Syar-2003 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Mythbusters Adam med bleie og uanfektet. meyersound.com.au/brownnote.shtm Endret 27. august 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 "The brown note" finnes neppe. Om den skulle finnes, hadde den vært på rundt 7Hz, men mythbusters motbeviste vel dette. 6752412[/snapback] Ja, og brainiac(de spilte den lyden under hele episoden ) 6752539[/snapback] På wikipedia kan vi lese dette om den aktuelle episoden: Another show, Brainiac: Science Abuse, performed a similar experiment using 22.275 Hz at −30 dB (according to the show's producers used by Japan's Police and tested by the French Military). During the program, they broadcast the note over the air (and into the living rooms of viewers) in an attempt to cause bowel movements among those who had chosen to stay in the room despite repeated warnings and opportunities to leave. It should be noted, however, that no television speakers and very few subwoofers are able to accurately generate sound at this frequency at a significant volume. They also alleged to have confirmed the myth with a subject, but this subject was out of camera shot for all of the piece except at the very beginning. Using an audio editing software it can be seen that brown note doesn't exist anywhere in the soundtrack. Instead, they replaced it with a 91.8 Hz sine wave tone making it audible to the viewers, therefore not having any effect on one's bowels. 6752566[/snapback] Var det jeg tenkte også, så er nok ingen fare å se (høre) på branian når de utfører eksperimentet. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hva i helvette? Nå syns jeg dette går over styr. Hva faen er vitsen med å vite dette? Samme med alle disse pollene o.l F.eks hvor mange ganger tørker du deg i ræva? Eller den tråden som holder på nå; bruker du håndklær flere ganger? Hva er poenget? Jeg har ihvertfall ingen interesse av og vite dette. 6752403[/snapback] Hehe... Jeg vet ikke helt poenget men det hadde vært morsomt om det hadde vært en sånn lyd... 6752419[/snapback] haha. spilt den over høyttaleren under en stor forsamling? eller en konsert med 50.000 tilskuere? 6752425[/snapback] LOL! ja... eller i klasserommet... hehe... men må huske å holde seg for ørene... 6752435[/snapback] Og holde seg for ørene hjelper neppe når det gjelder 7hz... Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hva i helvette? Nå syns jeg dette går over styr. Hva faen er vitsen med å vite dette? Samme med alle disse pollene o.l F.eks hvor mange ganger tørker du deg i ræva? Eller den tråden som holder på nå; bruker du håndklær flere ganger? Hva er poenget? Jeg har ihvertfall ingen interesse av og vite dette. 6752403[/snapback] Hehe... Jeg vet ikke helt poenget men det hadde vært morsomt om det hadde vært en sånn lyd... 6752419[/snapback] haha. spilt den over høyttaleren under en stor forsamling? eller en konsert med 50.000 tilskuere? 6752425[/snapback] LOL! ja... eller i klasserommet... hehe... men må huske å holde seg for ørene... 6752435[/snapback] Og holde seg for ørene hjelper neppe når det gjelder 7hz... 6753653[/snapback] alt dette var da ment som spøk :!: Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 "The brown note" finnes neppe. Om den skulle finnes, hadde den vært på rundt 7Hz, men mythbusters motbeviste vel dette. 6752412[/snapback] Ja, og brainiac(de spilte den lyden under hele episoden ) 6752539[/snapback] Hvilken episode av brainiac? 6752588[/snapback] Sånt husker ikke jeg.. Adam ble ikke påvirka. Hvis han ikke tok en "i reject your reality and substitute my own" Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det gjør det nok ikke. Brainiac er forøvrig et dårlig program. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Finnes en lyd med en såpass sterk frekvens at den får tarmegreiene til å riste, som da starter "utdritingen" Faktisk.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Finnes en lyd med en såpass sterk frekvens at den får tarmegreiene til å riste, som da starter "utdritingen" Faktisk.. 6755668[/snapback] Det var det de motbeviste i mytbusters og brainiac.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå