Mogge_ Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hei.. Trenger hjelp til valg av minne til min e6600 og mitt asus pw5 dh deluxe hovedkort.. Kommer nok til å klokke litt ja... viktig at de har rammen på lager, for skal bestille så fort som mulig... Takker for svar.. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 er de bra? vet du om de funker til klokking? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg vet ikke noe om overklokkingsegenskapene i praksis. Jeg så bare på hvilke brikker som var på lager i prisguiden og fant noen med gode spesifikasjoner: - Lav standard spenning betyr som regel gode overklokkingsegenskaper siden et stort område for økt spenning uten at det blir for mye vil potensiellt gi et stort rom for overklokking - Ganske høy båndbredde i utgangspunktet (5333 MB/s) - Ganske lav latency (CL4) til å være brikker i denne prisklassen Hvis du ikke får overklokket minnet så mye så er det bare å sette ned minnehastigheten til neste hakk og overklokke derfra. Underklokking fra DDR2-667 til DDR2-533 vil faktisk ikke senke ytelsen noe særlig siden man går fra asynkrone hastigheter til synkrone hastigheter. Hvis minnet klarer f.eks DDR2-750 CL4 med f.eks 2,0V så vil du kunne kjøre synkrone hastigheter ved 1500FSB, noe som vil gi god minneytelse og en prosessorhastighet med en E6600 på 3,375GHz noe som er realistisk med litt god kjøling. Hvis du kjøper DDR2-800 så vil du enten få problemer med å overklokke prosessoren langt nok med synkrone hastigehter (3,6GHz) eller så vil du måtte kjøre med synkron hastighet på lavere enn det minnet klarer(f.eks underklokket til DDR2-750), eller så må du kjøre med asynkrone hastigheter, noe som gir lavere minneytelse. Går man lengre ned i pris, f.eks til DDR2-533 så vil man få problemer med å overklokke prosessoren i det hele tatt med synkrone hastigheter eller så vil man måtte kjøre asynkront og dermed miste noe minneytelse. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Så de brikkene du linket til er egentlig ganske bra de? hvis jeg forsto riktig etter det du skrev i siste post.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg tror det ut i fra spesifikasjonene ja. Men jeg har ikke prøvd de i praksis så jeg har ikke noe skikkelig estimat for hvor mye de lar seg overklokke. Det er dessverre ikke noen som har lagt inn erfaring på de i prisguiden heller. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 brikkene så bra ut.. er de jeg har tenk og kjøpe og. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Oki..Da er det vell bare å bestille de da om det ikke er noen andre som har noen erfaringer med andre 2GB brikker som skal brukes til litt overklokking.. Noen som vet hvordan disse er : Geil 2GB Endret 27. august 2006 av Mogge_ Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Ingen som kan hjelpe meg med minne til e6600 og asus p5w dh deluxe? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Geil-brikkene ser både bra og billige ut. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Da er disse bestilt... Håper de er bra... Endret 28. august 2006 av Mogge_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå