Gå til innhold

Trenger hjelp til Vannkjølings Modd!

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp med å installere ekstra vannkjøling i et Tai-Chi kabinett fra thermaltake

Jeg har følgende utstyr:

Thermaltake Tai-Chi m/ Vannavkjøling

Hiper type-R PSU

Harddisker:

1x250GB IDE

1x200GB Sata

1x36GB Raptor Systemdisk

----------------------------------

Ting som skal kjøpes inn:

Core 2 Duo CPU

Abit AW9D-MAX (Når det kommer på lager)

1 eller 2 GB DDR2 RAM

7900GT / X1900 Skjermkort (noen andre forslag?)

Vannblokk til skjermkortet

Vannkjøling; radiator, pumpe, tank?

-------------------------------------------

Hensikten med dette prosjektet er å bygge Gamer PC, som er stillegående og mulig å overklokke, med god kjøling. Den vil med tiden også få noen nye harddisker og fungere som filserver for mediasenter.

I Tai-Chi kabinettet er det vannkjøling fra før, men den går bare til CPU'en.

Jeg vil ha vannkjøling på GPU også, men likevel ha nok kjøling til at jeg lett kan smette inn ett ekstra kort, og kjøre SLI oppsett - uten å støte på kjøleproblemer.

Jeg har ikke lang erfaring med vannkjøling og trenger råd og veiledning på hvordan dette kan ordnes. Som jeg forstår det er det to mulige løsninger på problemet (eller kanskje tre :hmm: ).

1. Kjøpe vannblokker til to GPU'er og forlenge de eksisterende kablene så vannet går til CPU - så til GPU1 - og videre til GPU2. Men her lurer jeg på om det kan bli for mye varme for den innebygde vannkjølingen selv om den er nokså svær ?!

2. Invistere i ett nytt vankjølingssett og montere radiator og tank inne i kabinettet. Der må det sannsynligvis litt triksing til for å få plassert radiatoren hensiktsmessig og eventuelt lage luftehull til den. :thumbup:

Egentlig kunne man montert radiatoren nede fremme og flyttet diskene 3 hakk oppover, men dette går ikke da jeg planlegger å stappe kabinettet fult av disker etterhvert som jeg får råd.

(3.) Samme som over men hvis vi anntar at to GPU'er genererer mer varme enn en Core2 Duo så er det kanskje lurt å bruke den innebygde vannkjølingen på disse, og invistere i ett mindre vannkjølings system for å kjøle CPU'en. :hmm:

Legger ved noen bilder av Kabinettet så dere får se hvordan det ser ut inni. Setter pris på all tilbakemelding. Hvis du er erfaren med vannkjølinger, setter jeg storpris på all hjelp.

Vil holde dere oppdatert når jeg går til innkjøp av deler. Og poste bilder av prosjektet når jeg starter bygginga. PS bildene er hentet på internett, og det andre viser ikke vannkjølingen som er i døra på kabinett..

post-70484-1156675779_thumb.jpg

post-70484-1156675845_thumb.jpg

Endret av dreammaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...