lab161 Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Hei! Jeg ønsker en skikkelig formatering og instalering av xp på en "ren" HD. Hva gjør jeg? Jeg kjører i dag xp pro, men ønsker å tømme Hd og instalere på nytt. Noen tips!!!???? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Boot opp med XP CDen, og se litt nøye på de valgene som kommer opp. Du kan velge å formatere den partisjonen du skal installere til. Lenke til kommentar
lab161 Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 dette har jeg prøvd en gang. B.l.a når jeg jeg oppdaterte fra win98, men masse dritt følgte med. Hvilket valg gjør jeg for å få en helt ny instalering uten at gamle filer og programmer følger med? Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Da har du ikke formatert skikkelig. Formateringen fungerer bare man velger de rette valgene :smile: Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Bruker selv en oppstartsdiskett for å ta FORMAT C:,SÅ booter jeg med WINXP CD'en..... JJ Lenke til kommentar
zacka Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 1. Last ned Windows XP boot-disk (den lager 6 oppstartsdisketter for å installere WinXP fra DOS) fra Microsoft download center. Det finnes et sett til hver XP. (Norsk/Engelsk, Home/Prof.) 2. Kjør fila og ha 6 tomme disketter klare 3. Lag en boot-bar FDISK som du formaterer harddisken med 4. Sett i diskett 1/6 og følg anvisningene Funker pærfækt ! Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Det burde holde med en enkelt win98-diskett. Bruk den og skriv format c: Deretter er det bare til å smelle in XP-CD'en Lenke til kommentar
pine Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Ser ikke grunn til å lage boot disketter eller noe liknende. Alt som trengs er å stappe xp cd i og boote fra den. Når du kommer til skjermbildet der du skal velge hvor skal win installeres , har du også valg å formatere partisjoner med enten FAT eller NTFS. Du har også mulighet å slette og lage partisjoner. Simpelt og greit. Eneste stedet jeg bruker fdisk ennå er i linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå