Gå til innhold

E6300 eller E6600

Anti LFC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde selv bestillt E6600 fra nestshop og skulle få fra det partiet de fikk på lager på fredag, men de hadde fått feile cpu'er. De ventet nye E6600 inn på onsdag.

6800350[/snapback]

Jeg var en av de som fikk av de 2 de hadde inne. Men så ringte jeg de og pressa på for å få den igjennom systemet da. Sitter med den forran meg nå! :D

Så var det å kjøpe resten av komponentene.. Har bare CPU'en nå, hehe.

Lenke til kommentar
E6600 er herved pakket og sendt fra oslo! Bestilt fra SHG ;)

6806461[/snapback]

Hva for kjøler, hk, ram og evt. skjermkort skal du kjøre med?

Jeg tror det blir asus p5w deluxe, corsair twin2x 6400, og et geforce 7900gt 256 for min del. Leste noe om et nytt gigabyte kort som skulle være ganske bra visstnok men det var 965 chipsettet som visstnok driver e6600 kortere enn de gode korta i 975 serien..

Kjøler står mellom ninja, tuniq og typhoonen.. :)

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar

Asus P5W DH Deluxe ligger på stuebordet hjemme, sammen med en Scythe Ninja CPU kjøler. Den var SVÆR! :D

RAM som kommer i morra er et 2 GB sett med Corsair TWIN2X PC6400 CL4. Skjermkortet mitt er et halvt år gammelt XFX Geforce 7900GT xXx. :)

Blir en kurant rigg dette :dribble:

Endret av jovaa
Lenke til kommentar

Min E6300 er i hus sammen med GEIL PC8000 Value ram. Kjører FSB på 475 foreløpig for en klokkefrekvens på 3325MHZ. Dette er 100% stabilt. Ramen kjørere da på 950MHZ på 4-4-4-12 timings :D

Jeg gjorde en test på minnebåndbredden med everest, iogmet at jeg har demo får jeg bare gjort en av testene, men ihvertfall har jeg over dobbelt så høy minnebåndbredde med denne E6300en som jeg hadde med E6600. Håper dette gjør opp for at den har litt mindre cache ;)

Lenke til kommentar

Nå plager jeg folk i tråden mye hehe, men her er det jeg har bestemt meg for: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=34005

Har bare 2 kjappe spørsmål: Skjermkortet 470M mot 520M, noe forskjell?

Og sist, vil en ninja med nexus være nok til å overklokke, eller burde jeg finne meg ei anna vifte?

(Dette er til en e6600 cpu som jeg sitter med i fanget nå :D)

Thanks!

Lenke til kommentar
@reite:

Min lille kommentar/mening om saken er at du heller bør selge din E6600 her på bruktmarkedet isf. å benytte "angreretten".

Det burde være en enkel sak å få solgt den... :)

6776539[/snapback]

[off-topic]

Å kjøpe flere prosessorer for å se hvilken som klokker høyest, og levere tilbake de dårligste er rimelig usmud gjort, spør du meg.

Loven er der for å beskytte forbrukeren fra å gjøre dårlige kjøp over nettet ol. Et godt eksempel er kjøp av skjermer, som er lett å teste i butikk uten at den på noen måte blir "brukt". Si meg hvilken butikk du får ta ut prosessoren, smelle på pasta og tyne den før du tar den med hjem? :)

Jeg hadde i hvert fall blitt pissed om jeg fant hvite rester på CPU'en min som jeg fikk. Vil ikke ha noe skjenda varer :p

[/off-topic]

6776604[/snapback]

Blir som angreretten til elkjøp dette her. Er man ikke fornøyd med produktet eller det ikke svarte til forventningene så returnerer man det. Om jeg skulle kjøpt en prosessor kun for å overklokke den og den viste seg å være elendig til det når de generellt er gode, kan du banne på at jeg hadde returnert den. Den svarer ikke til forventningene mine. Den samme prosessoren fungerer like fint for en som skal kjøre den stock så det er ingen forskjell. Og at det bryter garanti spiller da ingen rolle når man har kjøpslov. Dessuten kommer denne prosessoren fra samme wafer som en som er raskere og den er alt presset fra produsent for å se hva den takler stabilt for å deretter få modell navn og multiplier. Så en prosessor som har vært overklokket får man uansett.

Lenke til kommentar
Blir som angreretten til elkjøp dette her. Er man ikke fornøyd med produktet eller det ikke svarte til forventningene så returnerer man det. Om jeg skulle kjøpt en prosessor kun for å overklokke den og den viste seg å være elendig til det når de generellt er gode, kan du banne på at jeg hadde returnert den. Den svarer ikke til forventningene mine. Den samme prosessoren fungerer like fint for en som skal kjøre den stock så det er ingen forskjell. Og at det bryter garanti spiller da ingen rolle når man har kjøpslov. Dessuten kommer denne prosessoren fra samme wafer som en som er raskere og den er alt presset fra produsent for å se hva den takler stabilt for å deretter få modell navn og multiplier. Så en prosessor som har vært overklokket får man uansett.

6811311[/snapback]

Det er noe som kalles urealistiske forventninger, og jeg er rimelig sikker på at overklokking i så måte ikke vil kunne forsvares. Det blir på samme måte som å si at selv om høytalerne ikke kunne tyne mer enn X antall db på speccen, så sprengtes de når du kjørte på med X+10 db, noe som du vitterlig regna med skulle gå fint. De var specca til X, og det er det de selger deg.

Hva elkjøp godtar og ikke (så vidt jeg husker så er de ganske greie på 1-måneders regelen sin) vet jeg ikke, men at dette hadde holdt i retten under kjøpsloven (ikke firmapolicy) er jeg rimelig sikker på det ikke hadde gjort..

Uansett, er dette så viktig da? Jo iofs, men mitt nye deilige pc-system er mye viktigere, så svar på posten 3 hakk opp! :w00t:

Edit: Skriveleif

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar

Var den i AKKURAT samme tilstand? Var den ikke overklokka og installert med kjølepasta etc? Kanskje noen pinner var litt bøyd, hva vet vel jeg.. Jeg ville ikke hatt den i hvert fall..

Et annet på-spissen eksempel da: Du kjøper 10 e6300, tester alle gjennomgående og leverer de 9 som overklokker dårligst tilbake. Intensjonene dine var aldri å beholde alle disse uansett hvor bra de funket, du skulle bare ha den beste.

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar

Det er nok ikke pinner på Core 2 Duo prosessorer. De ligger i hovedkortet. Jeg hadde kjølepasta på den, men med isopropanol er det ikke noe problem å fjerne alt sammen. Og jeg kan uansett ikke forstår at du skal fungere som moralsk dommer her. Loven sier en ting, og om man holder seg til loven er det vel helt uproblematisk om jeg leverer den tilbake fordi jeg trenger penger til min gamle bestemors hofteopperasjon, eller fordi jeg har hørt at en annen prosessor klokker tilsvarende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...