg.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...