pong Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Hallo Dere skjønner jeg har 2 harddisker, en 80 gb og en 200 gb. 80 gben er windows disken og 200 gben brukes til så å til alt mulig, jeg har ikke delt dem opp i partisjoner. Nå etter gud veit hvor lang tid så merker jeg at windowsen min er blitt treig å buggete, typisk windows egentlig. Jeg har nå bestemt meg for å formatere 80 gben for å starte helt på nytt, noe jeg ikke har gjort på ekstremt lang tid. Jeg hadde tenkt å bruke 200 gben som backup for det viktigste jeg har. MEN..... Det er et stort problem. D disken er overhodet ikke stabil, for eksempel hvis jeg prøver å boote fra windowsen jeg har der så lager den en virkelig rar lyd, en lyd som kommer når jeg prøver å kjøre forskjellige programmer fra D disken, denne lyden høres nesten ut som om skrive hodet hakker over platene inni :S Denne feilen går igjen flere ganger, med spill som splinter cell pandora tomorrow osv. Sikkert ikke det men du skjønner at denne lyden er veldig høy å bekrefter at systemet har låst seg. Dette med booting fra D disken er veldig rart, hvis jeg prøver å boote med både C og D disken inni så går det ikke ann å boote fra D (får den ekle lyden), men da kan jeg boote pent fra C disken. Hvis jeg derimot tar ut C disken kan jeg plutselig boote fra D disken uten problemer. Man skulle da tro at det da bare er å koble til C disken igjen for å starte opp den igjen ikke sant? Nei så enkelt er det ikke, da må jeg først koble til C disken, starte opp, og så slå den av igjen for å koble ut D disken. Når det er gjort kan jeg slå av igjen for å koble til D. Jeg skjønner ikke det der overhodet, D disken er forøvrig en seriell disk mens C er av den gammeldagse typen med paralell ATA. Om det er nok strøm er noe jeg har tenkt på men hvis det hadde vært tilfelle så burde jeg vel ikke behøvd det rare omkoblings opplegget jeg nettopp nevnte? Kjører to disken med et nvidia 7800 kort som er beryktet for å sluke strøm men har da en grei PSU og da, en HIPER 480 W. Klokker ikke, har prøvd det før men så ut til at winchester 3000 ikke var så glad i det (eller så er ikke jeg god nok i klokking). Er D disken min skadet? Er problemet manglende strøm? Synd hvis det skulle være tilfelle for jeg har ikke garanti på den disken lengre. Jeg prøvde forresten å backe opp en installasjon av WoW nå nettopp, da fikk jeg en feilmelding som i praksis sa "skrivefeil" på microsoft språk. Endret 27. august 2006 av pong Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Boot-problemet er sikkert et koblingsproblem med hva du har satt i bios og hva master/slave er på diskene. Du burde ha fortalt litt mer om det oppsettet istedenfor en litt rotete fremstilling. Men jeg vet ikke helt hva du bør se etter, andre her som kan si mer om det. Du kan i allefall teste hardisken din og se om det er noe problemer med den. Du burde også sagt hva slags merke og type hardisken din er. En del av produsentene har egen testverktøy på sine websider som du kan laste ned. En del av dem har også lang garantitid. Maxtor har vel fem år mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå