:utakt Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Dere må gjerne slakte bildet sånn rent teknisk og alt, men hva funker best, lyst eller mørkt? Er nybegynner og prøver egentlig bare å lære meg hvordan kameraet mitt virker.. Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Er nybegynner selv og syns bildet med minst lys er best, fargene kommer mer tydelig frem! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Har vært inne på samme tanken. Takk for "synsing"! Lenke til kommentar
perottol Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg likte det lyse bedre, fargene kan man jo enkelt få tilbake med litt bildebehandling. Lenke til kommentar
meliss Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Hvilke former i bildet er viktigst for deg og hvorfor? Dvs., hva er det du vil at jeg som ser på bildet ditt skal se? Hva skal jeg føle? Når du har bestemt deg for det kan du finne ut hvilke teknikker du vil bruke for å få det til (formidlet budskapet). (Dette bør man jo tenke over før man tar bildet, men det er mye man kan gjøre for å forsterke budskapet etterpå også.) Selv synes jeg bildet blir mer spennende i svarthvitt, evt. fokusere litt mer på steinformasjonen ved å ramme inn steinen (gjøre det ytterste av bladverket mørkere - jeg gjorde det litt "grovt", hvis du vil forsøke selv så prøv å gjøre det mer naturlig). Lykke til med å bli kjent med kamera! Endret 28. august 2006 av meliss Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Helt klart et motiv som ikke egner seg for svart hvitt! Fargebildene var mye bedre! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Må si jeg likte den siste svart/hvitt-varianten med ramme rundt. En sånn effekt har jeg ikke funnet i bildebehandlingsprogrammet som fulgte med, men litt kult uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå