Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"En kabel er kopplet fra..."

Anbefalte innlegg

Har holdt på i 3 dager med softwaretull på en PC. Har lagt inn XP Pro på nytt, og nå kommer jeg kke på nett... Hodet er som om det kjører en mixmaster inne der etter alt jeg har holdt på med, så jeg er helt tom for ideer for å finne løsning på det... (Jeg har en bærbar på nett, så nettet virker).

Jeg har Asus P5WD2-e hovedkort. Der er 2 porter for nettverk. Har prøvd begge men får ikke kontakt. Det tordnet her i natt og sikringen slo ut, men ikke noe annet er blitt skadet, og nettverkskabelen var og dratt ut, så det er neppe kortet som er ødelagt. Hvor skal jeg begynne...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For ikke å snakke om selve nettverkskabelen? Den kan være skadet. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har slitt i timesvis, byttet nettverkskort, reinstallert OS osv bare for å finne ut at kabelen ikke fungerer!

(Ok... Det har bare skjedd en gang, men det var JÆVLIG irriterende :)

Lenke til kommentar

En liten huskeliste:

1. Sjekk at drivere er innstallert - åpne Enhetsbehandlinga og sjekk at det ikke er noen gule/røde anmerkninger.

2. Sjekk om noen porter på router/switch/adslmodem lyser opp når du kobler til nettverkskabelen - det samme kan sjekkes på PC'n.

3. Sjekk kabelen mot utstyr som du vet fungerer.

4. Sjekk om nettverk er aktivert i BIOS

5. Koble deg til router/switch/adslmodem med utstyr som du vet fungerer for å sjekke om den er i orden.

Arnulf

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om selve nettverkskabelen? Den kan være skadet. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har slitt i timesvis, byttet nettverkskort, reinstallert OS osv bare for å finne ut at kabelen ikke fungerer!

(Ok... Det har bare skjedd en gang, men det var JÆVLIG irriterende :)

6751708[/snapback]

rart at det skulle skje når kabelen lå stille uten å være tilkoplet..

PS Har testet den på den bærbare og nå. Alt i orden med den...

Endret av egd1
Lenke til kommentar
.... Har lagt inn XP Pro på nytt, og nå kommer jeg kke på nett...

6751666[/snapback]

Har du lagt inn driverne for hovedkorttet og nettverkskortet etter at du installerte Windows XP på nytt?

6751794[/snapback]

Ja...

Lenke til kommentar
En liten huskeliste:

1. Sjekk at drivere er innstallert - åpne Enhetsbehandlinga og sjekk at det ikke er noen gule/røde anmerkninger.

2. Sjekk om noen porter på router/switch/adslmodem lyser opp når du kobler til nettverkskabelen - det samme kan sjekkes på PC'n.

3. Sjekk kabelen mot utstyr som du vet fungerer.

4. Sjekk om nettverk er aktivert i BIOS

5. Koble deg til router/switch/adslmodem med utstyr som du vet fungerer for å sjekke om den er i orden.

Arnulf

6751823[/snapback]

Nå har jeg bare reinstallert XP så BIOS skal vel ikke være påvirket...?

PS, lampen lyser oransje på nettverkskortet.

Endret av egd1
Lenke til kommentar

Prøv å samle svara dine i ein post, lettare å lese tråden då, nyttar du «Sitat»-knappen kan du samle opp sitat frå forskjellige brukarar og lage ein post av heile rukkelet. :yes:

Så til problemet, har du prøvd å plugge den bærbare til nettverkskabelen? Det er ein grei måte å eliminere feil ved kabel eller ruter\modem.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...