Isbilen Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Har jeg sagt det? 6781338[/snapback] Nei, men på måten mange dopingmotstandere avskriver brukere absolutt all ære, skulle man nesten tro at det var slik. Det ligger fortsatt et enormt arbeid bak, og hvis en sport tillater doping er det jo likt for alle ... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Poenget er vell all "hysjingen" de sier ikke de tillater doping offentlig, men tar heller ikke avstand fra det ved å f.eks bruke doptester. Synes det vitner om en viss feighet med paralleler til janteloven. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Poenget er vell all "hysjingen" de sier ikke de tillater doping offentlig, men tar heller ikke avstand fra det ved å f.eks bruke doptester. Synes det vitner om en viss feighet med paralleler til janteloven. 6781513[/snapback] Du tror sporten hadde overlevd om de hadde gått ut offentlig med at de var full av AS? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ja, det tror jeg, men mange ville mistet respekten helt for dem. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Ja, det tror jeg, men mange ville mistet respekten helt for dem. 6786456[/snapback] mange, som i de fleste store tv-selskaper. Dermed ingen PR og eksponering, så ingen sponsing. Så da kan ingen drive med det proffesjonelt, blir bra det. Endret 1. september 2006 av Hyrlen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Tror uansett de fleste vet at de doper seg. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Utrolig nok er jeg fra samme plass som Arild(Vest-Agder, Sirdal) - her bor vi ca 1700 stk og soon to be, verdens sterkeste mann, kommer herfra. Merkelig nok btw: noen som faktisk mener at han doper seg? Han har blitt ganske stor fra han begynte å trene 100%(16 år gammel). Før var han heller små-tykk, nå er han bare muskler. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ja, jeg tror han gjør det, i likhet med alle andre i strongman, det er vell ikke uten grunn at det aldri gjøres dopingtester i den konkurransen? Isåfall må du være ganske teit for å tro du kan hevde deg uten dop... Han var sikkert kjempesterk i utgangspunktet, men å tro at han er dopfri nå er vell litt naivt. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Utrolig nok er jeg fra samme plass som Arild(Vest-Agder, Sirdal) - her bor vi ca 1700 stk og soon to be, verdens sterkeste mann, kommer herfra. Merkelig nok btw: noen som faktisk mener at han doper seg? Han har blitt ganske stor fra han begynte å trene 100%(16 år gammel). Før var han heller små-tykk, nå er han bare muskler. 6788367[/snapback] Klart han doper seg, det er det null tvil om. Det er IKKE mulig å bli så stor så fort uten hjelp av AAS. Men uansett er det en utrolig prestasjon han har gjort Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ja, det er veldig imponerende, spesielt ift alderen, om noen år er han nok verdens sterkeste, men jeg skulle ihvertfall ønsket det var en "ren" konkurranse Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Enig med Bamsemoms her. Sporten mister så mye verdighet hos meg med det nesten litt "useriøse" imaget. Skal ikke uttale meg om han Arild er dopa eller ei, men ved at doping er utelukkende utbredt i denne sporten så er det uansett mye mer lavmål å drive med Strongman enn å drive med en "ren" sport IMO. Endret 2. september 2006 av Ole-Magnus Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Alle ler når jeg sier at jeg skal bli sykkelproff også Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Alle ler når jeg sier at jeg skal bli sykkelproff også 6791593[/snapback] det er alltid sånn. men hvis du er fast bestemt på det så greier du det sikkert Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i der arild haugen konkurerer med svend karlsen i norges sterkeste mann? har lyst til og se den igjen Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 ARGH! Det er jo det samme som å si at: Jeg mister helt respekten for sporten siden samtlige bruker protein-pulver, de kunne ikke fått samme resultatet uten. Neivel, men alle hadde jo forsatt samme mulighetene? Synes vi bør forby tynne sykkeldekk, siden de ikke hadde klart å sykle like fort med "vanlige" dekk i sykkelsporten. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Eyvindr: Proteiner får du gjennom mat, proteinpulver er unødvendig om du har et bra kosthold. Det er dog ikke sånn at du kan spise mat med masse testosteron og veksthormoner, det finnes nemlig ikke Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Eyvindr: Proteiner får du gjennom mat, proteinpulver er unødvendig om du har et bra kosthold. Det er dog ikke sånn at du kan spise mat med masse testosteron og veksthormoner, det finnes nemlig ikke 6805949[/snapback] BAH! Blir svett av dere. Hvordan i svarte alpakka skal du klare og spise 300-400g+ protein hver dag, uten å sprenge magesekken og kreditten på visa'en? Dette er tross alt snakk om en strongman/kroppsbygger, mannen må ha tilskudd ellers kan han kysse fordøyelsen hadetbra. Dette gjelder også for den vanlige mannen i gata som vil gro litt. Å ja det finnes mat med hormoner. Endret 5. september 2006 av Hyrlen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Eyvindr: Proteiner får du gjennom mat, proteinpulver er unødvendig om du har et bra kosthold. Det er dog ikke sånn at du kan spise mat med masse testosteron og veksthormoner, det finnes nemlig ikke 6805949[/snapback] BAH! Blir svett av dere. Hvordan i svarte alpakka skal du klare og spise 300-400g+ protein hver dag, uten å sprenge magesekken og kreditten på visa'en? Dette er tross alt snakk om en strongman/kroppsbygger, mannen må ha tilskudd ellers kan han kysse fordøyelsen hadetbra. Dette gjelder også for den vanlige mannen i gata som vil gro litt. Å ja det finnes mat med hormoner. 6806866[/snapback] Les konteksten: såklart blir det vanskelig å få i seg nok protein for en i strongman uten tilskudd, men å sammenligne proteinpulver med bol er søkt. Flere studier viser at selv toppidrettsutøvere max trenger 1,7 g protein pr kg kroppsvekt, i motsetning til hva mange tror så lager faktisk kroppen det meste av proteinet den trenger selv, foruten de essentielle aminosyrene. Ja, det finnes mat med hormoner, men hvor store er konsentrasjonene, hvis vi sier at konsentrasjonen testosteron i kjøtt er en verdi tilsvarende 1 så er det noe helt annet å ta en sprøyte med konsentrasjon tilsvarene 1000. Alle i strongman er sponset med mange tusen i året til diverse kosttilskudd så jeg tror ikke det er visakortet som har det verst ift proteinbehov... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Les konteksten: såklart blir det vanskelig å få i seg nok protein for en i strongman uten tilskudd, men å sammenligne proteinpulver med bol er søkt. Flere studier viser at selv toppidrettsutøvere max trenger 1,7 g protein pr kg kroppsvekt, i motsetning til hva mange tror så lager faktisk kroppen det meste av proteinet den trenger selv, foruten de essentielle aminosyrene. Ja, det finnes mat med hormoner, men hvor store er konsentrasjonene, hvis vi sier at konsentrasjonen testosteron i kjøtt er en verdi tilsvarende 1 så er det noe helt annet å ta en sprøyte med konsentrasjon tilsvarene 1000. Alle i strongman er sponset med mange tusen i året til diverse kosttilskudd så jeg tror ikke det er visakortet som har det verst ift proteinbehov... 6806965[/snapback] Konteksten? Du sier at man får nok proteiner med et vanlig kosthold. Dette jeg reagerte på, ikke Eyvinds sammenligning. Å 1,7g for at en mann som Arild skal gro er bare tull, har lest flere undersøkelser men enda ingen som gikk opp i mot ren muskelvekst. Så du må gjerne vise meg en seriøs undersøkelse, og ikke noe olympiatoppen/friskusforbund undersøkelse. Nå sa jeg aldri at du direkte kunne smøre testoen rett på brødskiva heller da Jeg bare påpekte at normale matvarer faktisk inneholder hormoner. Siden du så bastant påpekte det motsatte. Nå er langt fra alle som deltar i strongman på amatørbasis sponset. Å ikke Ola Nordmann på gymmet heller edit: retter meg litt inn. Mener jo selvfølgelig at 1.7g er nok for menig mann. Endret 5. september 2006 av Hyrlen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Les konteksten: såklart blir det vanskelig å få i seg nok protein for en i strongman uten tilskudd, men å sammenligne proteinpulver med bol er søkt. Flere studier viser at selv toppidrettsutøvere max trenger 1,7 g protein pr kg kroppsvekt, i motsetning til hva mange tror så lager faktisk kroppen det meste av proteinet den trenger selv, foruten de essentielle aminosyrene. Ja, det finnes mat med hormoner, men hvor store er konsentrasjonene, hvis vi sier at konsentrasjonen testosteron i kjøtt er en verdi tilsvarende 1 så er det noe helt annet å ta en sprøyte med konsentrasjon tilsvarene 1000. Alle i strongman er sponset med mange tusen i året til diverse kosttilskudd så jeg tror ikke det er visakortet som har det verst ift proteinbehov... 6806965[/snapback] Konteksten? Du sier at man får nok proteiner med et vanlig kosthold. Dette jeg reagerte på, ikke Eyvinds sammenligning. Å 1,7g for en mann som skal gro er bare tull, har lest flere undersøkelser men enda ingen som gikk opp i mot ren muskelvekst. Så du må gjerne vise meg en seriøs undersøkelse, og ikke noe olympiatoppen/friskusforbund undersøkelse. Nå sa jeg aldri at du direkte kunne smøre testoen rett på brødskiva heller da Jeg bare påpekte at normale matvarer faktisk inneholder hormoner. Siden du så bastant påpekte det motsatte. Nå er langt fra alle som deltar i strongman på amatørbasis sponset. Å ikke Ola Nordmann på gymmet heller 6807142[/snapback] Det var brukt som et bilde på det forrige mann sa, ikke som den ene sannhet, du KAN få nok proteiner igjennom vanlig kosthold, men vanskelig for strongman? Ja. Hvor sier jeg at du IKKE får får hormoner igjennom maten? Hva med å lese før du svarer? Jeg sier at du "ikke får masse hormoner gjennom maten" altså noe helt annet enn å si at du ikke får hormoner gjennom maten overhodet. I bol får du masse hormoner, i mat får du svært lite, å spise så store mengder mat at du skal få en effekt ala bol er fysisk umulig, å spise nok mat til å få dekket proteinbehovet ditt er ikke vanskelig, men det kan være kostbart og ta endel tid. Din påstand: "1,7g for en mann som skal gro er bare tull, har lest flere undersøkelser men enda ingen som gikk opp i mot ren muskelvekst." kilder takk? Hentet fra f.eks proteinfabrikken: "Forskning viser at proteinbehovet for aktive, trenende mennesker er 1,2-1,5 g protein pr kilo mager kroppsvekt. Ekstremt hard trening og trening for muskelutvikling vil i korte perioder kreve et høyere inntak av protein, inntil 2,5g Protein pr kilo mager muskelmasse." http://www.nif.idrett.no/files/%7BC77CBFC0...9266EDAF%7D.pdf http://www.loplabbet.no/pages/4_artikkelar.../proteiner.html Alle disse er temmelig enige med meg, når selv PF hevder 2,5 g per kg kroppsvekt per dag i ekstreme treningssituasjoner er nok så skjønner jeg virkelig ikke hva du har lest på dette emnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå