Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

tomgangs problem på passat

Anbefalte innlegg

Hei jeg har ett problem med min passat :( den vil ikke gå skikkelig på tomgang når den er kald..den ligger på grensa til og kvele seg/stoppe opp...men når bilen blir varm etter og ha kjørt litt,da holder den seg fint på tomgang..men hender den detter litt ned fårde om den er varm..

hadde vært fint om noen hadde greie på dette problemet.. :)

Endret av sleggefett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd og skru opp tomgangen da? har VW selv..samma problemet med min også, det hender noen ganger den stilles litt ned av seg selv. så jeg skrur den bare litt opp så er det i orden igjen :)

6752890[/snapback]

hvor er det man stiller tomgangen hen da??jeg har ikke så veldig greie på sånt..Hehe :p

Lenke til kommentar
Hva med å begynne å fortelle Hvilken årsmodell din Passat er? Synes det høres ut som en god ide med tanke på at den har vært produsert siden 1973 til dags dato....

6753299[/snapback]

Ja,det er ikke mulig å justere tomgang etter 1987 vel på en Passat.

Lenke til kommentar

så klart skal det være mulig og stille tomgangen, det er ganske lett skjønner du, jeg har injection motor selv ;) jeg kan gå ut og ta bilde og vise hvor du skal skru jeg ;) kommer om noen strakser :)..og foresten..er det 112 hester'n??

Endret av 8V
Lenke til kommentar

Hvis du har servicehefte så står motorkoden på på første side når du åpner det.Eller så skal det også stå på registerdekselet,men det forsvinner etter en stund.Når det gjelder stille tomgang på biler med elektrisk tomgangsregulator så snakker vi ikke om å justere tomgangen manuellt ,men det er på noen biler mulig å grunnjustere spjeld og omluft,men etter det så skal regulatoren justere resten.

Lenke til kommentar

Okey, da tror jeg vi har samme motortype, her kommer et bilde som hviser hvor jeg stiller opp tomgangen :), markerte stedet med en rød ring, samme sted på begge bilder men bare så du har litt oversikten over hvor den sitter :)

post-105129-1156704171_thumb.jpg

post-105129-1156704210_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hmmm...det var kjipt da!!kan det være noen andre grunner da?? får det har faktisk skjedd att den har gått opp på turtall når den er kald..og dagen etter er det samme greiene att den så vidt går på tomgang når jeg starter den opp kald..men så gjør den ikke det lengre nå....men så fort det blir tempratur på motoren etter litt da går den selv..kan det være noe slaks choke eller noe sånt som ikke helt følger med..??

Lenke til kommentar
jeg har den som ser ut som en forgasser...en svart rund boks!!fant service heftet men det er på tysk..hva er det nummeret kan begynne på da??

6753737[/snapback]

Trolig RP på en 90 modell.Du har en elegtrisk tomgangsstiller med innebygd tomgangskontakt.Disse er det byttet mange av.Den er enkel å skifte.Du har ingen justeringsmulighet.Det man må finne ut er om bilen går rent når den er kald.Bilen skal gå helt pent hvis du holder tomgangsturtallet ved hjelp av gasspedalen.Gjør den ikke det så er kjent problem at den sorte pakningen under innsprøytningen sprekker.Du kan ta den tomgansstilleren fra mange typer bilmerker og modeller med samme type innsprøytning hvis du vil prøve før du kjøper,eller vil ha en brukt.

Lenke til kommentar
jeg har den som ser ut som en forgasser...en svart rund boks!!fant service heftet men det er på tysk..hva er det nummeret kan begynne på da??

6753737[/snapback]

Trolig RP på en 90 modell.Du har en elegtrisk tomgangsstiller med innebygd tomgangskontakt.Disse er det byttet mange av.Den er enkel å skifte.Du har ingen justeringsmulighet.Det man må finne ut er om bilen går rent når den er kald.Bilen skal gå helt pent hvis du holder tomgangsturtallet ved hjelp av gasspedalen.Gjør den ikke det så er kjent problem at den sorte pakningen under innsprøytningen sprekker.Du kan ta den tomgansstilleren fra mange typer bilmerker og modeller med samme type innsprøytning hvis du vil prøve før du kjøper,eller vil ha en brukt.

6753841[/snapback]

ja det står RP i service heftet..så det stemmer ;)

Lenke til kommentar

6753737[/snapback]

6753841[/snapback]

ja det står RP i service heftet..så det stemmer ;)

6753900[/snapback]

[/quo bilen går reint når den er kald..viss jeg hjelper til med gasspedalen...men viss det er den svarte pakningen som du sa??er den kødden og bytte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...