Gå til innhold

Grafikkproblemer med nvidia 7900GT

karlif

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg kjøpte meg ett gainward nvidia 7900 gt kort for 2 uker siden. Sitter i en dell dimension 8400, P4 3.2ghz, 1gb ram. Jeg kjøpte en ny psu til skjermkortet samtidig på 600W.

Det har fungert fint fram til i går, men da begynte skjermkortet å kræsje i spill. Skjermbildet blir bare masse vannrette streker i samme farge som sist skjermbilde som var i spillet. Spillet fungere helt fint "under" disse strekene. Jeg hører lydene fra spillene osv. Hvis jeg legger ned spillet med ALT + TAB og åpner det igjen, så er problemet borte! Men det kommer igjen etter 1-10 min..

Det er ekstremt irriterende, da det kommer i alle spill! Jeg har nyeste nvidia drivere og! Skjermkortet er heller ikke overklokket, og det går ikke varmt, ligger på 40-50 grader. Det skjer bare ved spilling.

Er det noen som vet hva dette er for noe tull?

Jeg antar at det er skjermkortet som klikker, men kan jo være noe annet og.

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

jeg kjøpte meg ett gainward nvidia 7900 gt kort for 2 uker siden. Sitter i en dell dimension 8400, P4 3.2ghz, 1gb ram. Jeg kjøpte en ny psu til skjermkortet samtidig på 600W.

Det har fungert fint fram til i går, men da begynte skjermkortet å kræsje i spill. Skjermbildet blir bare masse vannrette streker i samme farge som sist skjermbilde som var i spillet. Spillet fungere helt fint "under" disse strekene. Jeg hører lydene fra spillene osv. Hvis jeg legger ned spillet med ALT + TAB og åpner det igjen, så er problemet borte! Men det kommer igjen etter 1-10 min..

Det er ekstremt irriterende, da det kommer i alle spill! Jeg har nyeste nvidia drivere og! Skjermkortet er heller ikke overklokket, og det går ikke varmt, ligger på 40-50 grader. Det skjer bare ved spilling.

Er det noen som vet hva dette er for noe tull?

Jeg antar at det er skjermkortet som klikker, men kan jo være noe annet og.

:(

6748730[/snapback]

Får du feilmelding når du starter windows?

Mulig feil på kortet...

Har du sjekket temp eller tatt på kortet for å kjenne om det er veldig varmt?

Endret av Sindre1001
Lenke til kommentar
Er i så fall ikke det første 7900GT kortet som smelter uklokket :(

6749178[/snapback]

hmm... Broren min hadde et slikt grafikk problem :hmm: Men da var kortet varmt. Kortet hadde tatt kvelden der... Vi fikk nytt. Men er du sikker på at ikke den kan være psuen, eller hket som er problemet. At kortet kan ha blitt ødelagt på grunn av PSUen kansje..

Endret av Sindre1001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...