Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Logge seg på trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Jeg bor på hybel leilighet og har trådløst nettverk, å jeg lurer på hvordan jeg skal koble meg opp på det trådløse nettverket!

Krypteringen er WEP men jeg vet ikke hvilken identifikasjon jeg skal bruke!

Hybelverten spurte meg om hvilket brukernavn jeg ville ha å hvilket passord jeg skulle ha, det var greit nok! Men det brukes vist ikke noen WEP nøkkel for identifikasjon, så det jeg lurer på er hvor er det jeg skal skrive brukernavne mitt å pasordet!

Jeg fant en plass hvor LEAP identifikasjon var, å der måtte jeg skrive inn brukernavn og passord, men jeg fant flere plasser og! så jeg er ikke sikkert hvilken identifikasjon jeg skal bruke?? :hmm:

Ingen som vet??

Endret av vivastar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når nettet er kryptert med WEP må du legge inn weå-nøkkelen på din maskin også (og ha et nettverkskort som støtter WEP).

6751645[/snapback]

Ja men du skal jo ikke trenge å skrive inn WEP nøkkelen når identifikasjonen ikke er WEP nøkkelen! Krypteringen på nettverket er WEP ja, men identifikasjonen(authenfication) er noe helt annet!

Tror det er LEAP authenfication jeg må bruke, men er ikke sikker! :hmm:

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

mange større nettverk bruke en form for proxy eller annen type server hvor du bare connecter til det trådløse nettverket og du bare åpner en webside. du blir da tatt til en authoriserings side hvor den spør om brukernavn og passord.. det er muligens det er noe sånt som er satt opp. er en del støre bedrifter, biblotek muligens skoler som bruker denne løsningen i og med den er tryggere en og bare sette en nøkkel på nettverket.

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...