Isbilen Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Ja, nå sitter jeg her nok en gang en søndag formiddag. Jeg har nettopp stått opp, føler meg ikke helt på høyden - og jeg husker ikke en dritt av noe som helst etter klokka 22 i går kveld. Det var firmafest med gratis alkohol, og da sier vel mange at "slik skal det være". Problemet er fyllenervene et slikt hukommelseshull forårsaker. I det siste har jeg fått blackout veldig tidlig. Jeg har fått høre flere ganger når jeg forteller at jeg ikke husker noe at "du var vel ikke så dritings"? Riktig, jeg var ikke så dritings. Jeg husker bare ikke noenting. Da jeg var yngre fikk jeg det sjelden - nå får jeg det nesten hver gang jeg er ute. Dette begynner å bli plagsomt. En kompis av meg får aldri blackout - han husker absolutt alt, selv fra lenge etter at all selvkontroll har tatt turen fra kroppen hans. Før fikk jeg aldri, aldri blackout når jeg drakk øl, nå får jeg det rett som det er. Dette må bero på fysiologiske forhold. Har forumbrukerne noen fine tips til hvordan man skal unngå dette teite fenomenet (annet enn å drikke mindre)? Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Sitter selv med det samme problemet. Det enste jeg husker fra i går kveld og i natt var at jeg rota og klinte med en digg jente. Drikk mindre, kanskje det hjelper? Edit: Men drikke mindre ville du ikke. Må LESE hele innlegget! Endret 27. august 2006 av Midi Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) fått blackout en gang i livet var jeg og en kamerat sammen med broren hans på 25 og en hel haug av eldre folk (dvs 25 aldren) blei jo seff sjenka og husker fint lite 01-neste dag kl 12 da våkna jeg splitter naken i en seng uten klær... fant også sokkene mine på veien ute (var nyttårsaften og -25 ute) Endret 27. august 2006 av potetgullmannen Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 jeg har fått blackout 2-3 ganger. og alle gangene pga for mye drikking. du sier at du ikke vil drikke mindre, men hvis det ikke er noen annen løsning....?? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Drikk mindre, evt drikk saktere ikke "fyr" nedpå. Hjalp for meg. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Drikke mindre eller få blackout trur jeg er valga dine, ditt valg. Jeg får vanligvis ikke helt blackout, kan hende jeg ikke husker alt, men jeg for det meste kontroll. Drikker jeg Tequila derimot, da blir jeg rabiat og får blackout... farlig greier Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Gin-seng skal hjelpe hukommelsen... Seriøst, drikk mindre. Kroppen reagerer på at du drikker så mye, og forteller deg at nå er det nok. Hør på kroppen din. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Joda, problemet er bare at jeg får blackout lenge før jeg strengt tatt burde fått det. Før fikk jeg det bare når jeg var skikkelig mongo drita. Et annet problem er jo at det ikke er så lett å drikke mindre og saktere i kampens hete. Da føler jeg meg helt på topp, og kan aaaaaldri forestille meg at jeg ikke skulle ha godt av den neste drinken ... Endret 27. august 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Du kan forsøke denne boken, men jeg garanterer ingenting. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Kjenner godt til det... for meg spørs det hva jeg drikker og i hvilken sammenhenger... en vill fest + sprit = garantert blackout, for min del ihvertfall fyre nedpå øl = aldri fått blackout på den måten Lenke til kommentar
mcbanan Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Får blackout hver eneste gang jeg drikker sprit, så har begynt å drikke mer øl nå i det siste, fungerer bedre det. Får en mer stabil fyll, ikke den eksplosive blackouten sprit gir deg. Men jeg blir råtnere dagen derpå av øl enn av sprit da. Så det blir jo et kompromiss. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Selv om jeg så gjerne vil hjelpe deg Isbilen, så blir dt litt for vanskelig, så lege du liker å drikke samme mengde, men her følger noen andre gode råd: Problem: Føttene er kalde og våte Årsak: Glass blir holdt i feil vei Tiltak: Snu glasset så den åpne enden peker mot taket. Problem: Føttene er varme og våte. Årsak: Dårlig blære-kontroll. Tiltak: Stå ved siden av nærmeste hund, klag over dårlig dressur. Problem: Øl er usedvanlig blast og smakløst. Årsak: Tomt glass. Tiltak: Få noen til å kjøpe en ny øl til deg. Problem: Motsatt vegg er dekket med fargerikt lys. Årsak: Du har falt bakover. Tiltak: Bind deg selv til baren. Problem: Sigarett-sneipen inne i munnen. Årsak: Du har falt forover. Tiltak: Bind deg selv til baren. Problem: Øl er smakløst og du er våt foran på t-skjorta. Årsak: Munnen ikke åpnet, eller glasset brukt på feil del av ansiktet. Tiltak: Finn et speil og øv deg. Problem: Gulvet er uklart og ujevnt. Årsak: Du ser igjennom et tomt glass. Tiltak: Få noen til å kjøpe en ny øl til deg. Problem: Gulvet beveger seg. Årsak: Noen bærer deg ut. Tiltak: Finn ut om du blir tatt med til en annen bar. Problem: Rommet ser unormalt mørkt ut. Årsak: Baren har stengt. Tiltak: Få adressen hjem av bartender. Problem: Taxien får plutselig fargerikt stoff på setene. Årsak: Konsumet av øl har oversteget personlig grense. Tiltak: Dekk over munnen. Problem: Alle ser opp på deg og smiler. Årsak: Du danser på bordet. Tiltak: Dett ned på noen som ser myke ut. Problem: Ølet er krystallklart. Årsak: Det er vann! Noen prøver å få deg edru. Tiltak: Gi ham juling. Problem: Nevene verker. Nesen verker. Hele deg verker. Årsak: Du har sloss. Tiltak: Si unnskyld til alle du ser, i tilfelle det var dem. Problem: Du kjenner ikke igjen noen folk og du kjenner deg ikke igjen i rommet du er i. Årsak: Du har gått på feil fest. Tiltak: Se om de har gratis øl. Problem: Sangstemmen din høres fæl ut. Årsak: Ølet er svakt. Tiltak: Drikk mere øl til den høres bedre ut. Problem: Husker ikke sangteksten. Årsak: Ølet er akkurat passe sterkt. Tiltak: Spill luftgitar. Problem: Veggene står veldig tett og du ser stjerner. Årsak: Noen har kastet deg ut i smuget. Tiltak: Krabb bort til fortauet og legg deg til å sove. Problem: Ølflaska klirrer ikke når du tar den ut av kassen. Årsak: Siste ølflaske. Tiltak: Løp og kjøp mere øl. Problem: Politiet ber deg komme ut av bilen, du klarer ikke. Årsak: For mye øl. Tiltak: Løp! Løp av gårde. Advarsel: Løp fort. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Dere har rett i at jeg burde drikke mindre, men det er som sagt ikke så lett å få til når man er så tett i pappen som meg. Man skulle da tro at det fantes stoffer som motvirket glemsomheten, som man kunne spise eller ta som en pille? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Dere har rett i at jeg burde drikke mindre, men det er som sagt ikke så lett å få til når man er så tett i pappen som meg. Man skulle da tro at det fantes stoffer som motvirket glemsomheten, som man kunne spise eller ta som en pille? 6751200[/snapback] Klart det finnes et vell av morsomme kjemiske midler å trykke i seg, men ingen er å anbefale. BTW: Det morsomste gjenstår, nemlig å treffe kollegaene imorgen ... Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Gjør livet enkelt, slutt å drikk alkohol. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Den delen slipper jeg, siden jeg har sluttet i jobben, men ble invitert med likevel. Dessuten tror jeg de fleste andre på den festen var minst like drita som meg, så det er ikke sikkert at den samlede hukommelsesmengden er så stor. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Eneste piller kan gjøre er å hjelpe deg med å dempe fyllesyken. Allergi piller og Brexidol ftw! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Den delen slipper jeg, siden jeg har sluttet i jobben, men ble invitert med likevel. Dessuten tror jeg de fleste andre på den festen var minst like drita som meg, så det er ikke sikkert at den samlede hukommelsesmengden er så stor. 6751273[/snapback] Det var da leit ... Uannsett av dyrkjøpt erfaring så dukker slike opplysninger opp i de mest uventede sammenhengene. Jeg hadde x ant. slike opplevelser, og har måttet flere ganger enn jeg ønsker å huske, måttet stirre ned på skotuppene Det var ikke før jeg kutta ut sprit, og konsekvent drakk øl på slike fester at jeg unngikk skandalene ... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Det er en enkel metode: Drikk mindre! Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 husk at det tar tiden før spriten "virker". det beste når en drikker sprit er å drikke sakte. litt her og litt der og så vente. det kan fort gå 20.30 minutter før du merker drinken. faren som mange gjør er å tenke "nei faen. er ikke full enda." slenger innpå en to-tre-fire shotter. 10-15 minutter senere: "nei faen. er ikke full enda." slenger innpå mer shotter. en halvtime senere ender du opp i busken med spye i munnviken (snakker av erfaring ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå