Jom-Jom Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hei Holder på å bygge en pc, og har bla fått denne strømforsyningen i en bulk versjon http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...802022521440#a2 Er det noen som vet hva som mangler for at den skal være fullverdig, ev hva man trenger i tillegg for at alt skal virke korrekt? Mvh Jom-Jom Lenke til kommentar
edge Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Uten at jeg skal være for sikker tror jeg at "bulk" bare betyr at du får en helt hvit eske istedet for en eske med navnet påskrevet etc. But i was proven wrong Endret 26. august 2006 av Edge Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Nja, tror det betyr litt mer enn det. Etter det jeg har skjønt så er det ofte rene produkter uten bla ledninger i bulk versjoner. Finner f.eks ikke ledning til støpselet i de pakkene jeg har fått. Den ble forøvrig ikke levert i noen eske i det hele tatt, bare bobleplast. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 I utgangspunktet betyr det at kun produktet blir levert. Ingenting annet. Dvs. at du slipper all dritten som manualer, fin innpakning, osv. dersom du ikke trenger dem. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 "bulk" er som oftest bare produktet i en enkel innpakning (antistatisk pose eller lignende) uten noe utenom selve gjenstanden. Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Da er vi enige om det. Men er det noen som vet HVA som mangler i en bulk PSU? Er ikke sikker på hvilke deler som skal være der, eller kanskje viktigere hvilke deler jeg trenger, siden dette er første gang jeg bygger pc selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) hva som mangler i en bulk psu varierer fra produsent til produsent, men i de fleste tilfeller er det kun psu du får med, ingen eske, manualer, strømledning fra støpsel til psu eller andre ting som måtte være lagt med i en retail pakket psu av samme type. men psuen i seg selv vil ikke mangle interne deler osv. alt du mangler for og få den til å funke er en strømledningen fra støpsel til psu. du trenger ingen andre deler enn psu og strømkabel for og få det til og funke, hvis ikke strømkabel følger med (noe jeg tviler på) så får du kjøpt det på clas ohlson, binders og de aller fleste pc-sjapper, en strømkabel kan du få for en 20-30kr... Endret 27. august 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Det høres veldig riktig ut. Etter som jeg kan se nå er det bare ledning til støpsel som mangler, så får ta en tur på C/O i morgen. Bare et lite spørsmål til; Skal viften fra PSU kobles til hovedkortet eller kjører den uavhengig av dette? Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Når du bestiller en gjenstand bulk, får du ikke en papp-eske fra produsenten, og bare artikkelen inni en plastikkpose inni pappesken, uten noe tilbehør som manualer, cd'er, o.l. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Når du bestiller en gjenstand bulk, får du ikke en papp-eske fra produsenten, og bare artikkelen inni en plastikkpose inni pappesken, uten noe tilbehør som manualer, cd'er, o.l. 6765749[/snapback] Og skruer om du er uheldig Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Bare et lite spørsmål til; Skal viften fra PSU kobles til hovedkortet eller kjører den uavhengig av dette? 6753864[/snapback] Jeg har iallefall aldri møtt på noe annet enn uavhengig... Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Takker for alle svar! Det ser ut som jeg har alt som trengs nå når det gjelder PSU. Det enste relevante som manglet var egentlig bare uttak til strømkontakt (og manual som andre har nevnt) Vifta sviver også uavhengig av hovedkort. Hilsen Jom-Jom Endret 30. august 2006 av Jom-Jom Lenke til kommentar
saivert Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) De færreste trenger å kjøpe ting retails hvis de har greie på hvordan montere ting og sette det opp. De som bygger pc ofte bestiller alltid bulk siden dette er billigere såklart. Jeg kjøpte mitt tastatur bulk og da kom det i en enkel grå eske med Logitech logoen i svart trykk og ikke noe driver eller manual. Ikke at man behøver det til et USB tastatur som uansett ikke trenger noe driver for å fungere. Selv multimedia tastene virker uten driver. Så her ser jeg INGEN grunn til å kjøpe retail, men skjønner butikker gjerne vil ha retail i hyllene sine siden det er penere. Endret 7. september 2006 av saivert Lenke til kommentar
framoeng Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg har kjøpt bulk PSU fra pcutstyr. Da fikk jeg kun PSUen i bobleplast uten manual, skruer, strømkabel eller og eske. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Det er stor forskjell på hva du får om du kjøper retail også... Jeg kjøpte en retail PSU fra NorthQ, og det var bare psu'en i en fin eske. Verken manual, skruer eller strømkabel fulgte med. Endret 8. september 2006 av kakk Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 F.eks Sunbeam leverer alt slags mulig dritt med psuene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå