Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kople to pcer sammen via nettverkskabel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man kople to pcer sammen via en nettverkskabel uten å gå via en router/hub? Vil hastigheten være grei nok til at man kan feks spille multiplayer på et spill, eller er man nødt å benytte seg av en router/hub?

6751334[/snapback]

dette går bra, hvis nettverkskortene er av litt eldre type må du ha en krysset kabel, nyere nettverkskort kan du bruke vanlig kable mellom...

stjeler tråden litt:

hvis noen med nettverkspeil ser her, kan jeg ta en to nettverkskabler fra to forskjellige uttak i to forksjellige hybler og koble de til en switch og så til min data? vil jeg få bedre båndbredde da?

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Kan man kople to pcer sammen via en nettverkskabel uten å gå via en router/hub? Vil hastigheten være grei nok til at man kan feks spille multiplayer på et spill, eller er man nødt å benytte seg av en router/hub?

6751334[/snapback]

dette går bra, hvis nettverkskortene er av litt eldre type må du ha en krysset kabel, nyere nettverkskort kan du bruke vanlig kable mellom...

stjeler tråden litt:

hvis noen med nettverkspeil ser her, kan jeg ta en to nettverkskabler fra to forskjellige uttak i to forksjellige hybler og koble de til en switch og så til min data? vil jeg få bedre båndbredde da?

6751344[/snapback]

Riktig som jalejale sier.

Til jalejale: Det er ikke noe særlig lurt. Maskinen kan i utgangspunktet bare sende trafikk gjennom en av tilkoblingene, og i tillegg kan det oppstå konflikter mellom de to routerne, når begge prøver å gi nettverksadresse til maskinene på nettverket.

Dersom du skal bruke begge linjene må du nok ha to nettverkskort, og ikke koble begge linjene inn på samme switch. Så må du i tillegg ha noe programvare som kombinerer bruk av de to linjene. Er ikke sikker på om det finnes noe slikt til vanlig bruk, eller hvor bra det ville fungere, men man skulle jo tro at det har vært gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...