Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL kobler ut om jeg tar av røret eller noen ringer

Anbefalte innlegg

ok:

Jeg har ISDN

og så fikk jeg Telenor ADSL

dette funka fett i windows 98 men nå har jeg xp og hver gang noen ringer oss, vi ringer "dem" eller vi løfter av røret må jeg connecte på nytt. Bruker raspppoe nå(som i win98), xp ethernet funka heller ikke. Nekter å installere telenor cd'en siden den fucker alt. Ræva software. Men ikke at det skulle ha noe å si da...

her er no extracts fra ipconfig

Windows IP Configuration Host Name . . . . . . . . . . . . : funkiii Primary Dns Suffix . . . . . . . : Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown IP Routing Enabled. . . . . . . . : No WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC Physical Address. . . . . . . . . : 00-01-80-0D-0C-64 Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.39.195 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Default Gateway . . . . . . . . . : PPP adapter Connection through Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface Physical Address. . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00 Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No IP Address. . . . . . . . . . . . : 80.212.71.134 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255 Default Gateway . . . . . . . . . : 80.212.71.134 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 130.67.60.68 130.67.15.198 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled

noen ideer? hadde satt veldig pris på det siden det begynner å bli noen år siden alt funka knirkefritt =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde eksakt samme problem etter jeg selv instalerte ADSL hjemme... Etter mye om og men fant jeg ut det var, som jeg ser nevnt tidligere her, splitteren det var noe gale med. Den var plassert på feil sted.

Den må være der hvor telefonledningen kommer inn i huset, åltså splitte signalet tidlig som mulig... Ellers vil linjen bryte hver gang noen tar telefonen før der hvor linjen er splittet.

Det kan være vanskelig å finne hvor den kommer inn i huset... Dette var mitt problem da de gikk i veggene og jeg ikke hadde noen byggeplaner og se på... Vi fant til slutt ut at det var bak sikringsskapet :grin: ...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 16:42, skrev forbrukeren:

takk, men det funka jo med win 98 så problemet ligger vel ikke der?

Kan det være at du tidligere (før instalasjon av nytt OS) hadde slått på auto-redial eller noe slikt, slik at du bare ikke merket at du mistet forbindelsen? For jeg er rimelig sikker på at det må være problemer med splitteren... Du installerte selv antar jeg?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 12:48, skrev Invert:

man kan ikke dele internettet på flere hjemme pcer med telenor ....

Hallo, skal slik desinformasjon bare stå uimotsagt?

Du har enten misforstått grundig eller "lært" dette av noen som heller ikke vet så mye. Selvsagt kan man dele. Om det trengs en router eller bare en hub er ikke vesentlig, hvis det er det som er bakgrunnen for denne misforståelsen.

Lenke til kommentar

Quote:

He he, telenor suger, det må dere læe dere.

man kan ikke dele internettet på flere hjemme pcer med telenor, ikke kan man være påkoblet med engang heller.

*le*

Tiscali er på med engang pcen er på akkuratt som NGT, det er deilig, slippe å surre med PPPoe eller hva det heter...

:wink:

Der tar du feil på alt du sier bortskjet fra en ting og det er at telenor suger. Kjøprer du en router kan du dele internet på alle pcene du kobler til og du slipper og logge på med noen av pcne dine.

Lenke til kommentar

Quote:

man kan ikke dele internettet på flere hjemme pcer med telenor, ikke kan man være påkoblet med engang heller.

*le*

Tiscali er på med engang pcen er på akkuratt som NGT, det er deilig, slippe å surre med PPPoe eller hva det heter...

Enten er du inkompetent, ellers så er du en snørrunge som MÅ bare si noe tullprat.

Telenor har valgt denne løsningen med pålogging av bl.a. sikkerhetsmessige årsaker. Mye vanskligerer å missbruke. PPPoe som du nevner installerer du en gang. EN gang. Den eksterne påloggingen kan du jo sette opp slik at det kobler opp automatisk når pc'n booter dersom du ikke gidder å trykke ok for å bekrefte påloggingen.

Jeg begynner å bli temmelig lei av såkalte eksperter på dette forum som bare forsøppler det i stedet.

Har du ikke noe vettug å bidra med så hold for **** kjeft!

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 12:22, skrev zane:

Må dere logge dere på med telenor adsl?? Når jeg slår på pc'en er jeg online med ngt.

Nope, så klart ikke hvis du vil... er jo bare å legge en shortcut for "dialup" til Telenor ADSL i Windows startup folderen f.eks. Og passe på at en har haket bort "Prompt for name and password.." Da går det av seg sjøl ser du!

Lenke til kommentar

Quote:

*le*

Hva er det egentlig du babler om? Har brukt Telenor ADSL en periode her, og å dele tilkoblingen i LAN er ikke noe problem.. Og det heter RASPPPOE din nisse :grin:

Lenke til kommentar

For å svare på det som denne tråden _egentlig_ begynte med:

Som Telemontør har jeg sett mye rare "Gjør-Det-Selv" installasjoner. Sannsynligvis er feilen det at splitteren er montert feil plass som er problemet i dette filfellet (som nevnt tidligere her). Flytt splitteren til inntaket). Det kan selvføligig også være feil i selve splitteren. Har du en Zyxel splitter (og modem) er det større sjans for feil da det har vært enormt mye feil på dette (billige) utstyret. Har du derimot Alcatel er sjansen større for at det er du sjøl som har gjort feil...

Det at Telenor "suger" er vel opptil hver enkelt kunde og vurdere, men etter mine vurderinger er det vel NGT som funker best om du aldri får bruk for kundeservie og BlueCom som funker best hvis du ofte får bruk for kundeservice.

Mvh, Stian...

[ Denne Melding var redigert av: Mezzy på 2002-10-27 02:20 ]

Lenke til kommentar

Telenor suger EOD jeg bare sier 398,- får 704/384 det nærmeste du kommer hos telenor er telenor sin 704 men der har du jo bare 128 opp og den koster 452,- ja eller den nye da for 349 meeeene 1gig nedlasting bare eh. jaja vent nå litt nå har jo telenor reklamert med masse stesj du får med hvis du bestiller adsl, spill å masse annet hehe de må hvist det får å klare å selge adsl`en sin. jeg bare sier stakkars dem som ikke har noe valg å stakkars dem som ikke kan få adsl i det heletatt, jeg føler med dere (bor på hybel nå hvis jeg er heldig å ha adsl fra NGT deilige 2048/640 for 698mnd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...