· Kebabkongen · Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg kjører bildet fra konsollen på en projektor som henger i taket via komponent-kabel. Den medfølgende komponent-kabelen er bare ca. 3 meter lang og det er ikke langt nok, så jeg har måttet skjøte den for å nå opp til projektoren. Dette forringer bildekvaliteten, så jeg er derfor på jakt etter en 4-5 meter lang komponent-kabel til Xbox 360 (de jeg har funnet er 2 eller 3 meter). Vet noen om en slik kabel? Eller kan gi tips om andre måter å løse det på uten at det går utover bildekvaliteten? Lenke til kommentar
ranger1 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg bruker VGA kabel til xbox 360 mot min sanyo z4 projektor, det fungerer helt flott og kan anbefales dersom projektoren din støtter den type inngang Jeg bruker skjøtestykket som følger med VGA kabelen til 360 fra Microsoft og har skjøtet med en godt skjermet VGA kabel. Komponent kabel har jeg ikke testet, men ut fra det jeg har lest og hørt, så skal det funke best med VGA kabel. Lenke til kommentar
· Kebabkongen · Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 God idé. Jeg bruker allerede VGA inn på projektoren fra PC'en, men jeg tror det skal være en DVI inngang jeg kan bruke i stedet, slik at VGA'en blir ledig til Xboxen. Regner med at å skjøte en VGA-kabel er bedre enn å skjøte en komponentkabel med dårlige ubeskyttede RCA-plugger. Eller kanskje det finnes VGA-kabel til Xbox 360 som er lenger enn 3 meter? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hva med å gå veien innom forsterker/reciver på hjemmekinoen din? Hvis forsterkeren din har komponent inn/ut, så kan du derifra dra en kabel til prosjektor. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 For å si det sånn så gir nok lengden på component-kabelen et større tap av bildekvalitet enn skjøtene, har testet både med og uten på vanlig xbox på min projektor og det var absolutt ingen merkbar forskjell (samme med dvd-spiller).. Har hørt dette at det skal være bedre med VGA kabel jeg også, men er ikke sikker, er det stor forskjell i "type" signal som sendes eller er det egentlig akkurat det samme? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hva med å gå veien innom forsterker/reciver på hjemmekinoen din? Hvis forsterkeren din har komponent inn/ut, så kan du derifra dra en kabel til prosjektor. 6752456[/snapback] Den løsningen har jeg gjort, bare at jeg bruker HDTV istedet for projektor. Har en Denon hjemmekino reciever. Intet kvalitetstap på den måten. Har kjøpt Supra A/V komponent kabel 9m for ca 1000,- Dr Peedee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå