Swifty Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Merker det er på tide å oppgradere igjen GF4 ti4200 kortet er ikke godt nok lengre. Mer ram vil jeg også har. Tenkte litt på dette oppsette,men vil ha litt andre ting. (Fant oppsette i en annen tråd, beklage at jeg "stjeler det ) Skal ikke ha dvd-brenner. Men tenkte litt på 5.1 lyd innebygd, men finner ikke det, må jeg skifte socket da? Hvilke skjermkort bør jeg velge i stede? Gidder ikke vente på at de skal få inn X1900.Og hva med cpu og Hk, bør jeg kanskje se på noe annet? Pcen kommer nok mest til å bli brukt til gaming (mest WOW ) Tenkte å kjøpe fra pcustyr el. komplett. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hei! Det oppsettet ser fornuftig ut. Pass på at du har god nok strømforsyning. Hovedkortet har 6.1-lydkort, som er nok mer enn godt nok. Til den prisen er det skjermkortet veldig bra. WoW vil gå supert. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Vil det holde med 350W? Hva skjermkort bør jeg velge i stede for x1900? Hva med Asus GeForce 7600GT? Eller har dere noen bedre forslag? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Vil det holde med 350W? Hva skjermkort bør jeg velge i stede for x1900? Hva med Asus GeForce 7600GT? Eller har dere noen bedre forslag? 6753325[/snapback] GeForce 7600GT(mellomklasse) er ganske mye dårligere enn Radeon X1900GT (nedre toppklasse) Effekten alene på strømforsyningen sier ikke så mye om den er god nok. Hvilket merke og modell er den? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Men tenkte litt på 5.1 lyd innebygd, men finner ikke det, må jeg skifte socket da? 6750686[/snapback] Innebygde lydkort er sjelden noe å rope hurra for. For drøye 500 får du et Sound Blaster 2 Audigy kort, som nok gir stor økning i lydkvaliteten. Men det er jo uansett høyttalerne som avgjør Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Men tenkte litt på 5.1 lyd innebygd, men finner ikke det, må jeg skifte socket da? 6750686[/snapback] Innebygde lydkort er sjelden noe å rope hurra for. For drøye 500 får du et Sound Blaster 2 Audigy kort, som nok gir stor økning i lydkvaliteten. Men det er jo uansett høyttalerne som avgjør 6753528[/snapback] Om du tenker på innebygde lydkort for 4 år siden, så skal jeg si meg enig. Men nyere lydkort på hovedkort er mer enn gode nok for de aller fleste. Det må ganske gode lydannlegg til for å høre forskjell. Spesiellt innenfor et så lite budsjett så bør pengene legges andre steder enn i lydkort. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Effekten alene på strømforsyningen sier ikke så mye om den er god nok. Hvilket merke og modell er den? Har idag Vikings MPT-350 Er dette nok? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Effekten alene på strømforsyningen sier ikke så mye om den er god nok. Hvilket merke og modell er den? Har idag Vikings MPT-350 Er dette nok? 6754172[/snapback] Jeg tror det blir for lite ampere på 12v-rail. Men jeg skal ikke si det helt sikkert. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) 20 ampere på 12v er ikke så altfor dårlig, spørs heller om den virkelig leverer det i praksis. Det er godt mulig at det vil fungere, men du bør da være forbedredt på å kjøpe nye PSU hvis det skulle gå dårlig, eller bare kjøpe en i samme slengen. Endret 27. august 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 GeForce 7600GT(mellomklasse) er ganske mye dårligere enn Radeon X1900GT (nedre toppklasse) Noen som kan foreslå et annet skjermkort i nedre toppklasse , slik at jeg slipper og vente til oktober...? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 20 ampere på 12v er ikke så altfor dårlig, spørs heller om den virkelig leverer det i praksis. Det er godt mulig at det vil fungere, men du bør da være forbedredt på å kjøpe nye PSU hvis det skulle gå dårlig, eller bare kjøpe en i samme slengen. 6754336[/snapback] Jeg har lest at slike skjermkort trenger gjerne 30A eller 2x18A på 12v-rail, men jeg er ikke helt sikker. Uansett ville jeg kjøpt ei ny strømforsyning, siden det blir dyrere å kjøpe i etterkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå