egd1 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Har holdt på i 3 dager med softwaretull på en PC. Har lagt inn XP Pro på nytt, og nå kommer jeg kke på nett... Hodet er som om det kjører en mixmaster inne der etter alt jeg har holdt på med, så jeg er helt tom for ideer for å finne løsning på det... (Jeg har en bærbar på nett, så nettet virker). Jeg har Asus P5WD2-e hovedkort. Der er 2 porter for nettverk. Har prøvd begge men får ikke kontakt. Det tordnet her i natt og sikringen slo ut, men ikke noe annet er blitt skadet, og nettverkskabelen var og dratt ut, så det er neppe kortet som er ødelagt. Hvor skal jeg begynne...? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Mem hva med utstyret i andre enden av nettkabelen da? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 For ikke å snakke om selve nettverkskabelen? Den kan være skadet. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har slitt i timesvis, byttet nettverkskort, reinstallert OS osv bare for å finne ut at kabelen ikke fungerer! (Ok... Det har bare skjedd en gang, men det var JÆVLIG irriterende Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 .... Har lagt inn XP Pro på nytt, og nå kommer jeg kke på nett... 6751666[/snapback] Har du lagt inn driverne for hovedkorttet og nettverkskortet etter at du installerte Windows XP på nytt? Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 En liten huskeliste: 1. Sjekk at drivere er innstallert - åpne Enhetsbehandlinga og sjekk at det ikke er noen gule/røde anmerkninger. 2. Sjekk om noen porter på router/switch/adslmodem lyser opp når du kobler til nettverkskabelen - det samme kan sjekkes på PC'n. 3. Sjekk kabelen mot utstyr som du vet fungerer. 4. Sjekk om nettverk er aktivert i BIOS 5. Koble deg til router/switch/adslmodem med utstyr som du vet fungerer for å sjekke om den er i orden. Arnulf Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Mem hva med utstyret i andre enden av nettkabelen da? 6751702[/snapback] Som sagt så virker alt da jeg har en bærbar på nett. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) For ikke å snakke om selve nettverkskabelen? Den kan være skadet. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har slitt i timesvis, byttet nettverkskort, reinstallert OS osv bare for å finne ut at kabelen ikke fungerer! (Ok... Det har bare skjedd en gang, men det var JÆVLIG irriterende 6751708[/snapback] rart at det skulle skje når kabelen lå stille uten å være tilkoplet.. PS Har testet den på den bærbare og nå. Alt i orden med den... Endret 27. august 2006 av egd1 Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 .... Har lagt inn XP Pro på nytt, og nå kommer jeg kke på nett... 6751666[/snapback] Har du lagt inn driverne for hovedkorttet og nettverkskortet etter at du installerte Windows XP på nytt? 6751794[/snapback] Ja... Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) En liten huskeliste: 1. Sjekk at drivere er innstallert - åpne Enhetsbehandlinga og sjekk at det ikke er noen gule/røde anmerkninger. 2. Sjekk om noen porter på router/switch/adslmodem lyser opp når du kobler til nettverkskabelen - det samme kan sjekkes på PC'n. 3. Sjekk kabelen mot utstyr som du vet fungerer. 4. Sjekk om nettverk er aktivert i BIOS 5. Koble deg til router/switch/adslmodem med utstyr som du vet fungerer for å sjekke om den er i orden. Arnulf 6751823[/snapback] Nå har jeg bare reinstallert XP så BIOS skal vel ikke være påvirket...? PS, lampen lyser oransje på nettverkskortet. Endret 27. august 2006 av egd1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Prøv å samle svara dine i ein post, lettare å lese tråden då, nyttar du «Sitat»-knappen kan du samle opp sitat frå forskjellige brukarar og lage ein post av heile rukkelet. Så til problemet, har du prøvd å plugge den bærbare til nettverkskabelen? Det er ein grei måte å eliminere feil ved kabel eller ruter\modem. Endret 27. august 2006 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå