Gå til innhold

Vista RC1 trolig klar i september

Anbefalte innlegg

Så lenge man kan kjøre en 'cmd' og få opp en DOS-boks - da har jeg ikke rigtig troen på dette  :hmm:

Mvh

Kimmer

6750881[/snapback]

Dette argumentet forstår jeg ikke?

XP har jo ikke DOS så hva er problemet. Det du får opp med CMD er jo en kommando tolk som gir deg blant annet mulighet til å kjøre 32-bits WINDOWS applikasjoner som ikke har grafisk gui, blant annet 32 bits porter av en del av de gamle klassiske "DOS" applikasjonene, samt kjøring av 16-bits originale DOS programmer gjennom emulering.

Vi vil fortsatt trenge å kjøre applikasjoner som ikke har grafisk gui, så det er jo et KRAV at Vista også har muligheter for kjøring av ikke-grafiske applikasjoner.

Nå får vi derimot ikke muligheter til å kjøre de gamle 16-bits DOS applikasjonene i Vista siden den mangler støtte for dette. Noe som jammen er på tide. Veldig mange av problemene på eldre Windows plattformer er jo nettopp når man kjører gamle 16-bits applikasjoner som egentlig ikke er designet for kjøring på OS som støtter kjøring av multiple applikasjoner på en gang, eller som rett og slett er råttent programmert....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva som skjer med WinFS (ikke FX)?

Kommer det noen gang til å komme til Vista/Longhorn server eller venter Microsoft med å implimentere det i neste versjon av Windows?

En annen ting jeg lurte på angående WinFS. Støtter WinFS dynamisk klyngestørrelse og Snapshots?

6752378[/snapback]

Vi får nok ikke sett det med det første, men om microsoft inkluderer dette senere er det ingen som vet, kansje det kommer med en service pack... er låv å håpe

Lenke til kommentar
Til opplysning vil Vista også komme i en utgave som heter Vista Core. En ribbet utgave av server OS med kun tekst kommando vinduer :)   :thumbup:

6754156[/snapback]

altså aka ingen grafisk visning?

I såfall på tide... :D

6756058[/snapback]

Det spørs hva du mener med grafisk visning. Det er ikke tekstmodus, men er cmd-vinder. Personlig finner jeg det bra, da det vil være lettere å holde på med flere ting på en gang enn om hadde hatt rent tekstmodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...