Cowboystrekk Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 III jukse v1 (av *juks) narre, bedra, fuske j- og bedra / j- i kortspill / j- til eksamen Problemet er jo at det er lovlig, og dermed ikke juks. Det blir som å si at det er juks å bruke Omega-3 om man driver med konkuransesvømming eller golf. 6776637[/snapback] Mange (også de som deltar selv) vil hevde dette er en idrett, i alle andre idretter er doping forbudt, altså juks, så hvorfor ikke i denne? Zepthyr: Hadde vært best med en for jukserne og en for de som ikke jukset ja Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det beste hadde vært å lovliggjøre all slags form for doping. Hadde vært morsomt å se noen løpe 100meteren på 7-8 sekunder. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) steroider er ikke det bare for og få fram at man ser musklene fortere? strongman tenker ikke så mye på det de tenker mest på styrke. en kamerat av meg bruker steroider og legen hans sier at han har en kropp som en 70 åring invendig. mulig jeg tar feil av steroider men jeg har ikke så mye peilling på det siden jeg ikke bryr meg noe om det eller har lyst til og bruke det. Endret 31. august 2006 av Grievdus Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Du kan bli mye sterkere\raskere osv av steroider eller annen doping. Kanskje viktigste grunnen til at jeg er imot steroider er at en boler igjennomsnitt lever kortere enn en heroinavhengig... Det virker på meg som mange i f.eks strongman\vektløfter\BB-miljøet prøver å fremstå som gode forbilder, noe de bør, men som de sjelden gjør grunnet all dopinga. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kanskje viktigste grunnen til at jeg er imot steroider er at en boler igjennomsnitt lever kortere enn en heroinavhengig... 6777390[/snapback] Kilder takk. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Kanskje viktigste grunnen til at jeg er imot steroider er at en boler igjennomsnitt lever kortere enn en heroinavhengig... 6777390[/snapback] Kilder takk. 6777668[/snapback] http://bogus.uib.no:8080/Nettmagasinet/cop...russerne-kommer Versågod "Svenske forskere foretok nylig en undersøkelse som gransket sammmenhengen mellom bruk av anabole steroider og tidlig død. Det viste seg at snittalderen på de 52 avdøde som var med i undersøkelsen var 24 år. Til sammenligning er gjennomsnittlig levealder for en heroinmisbruker 34 år, mens misbruk av amfetamin gir en gjennomsnittlig levealder 40 år. Det er for lengst påvist at bruk av anabole steroider kan føre til alvorlige hjerteproblemer. Dette ble likevel ikke påvist i undersøkelsen, der tallene viste at alle de avdøde hadde avgått som følge av forgiftning eller skade. Av disse hadde hele 44 prosent begått selvmord eller blitt myrdet. Kun én person døde ikke som følge av skade eller forgiftning." EDIT: tok ut det relevante fra teksten for å gjøre det lettere for oss. Endret 31. august 2006 av Bamsemoms Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Eh, det der blir jo noe helt annet. Det der er de som faktisk har dødd. Det blir som å si at Legoklosser er farligere enn heroin siden gjennomsnittsalderen på de som har dødd som følge av å få legoklosser i halsen er 4 år. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Ja, hvordan skal du ellers måle levealder? Mange bruker heroin uten at du vet det, mange boler uten at du vet det. Dette er snakk om de skikkelig hardcore-gutta, svært få av disse kommer fra det med live fordi det ikke finnes behandlingstilbud i Norge\norden (mange av dem leider av megareksi). Sammenligningen din er ikke relevant da dette handler om substanser du blir avhengig av. Det blir kanskje litt sleivete å si gjennomsnittlig levealder grunnet at mange lever med det, jeg kan si det på en annen måte: veien til død er kortere med steroider enn heroin, ikke dermed sagt at jeg synes heroin er bedre. Endret 31. august 2006 av Bamsemoms Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Såfremt man vet hva man driver med så skal det utrolig mye å dø av steroider alene. Problemet til de fleste hardcore bolere er at de begynner med andre stoffer, som f.eks amfetamin og kokain. Dette er uansett veldig offtopic. Kan gjerne diskutere videre i en dedikert tråd. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Og hvorfor begynner de med det? steroider er ofte inngngsporten lik f.eks hasj kan være begynnelsen på heroin osv. Det er ikke steroidene som dreper deg, men depresjonen du får pga dem, aggresiviteten, lysten på å prøve andre rusmidler etc. Som jeg sa isted: vi er enige om at vi er uenige Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Notis; Det er miljørelatert. De fleste som bukker under grunnet steroider vanker i kriminelle miljøer. Torpedovirksomhet er ofte et stikkord. Men, nok om dette. Vi er som sagt uenige. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Og miljøet ofte, glemte den, men takk for påminnelsen, får håpe ikke Arlid blir et av de yngre ofrene... Lenke til kommentar
King123 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 arild haugen er konge da. trur aldri han begynner med steroider Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 arild haugen er konge da. trur aldri han begynner med steroider 6778609[/snapback] Tror du virkelig han er ren? Jeg har selv drevet med vektløfting i flere år og har flere jeg kjenner\vet om som bruker dop, skal ikke si at jeg alltid ser foskjellen, men i defleste av tilfellene kan jeg se på noen om de bruker AS. Jeg har veldig vondt for å tro at Arild er helt ren, desverre, isåfall er det helt oppsiktsvekkende. Det er vell ikke uten grunn at de overhodet ikke har dopingtestet i strongman? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Eh, det der blir jo noe helt annet. Det der er de som faktisk har dødd. Det blir som å si at Legoklosser er farligere enn heroin siden gjennomsnittsalderen på de som har dødd som følge av å få legoklosser i halsen er 4 år. 6777993[/snapback] Ha Ha den var fin @Bamsemoms: Dette med statistikk over doping og død, er umulig siden det ikke er noen tall på hvor mage som bruker dette, og det er mange. Doping generelt er mye mer utbred en hva den vanlige mannen i gata tror. Men hadde det vært noen morsomt og sett på verdens sterkeste mann hvis det ikke var verdens sterkeste menn som deltok? nei jeg tror ikke det. Sånn det er i dag er det verdens sterkeste menn som deltar og sånn bør det alltid være. Skjønner ikke hvorfor folk må vinkle strongman som noe negativt med doping. Det er et show og et veldig underholdene show må jeg få lov til å si. Om det dør når de er 70 istedenfor 80, har ikke jeg noe med, dette er et valg de har tatt. Det er veldig mange andre idretter med risiko også. Det virker spesielt som styrke løftere har en tendens til å syte om doping hver gang strongman for litt medieomtale, er det fordi strongmenne er sterkere en de? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Problemet blir vell det at mange av disse dyrkes som helter, men få vet hva de egentlig bruker for å komme dit de er. Oppigjennom historien har vi hatt mange strongmenn som det står stor respekt av, men det er først de siste 50 årene alle har begynt å dope seg, noe jeg synes er trist. Jeg synes det burde vært et dopfritt arrangement, tror de aller fleste uansett ville blitt imponert Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Problemet blir vell det at mange av disse dyrkes som helter, men få vet hva de egentlig bruker for å komme dit de er. 6781173[/snapback] Det er ikke slik at man kan sitte på ræva, spise chips og se på TV dagen lang bare man tar den riktige pillen, så blir man blodsterk. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Problemet blir vell det at mange av disse dyrkes som helter, men få vet hva de egentlig bruker for å komme dit de er. 6781173[/snapback] Det er ikke slik at man kan sitte på ræva, spise chips og se på TV dagen lang bare man tar den riktige pillen, så blir man blodsterk. 6781213[/snapback] Har jeg sagt det? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Problemet blir vell det at mange av disse dyrkes som helter, men få vet hva de egentlig bruker for å komme dit de er. Oppigjennom historien har vi hatt mange strongmenn som det står stor respekt av, men det er først de siste 50 årene alle har begynt å dope seg, noe jeg synes er trist. Jeg synes det burde vært et dopfritt arrangement, tror de aller fleste uansett ville blitt imponert 6781173[/snapback] Ja det hadde man nok blitt, men problemet er jo da at de sterkeste ikke deltar og det blir jo feil det å Men er det ikke bedre at de unge ser på strongman og dyrker disse, en at de ser på action film hvor helten dreper over en lav sko og dyrker disse. Men jeg tror ikke dagens unge er klar over dopingen der heller i den grad, nå snakker jeg om de yngste. Etter hvert om de begynner med doping selv tror jeg har mye mer med å gjøre med miljøet rundt, en om idolet doper seg. Jeg har Arnie og Frank Zane som mine to store forbilder, men selv er jeg 100% rein og kommer alltid til å være det, selv om jeg hele veien har vist at begge har benyttet dop. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jo, er forsåvidt enig med deg. Synes bare det er så trist å se så mange bli ødelagt av doping, narkotika osv og uttaler meg nok ofte veldig kritisk mot det. Synes også moralen innen BB, strongman osv er så utrolig dårlig når man må ty til juksing for å heve seg over de få som faktisk er rene (på høyeste nivå da såklart). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå