Wooho Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Skulle starte den stasjonære maskinen i dag for en (2 min siden), men det skjer ingenting når jeg trykker på startknappen. Hovedkortet mitt er et Asus A8N32-SLI Deluxe, og PSU`en er en Hiper Type-R 530W Sort. Den grønne indikasjons lampa på hovedkortet lyser grønnt, det samme lyser den av/på bryteren bak på PSU`en. Ellers kan jeg neve at når jeg slår av den av/på knappen bak på PSU`en og slår den på igjen begynner Razer musa mi å lyse. Så jeg er usikker på om det er PSU`en eller selveste på knappen på kabinettet som har sunget sin siste vers. Åssen finner jeg om dettte er tilfellet? Noen som har gode råd? Maskinen har fungert som ei klokke siden jeg kjøpte den i oktober i fjor. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Prøv en annen Strømforsyning i maskina. Det kan selvfølgelig være powerknappen på kabinettet som har takka for seg, men jeg skjønner ikke helt hvorfor slike ting skal skje når pc`en er av. Får høre mange ganger her at det er maskiner som er slått av i mange uker/månder, og når de skal slå på maskinene igjen, så virker de plutselig ikke mer. Det høres jo litt rart ut. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Prøv en annen Strømforsyning i maskina. Det kan selvfølgelig være powerknappen på kabinettet som har takka for seg, men jeg skjønner ikke helt hvorfor slike ting skal skje når pc`en er av. Får høre mange ganger her at det er maskiner som er slått av i mange uker/månder, og når de skal slå på maskinene igjen, så virker de plutselig ikke mer. Det høres jo litt rart ut. 6751533[/snapback] Funka fint i går kveld når jeg slo den av. Har desverre ikke en ananen strømforsyning, men skal dra i morgen til den nærmeste IT-butikken og få de til å sjekke ut problemet for meg. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Prøv å jumpstart psu'en. Følg ledningen fra pwr knappen og til hk, kanskje den har falt ut. Noen ganger har jeg opplevd at man må holde pwr knappen inne en liten stund, før den skrur seg på. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Å jumpstarte PSU`en har jeg aldri gjort og vet ikke åssen man gjør det. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Å jumpstarte PSU`en har jeg aldri gjort og vet ikke åssen man gjør det. 6753080[/snapback] Jumpstart av psu Står også litt i sticky, på Strømforsyninger og elektronikk. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 For å teste om pwr-knappen er synderen, kan du dra ut pluggen på hovedkortet som går til knappen, og kortslutte de to pinnene med et flatskrujern. Har selv opplevd at knappen har fusket. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Da har PC`en blitt feilsøkt og PSU`en bekreftet ødelagt. Har blitt sendt inn til Netshop. Vurderer sterkt å kjøpe en ekstra PSU i tilfellet lignende skjer igjen (da dette er den 2 gangen på 9 måneder). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå