Gå til innhold

Har problemer med maxtor ekstern harddisk!

Boosti

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg akuratt en maxtor 3200 eksternhardisk. Jeg kobblet til denne på min pærbare pc, og overførte diverse fra den. Men nå, to dager etter på, får jeg ikke den opp. Det kommer opp en melding om at den er tilkobblet, men det kommer ikke opp noen ikon i "Min datamarskin" som vanelig. Jeg er ingen data freak, men har prøvd og forklare så godt som mulig. Håper dere forstår....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du legger posten din i riktige forumgruppe så får du lettere svar.

Du kan jo prøve å initialisere disken på nytt, partionere og formatere. Virker som om du har mistet partisjonene dine på disken. Ikke første gangen jeg hører om dette på en Maxtor disk dessverre.

Lenke til kommentar

Partisjon betyr en del av en disk. Du kan dele opp disken din i så mange deler du vil, og velge størrelse på dem. Veldig kjekt.

Her har du et program til formålet. Programmet har sikkert en 30 dagers prøvetid.

http://www.tucows.com/preview/222189

Start dette programmet og sjekk om disken din popper opp der. Hvis den ikke gjør det, så må du heller benytte deg av maxtor sin support for å evt. Få en ny disk eller andre typer hjelp. www.maxtor.com

Hvis disken popper opp, prøv å formatere disken. Velg NTFS filsystem.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

takk folkens...mange bra svar her....men satte meg ned for og se på detta i dag. Lasta første ned easyrecovery og gikk på raw recovery. Men: processing block: 10000 of 541904874....og over 8000timer :hmm:

Hva gjør jeg feil, det ligger mye viktig på den hardisken som jeg vil redde....

Hjelp!!

Endret av Boosti
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...