Gå til innhold

Hjelp med Sony Vegas 6.0

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått meg Sony Vegas 6.0 og holder på å redigere en film....

Jeg vil gjerne ha bevegende tekst, uten at det er rulletekst!...Kansje litt dårlig beskrevet men...

Også vil jeg ha Sakte-film og Fort-film...

Noen som kan hjelpe meg med dette!?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikkje so veldig godt til Vegas, men kan kanskje gje eit par tips:

For å bevege på tekst vil eg tru ein berre lager ein vanleg tekst, og animerer den med Pan/Crop.

Endring av farta på filmen kan ein gjere på to måtar trur eg. Den eine er å halde inne Ctrl og dra enden av klippet til høgre eller venstre. Den andre er å høgreklikke og velge Add velocity envelope. Med den siste kan du om du vil ha variabel fart, ved å leggje til punkt på linja midt på klippet, og dra linja opp eller ned mellom punkta. (Litt dårleg forklart, eg veit, men det er det eg hugser av ein anna forklaring, som eg las ein gong tidlegare.)

Til sist eit lite tips: Sony har ein del læringsvideoar på sida si. Sjå gjennom dei, so finn du kanskje ut ein del nytt.

http://www.sonymediasoftware.com/support/t...asp?prod=vegas5

http://www.sonymediasoftware.com/support/t....asp?prod=vegas

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Vet noen hvordan bakgrunnen kan bli fyllt med feks. brennende flammer mens personen i forgrunnen fortsetter med "sine aktiviteter"? Hvis det ikke går på dette programmet, hvilket program kan gjøre det da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Det funker å maskere ut personen med vegas, men jeg synes det er sinnsykt avansert...

6756129[/snapback]

Hvor går man for å gjøre dette?

Lenke til kommentar

Når du har lagt klippet inn i ett av sporene høyreklikker du på klippet og så trykker du på Event/Pan Crop, da skal det komme opp et lite vindu, i det vinduet skal det stå Mask helt nede i venstre hjørne, trykk på mask også kan du maskere....:) Sorry hvis det var dårlig forklart..

Lenke til kommentar

Såg gjennom lista over videoar for Vegas 5, og der var det ein for tekst. Om det er likt for Vegas 5.0 og Vegas 6.0, gjer du truleg slik: Når du legg til tekst, gå til fanen Placement i tekstvindauget. Her kan du leggje til keyframes for posisjonen til teksten, slik det vart gjort i den Pan&Scan-videoen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Hvordan legger man til text over et filmklipp slik at filmen går som normalt bare det er text feks. i midten av skjermen? Dette var veldig lett på moviemaker men ikke med vegas.

Lenke til kommentar
Såg gjennom lista over videoar for Vegas 5, og der var det ein for tekst. Om det er likt for Vegas 5.0 og Vegas 6.0, gjer du truleg slik: Når du legg til tekst, gå til fanen Placement i tekstvindauget. Her kan du leggje til keyframes for posisjonen til teksten, slik det vart gjort i den Pan&Scan-videoen.

6770197[/snapback]

Jippi, fant det ut... Takk skal du ha :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...