Mister Awesome Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hei. Hvis jeg har en notepad fil med noe tekst, hvordan kan jeg da få den til å komme i en tekstbox når jeg trykker på en commanbutton? Bruker visual basic 2005. Takker for svar Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Dim fileReader As String fileReader = My.Computer.FileSystem.ReadAllText("C:\test.txt") MsgBox(fileReader) Leser av all teksten i filen "test.txt" som ligger på C: og deretter viser den i en tekstboks. Dette er hentet fra Microsoft. Om du vil ha det til å komme i en tekstbok når du trykker på en knapp, må du lage en knapp med en event som henter fileReader variabelen. Kilde: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/a77w6kkx.aspx Endret 27. august 2006 av AndyG Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Tusen takk for raskt svar. Men hvis jeg har flere txt filer i en mappe, vet du hvordan jeg kan samle de i en eller annen type fil sånn at ingen kan se hva de er, på en måte? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Du mener en arkiv-fil liknende zip? Dette kan jeg lite om, men litt "googling" forteller meg at språket J# har innebygget rutine for dette. Har du noe kjennskap til dette? Evt, kan du benytte en J# modul for å "arkivere" filene dine. For mer lesing: http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/0...zipcompression/ Endret 27. august 2006 av AndyG Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Okei, dette forsto jeg meget lite av. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg hadde laget mitt eget filformat, og brukt System.IO.Compression.GZipStream for å få komprimering. Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Noen som vet hvordan jeg gjør det samme med et bilde? At jeg henter fram et bilde jeg har i en Picturebox ved hjelp av en commandbutton? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 pctDisp.Image = System.Drawing.Image.FromFile(...) pctDisp.Invalidate() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå