Hansemann92 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg vet at dette høres dumt ut, men finnes det en lyd som får deg til å drite i buksene? Jeg hørte dette fra naboen min og han hadde sett dette på Brainiac. Jeg vet ikke om den finnes, men er det mulig? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hva i helvette? Nå syns jeg dette går over styr. Hva faen er vitsen med å vite dette? Samme med alle disse pollene o.l F.eks hvor mange ganger tørker du deg i ræva? Eller den tråden som holder på nå; bruker du håndklær flere ganger? Hva er poenget? Jeg har ihvertfall ingen interesse av og vite dette. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 "The brown note" finnes neppe. Om den skulle finnes, hadde den vært på rundt 7Hz, men mythbusters motbeviste vel dette. Lenke til kommentar
Hansemann92 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Hva i helvette? Nå syns jeg dette går over styr. Hva faen er vitsen med å vite dette? Samme med alle disse pollene o.l F.eks hvor mange ganger tørker du deg i ræva? Eller den tråden som holder på nå; bruker du håndklær flere ganger? Hva er poenget? Jeg har ihvertfall ingen interesse av og vite dette. 6752403[/snapback] Hehe... Jeg vet ikke helt poenget men det hadde vært morsomt om det hadde vært en sånn lyd... Lenke til kommentar
Matias Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Dette synes nå jeg er mer interessant en mange andre tråder, men du kunne kanskje spurt i "Snedige ting du lurer på". Har også sett dette, men husker ikke helt korrekt. Går ut på at lyden går i samme "toneleie" som fordøyelsesorganene eller noe slikt. Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hva i helvette? Nå syns jeg dette går over styr. Hva faen er vitsen med å vite dette? Samme med alle disse pollene o.l F.eks hvor mange ganger tørker du deg i ræva? Eller den tråden som holder på nå; bruker du håndklær flere ganger? Hva er poenget? Jeg har ihvertfall ingen interesse av og vite dette. 6752403[/snapback] Hehe... Jeg vet ikke helt poenget men det hadde vært morsomt om det hadde vært en sånn lyd... 6752419[/snapback] haha. spilt den over høyttaleren under en stor forsamling? eller en konsert med 50.000 tilskuere? Lenke til kommentar
Hansemann92 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Hva i helvette? Nå syns jeg dette går over styr. Hva faen er vitsen med å vite dette? Samme med alle disse pollene o.l F.eks hvor mange ganger tørker du deg i ræva? Eller den tråden som holder på nå; bruker du håndklær flere ganger? Hva er poenget? Jeg har ihvertfall ingen interesse av og vite dette. 6752403[/snapback] Hehe... Jeg vet ikke helt poenget men det hadde vært morsomt om det hadde vært en sånn lyd... 6752419[/snapback] haha. spilt den over høyttaleren under en stor forsamling? eller en konsert med 50.000 tilskuere? 6752425[/snapback] LOL! ja... eller i klasserommet... hehe... men må huske å holde seg for ørene... Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hva i helvette? Nå syns jeg dette går over styr. Hva faen er vitsen med å vite dette? Samme med alle disse pollene o.l F.eks hvor mange ganger tørker du deg i ræva? Eller den tråden som holder på nå; bruker du håndklær flere ganger? Hva er poenget? Jeg har ihvertfall ingen interesse av og vite dette. 6752403[/snapback] Hehe... Jeg vet ikke helt poenget men det hadde vært morsomt om det hadde vært en sånn lyd... 6752419[/snapback] haha. spilt den over høyttaleren under en stor forsamling? eller en konsert med 50.000 tilskuere? 6752425[/snapback] LOL! ja... eller i klasserommet... hehe... men må huske å holde seg for ørene... 6752435[/snapback] neida. da føler en seg bare utenfor. må bli me inn i "varmen" Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Hvordan funker det da? Jeg tenker at det er en lyd som får lukkemuskelen til å slappe av, og om en da må drite noe fælt så kjem det. Sånn min oppfatning er. Endret 27. august 2006 av stakan Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Så den brainiac-episoden selv, og jeg må innrømme at jeg ikke turte å høre på Men det ble visst motbevist av Mythbusters en eller annen gang. Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hvordan funker det da? Jeg tenker at det er en lyd som får lukkemuskelen til å slappe av, og om en da må drite noe fælt så kjem det. Så min oppfatning er. 6752466[/snapback] jeg vil påstå at det er noe rykte greier. det høres litt for spesielt ut Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hvordan funker det da? Jeg tenker at det er en lyd som får lukkemuskelen til å slappe av, og om en da må drite noe fælt så kjem det. Så min oppfatning er. 6752466[/snapback] jeg vil påstå at det er noe rykte greier. det høres litt for spesielt ut 6752474[/snapback] Ja, enig i det, men tenkte det var det ryktet gikk ut på. Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hvordan funker det da? Jeg tenker at det er en lyd som får lukkemuskelen til å slappe av, og om en da må drite noe fælt så kjem det. Så min oppfatning er. 6752466[/snapback] jeg vil påstå at det er noe rykte greier. det høres litt for spesielt ut 6752474[/snapback] Ja, enig i det, men tenkte det var det ryktet gikk ut på. 6752477[/snapback] ja der er jeg enig. kan ikke se for meg noe annet. Lenke til kommentar
Hansemann92 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Så den brainiac-episoden selv, og jeg må innrømme at jeg ikke turte å høre på Men det ble visst motbevist av Mythbusters en eller annen gang. 6752471[/snapback] Hvilken brainiac episode var det? Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Ikke noe er som en skikkelig god potteklask hvor du sitter igjen med en følelse av at det har gått for deg etterpå... Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Southpark har en episode hvor dette er tema; Sesong3 Episode17," World Wide Recorder Concert". Den er absolutt verdt å få med seg. :!: Lenke til kommentar
valentino Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Dette er et emne som politi og militære styker har fattet interesse for. Prøv bare å søk på "sonic weapons" og se hvilke resultater du får. fra fortean times kan vi lese dette om lave frekvenser: Sounds that are higher in frequency than 20,000Hz – ultrasound – are inaudible to humans, while sounds lower than 20Hz – infrasound – are inaudible but can, on occasion, be felt resonating within the body itself. Exposure of unprotected ears to infrasound can also cause an increase in pressure within the middle ear, disturbing the sense of balance. The theory behind infrasound weapons tends to focus on the idea that certain frequencies can be used as both a weapon and as a method of crowd control. According to the Working Paper on Infrasound Weapons produced by Hungary for the United Nations in 1978 4, the frequency that is thought to be most dangerous to humans is between 7 and 8Hz. This is the resonant frequency of flesh and, theoretically, it can rupture internal organs if loud enough. Seven hertz is also the average frequency of the brain’s alpha rhythms; thus this frequency has been described as dangerous but also relaxing. Whether exposure to such infrasound can trigger epileptic seizures, as some fear, remains unclear; experimental data on exposure to such frequencies gives a variety of results. It should be noted, however, that the strobe light effect associated with triggering epileptic seizures flashes at an equivalent rhythm. Frequencies below 50Hz commonly lose their coherence and are perceived to pulse or fluctuate, which is analogous to the strobing beat of a modulated light. Står mye mer i den artikkelen men det kan dere lese selv om dere er interessert. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 "The brown note" finnes neppe. Om den skulle finnes, hadde den vært på rundt 7Hz, men mythbusters motbeviste vel dette. 6752412[/snapback] Ja, og brainiac(de spilte den lyden under hele episoden ) Lenke til kommentar
valentino Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 "The brown note" finnes neppe. Om den skulle finnes, hadde den vært på rundt 7Hz, men mythbusters motbeviste vel dette. 6752412[/snapback] Ja, og brainiac(de spilte den lyden under hele episoden ) 6752539[/snapback] På wikipedia kan vi lese dette om den aktuelle episoden: Another show, Brainiac: Science Abuse, performed a similar experiment using 22.275 Hz at −30 dB (according to the show's producers used by Japan's Police and tested by the French Military). During the program, they broadcast the note over the air (and into the living rooms of viewers) in an attempt to cause bowel movements among those who had chosen to stay in the room despite repeated warnings and opportunities to leave. It should be noted, however, that no television speakers and very few subwoofers are able to accurately generate sound at this frequency at a significant volume. They also alleged to have confirmed the myth with a subject, but this subject was out of camera shot for all of the piece except at the very beginning. Using an audio editing software it can be seen that brown note doesn't exist anywhere in the soundtrack. Instead, they replaced it with a 91.8 Hz sine wave tone making it audible to the viewers, therefore not having any effect on one's bowels. Lenke til kommentar
Hansemann92 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 "The brown note" finnes neppe. Om den skulle finnes, hadde den vært på rundt 7Hz, men mythbusters motbeviste vel dette. 6752412[/snapback] Ja, og brainiac(de spilte den lyden under hele episoden ) 6752539[/snapback] Hvilken episode av brainiac? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå