nojac Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Mange av mine musikk-kataloger inneholder album-art-filen folder.jpg Og det er bra, for da kommer dette bildet inn som et ikon på den aktuelle mappe når jeg bruker Utforsker med Miniatyrbilde-visning. (Hvis en mappe ikke har egen folder.jpg men undermapper kommer 4 av disse opp i mappevisningen) Hvilket program lager denne filen, og under hvilke omstendigheter? Disse skjulte filene med album-art lever jo i stor grad sitt eget liv, som så mye annet i Microsofts verden. Filene med navn av typen AlbumArt_{E3C764E4-A37B-44AE-A521-2F8461C0158F}_Large.jpg ser det ut til at jeg ikke har noen nytte av, da innholdet i disse også er en del av mp3-filene. (Eventuelle wma-filer trenger dem jo da wma ikke har albumgrafikk innebygd, men kobler til disse filene ) Slike filer vrimler det av i de fleste musikksamlinger, men du ser dem jo bare hvis du har valgt Vis skjulte filer. Der filen folder.jpg mangler har jeg i noen tilfeller laget den manuelt med klipp-og-lim fra grafikken i mp3-fila, eller ved rename av AlbumArt...._large.jpg. Men det er en tungvint prosedyre. Kanskje MS Windows MediaPlayer er nøkkelen til prosessene som genererer disse filene?? Eller finnes der et annet program som gir bedre kontroll? Er jeg heldig treffer jeg en der ute som har satt seg inn i problemstillingen (som sikkert er for sær for de fleste) Lenke til kommentar
ksaether Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Heisann Mange av mine musikk-kataloger inneholder album-art-filen folder.jpg Kanskje MS Windows MediaPlayer er nøkkelen til prosessene som genererer disse filene?? Eller finnes der et annet program som gir bedre kontroll? 6750092[/snapback] Jeg har ikke full oversikt over alt dette jeg heller, men skal du ha et program som gir deg full kontroll over mp3/wma etc. taggene så anbefaler jeg Tag&Rename. Et flott lite program som også lar deg endre albumart, både på enkeltfiler eller se hva som ligger i katalogen. Programmet kan også koble seg også opp mot eksterne databaser så du kan finne alle de album art du måtte mangle. Bare pass på at ikke Windows Media Player skriver over all informasjonen igjen etterpå så skulle du ha full kontroll :-) -kristian Lenke til kommentar
nojac Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Jeg trenger ikke noe program for tagging av musikkfilene. MediaMonkey gir meg stort sett det jeg trenger der. (Det eneste jeg kunne tenke meg var tilgang til andre databaser enn amazon.com, mulig at andre programmer har flere alternativer. Men Tag&Rename bruker så vidt jeg kan se også bare amazon.com (og freedb.com for hele album)) Men denne tråden handler om de "skjulte" filene. Jeg ser jo hva som dukker opp i katalogene. Det er prosessene som lager dem, (=virksomheten til Windows Media Player ?), jeg vil ha kontoll over. Jeg vil gjerne at ha folders.jpg, men alle AlbumArt......................jpg greier jeg meg godt uten. Endret 27. august 2006 av nojac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå