henke007 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hvor mye kan jeg overklokke uten å stille opp på vcore? På mitt aOpen AX4B-533 hovedkort kan jeg merkelig nok ikke stille opp volten, men bare FSB. Har oppgradert biosen til nyeste versjon uten at jeg da kan stille opp vcore. Jeg har hatt den fint oppe på 2.8 ghz uten problemer, men når jeg nærmer meg 3 ghz kan bildet fryse enkelte ganger. Har god kjøling, kommer ikke opp i mer enn 45 grader i full load. Er det volten som er problemet, eller er det andre ting jeg kan gjøre? Mvh Henrik Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 trenger volt for å unngå krasj, gi stabilitet. tester det 1 time i occt eller prime95 så har du roen, rammen derimot, divider. Lenke til kommentar
henke007 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) trenger volt for å unngå krasj, gi stabilitet. tester det 1 time i occt eller prime95 så har du roen, rammen derimot, divider. 6752021[/snapback] takk for svar! Jeg er nokså fersk i dette med overklokking.. kan du eller andre forklare litt nærmere hvordan jeg kan dividere rammen? lest flere steder at det kan hjelpe, men har ikke stått forklart noe utover det.. Henrik Endret 27. august 2006 av Henke007 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Tror ikke du kommer noe særlig over 2,8GHz. Min P4 2,4GHz stopper også der om jeg ikke øker Vcore. Øker jeg Vcore litt så kommer jeg til 3,02GHz. Der er den beinstabil uansett romtemperatur og CPU-last. (Prime95 4 døgn uten feil). Viktig at du låser AGP/PCI og sørger for å justere divideren til RAM så ikke den frekvensen blir for høy. 1 time er IKKE nok for å teste stabilitet. Har flere ganger testet maskiner som feiler etter mangfoldige timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå