Gå til innhold

Problemer etter oppgradering av RAM

Ageurk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig oppgradert Pcen min med mere RAM. Etter dette har maskinen plutselig gått helt å stå.

Jeg kan jobbe i flere timer uten at jeg merker noen ting, også stopper plutselig alt. Skjermen stopper på siste bilde. Og maskinen stopper å jobbe. Sånn står den bare. Enetse måte å få det vekk er å trykke reset.

Ctrl+alt+del virker ikke. Alt er bare gått helt i stå.

Jeg har ikke hatt noen problemer med dette før jeg innstalerte Ramen.

Minnet jeg kjøpte var av akkurat samme type som den jeg hadde. (2+512 før oppgradering..4*512 etter oppgradering)

System:

Prossesor: AMD Athlon 64 3500+

Hovedkort: Asus A8NE-FM

Graffikkort: Nvidia 6600GT

Harddisk: Western Digital 200Gb (det var 238gb på den)

Ram: Opprinnelig: 2*512MB Geil DDR 3200 400mhz CL 2,5

Oppgradert til: 4*512MB Geil DDR 3200 400mhz CL 2,5

Jeg lurer derfor på om det er noen som har forslag til løsning på dette problemet?

Takker for alle svar som kan hjelpe!

(hvis denne posten egentlig skulle ligget i PC problem så for en moderator flytte den, men siden problemene oppstod etter oppgradering av minne legger jeg den her)

Hilsen AgeZer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og velkommen til forumet!

Jeg har undersøkt at hovedkortet ditt støtter fire brikker i dual-channel. Men du trenger muligens ny BIOS.

Jeg vil anbefale at du kjøerer MemTest86 fra Ultimate Boot CD for å sjekke om det er feil på minnet.

Hilsen,

efikkan.

6754014[/snapback]

Problemet er at dette drittet av et hovedkort finnes det ikke oppdateringer til det.

Jeg får kjøre test om det er noe galt med minne, men vil tvile på det siden det ene paret er helt nytt og det andre kjører fint alene. Har aldri hatt noe problemer av denne sorten med bare 1gb i.

Takk for svar.

Flere forslag??

Endre volt gjør man inne i bios? Skal prøve å sette den til 2,55 som er felles startpunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...