Gå til innhold

Kjøpe kamera gjennom ebay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finns en del erfaringer rundt dette under webshop tror jeg. Vet ikke hvor mye billigere man finner det om det skal fortolles og momses? Garanti som gjelder i Norge er heller ingen selvfølge, og den norske reklamasjonsretten får du hvertfall ikke. Så i mine øyne bør det være VELDIG mye billigere før det er verdt det! :)

Lenke til kommentar

eBay er et auskjonsted. Det betyr at salget ofte er "as is", det vil si uten garanti/reklamsjonsrett av noe slag. Husk også at norsk forbrukerkjøpslov ikke gjelder. Hvis alg fra forretning, sjekk reklamasjonsvilkår. Husk også at det er du som må betale retur til selger for evt. reklamasjoner og har ansvaret mens varen er underveis (fra/til) hvis transportforsikring ikke er betalt. World Garanti kan hjelpe deg noe - men er normalt svært dårlig i fohold til hav et kjøp i Norge kan gi deg.

Lenke til kommentar
eBay er et auskjonsted. Det betyr at salget ofte er "as is", det vil si uten garanti/reklamsjonsrett av noe slag. Husk også at norsk forbrukerkjøpslov ikke gjelder. Hvis alg fra forretning, sjekk reklamasjonsvilkår. Husk også at det er du som må betale retur til selger for evt. reklamasjoner og har ansvaret mens varen er underveis (fra/til) hvis transportforsikring ikke er betalt. World Garanti kan hjelpe deg noe - men er normalt svært dårlig i fohold til hav et kjøp i Norge kan gi deg.

6752522[/snapback]

Ebay er ikke kun et auksjonsted den fungerer også som en webshop for mange firmaer\utsalgssteder..

Ang garant så hvis det for formodning skulle skje noe galt kan man alltids reparere den for egen regning her til lands evnt mange som tilbyr worldwide garanti..

Som sagt har selv brukt www.indoaudio.com og handlet bilsterio under halve prisen med moms og frakt inkludert.. Lurte på om noen har erfaring med lignende bare innen kamera.

Lenke til kommentar

Litt spesielt med bilstereo da. De fleste utsalgsstedene i Norge er bilstereospesialister som kjøper i mindre kvanta (ikke kjeder) og dermed blir det fort ganske dyrt. De store kjedene kjøper inn veldig få modeller.

Kamera er det en sinnsyk priskrig på mellom alle elektrokjedene, og jeg tror rett og slett at du bare ikke finner ting noe særlig billigere. Med moms og frakt vil du nok havne på omtrent det samme, og da er det ikke verdt det.

Jeg sitter nå i Shanghai, landet hvor de lager det meste, og selv her er det ikke nevneverdig billigere for merkekameraer (Canon, Nikon, Sony, Fujifilm osv.) I tillegg opereres det sjelden med verdensgaranti (Olympus har vel det).

Ditt valg, men tror nok ikke det lønner seg.

Lenke til kommentar

Digitale kamera er veldig konkurransedyktige priser på her til lands. Tilbehør er ofte betydelig billigere i utlandet (asia, usa).

Når det er sagt kjøpte jeg mitt nåværende kamera, et Canon 20d med 5-600 eksponeringer på baken, på eBay. Totalprisen ble på rundt kr 5400,-.

Lenke til kommentar

Kan legge til at jeg var innom Gibraltar i fjor høst, og ruslet litt i taxfree-sjappene der og sjekket kamerapriser. Jeg ringte da hjem til en bekjent som sjekket på norske nettsjapper, og selv der nede lå prisene 10-15% høyere på taxfree-priser enn hos oss. Så, ja, det bør være mye å hente før det er noen vits i å eBay'e seg kamera. Når det er sagt kjøpte en bekjent seg FZ30 omtrent samtidig med meg, han mener jeg sparte mellom1.5 og 2K på det, fra HongKong. Men han fikk dem til å merke pakken som gave, og slapp da unna moms og toll. Ikke for å oppfordre til kjeltringstreker, selvsagt, men det finnes altså muligheter. På den anne side bør du også ha råd til å tape litt penger. Ikke alle ender opp med det de trodde de betalte for på slike nettauksjonssider...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...