the_ruthless Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Mitt nettverk, mellom to maskiner, via en switch, funker ikke lengre. Vet ikke helt hvorfor. WinXp har tydeligvis bestemt seg for å være sær. Når jeg logger på, bruker den urlang tid på å finne nettverksforbindelser, og når den kommer, viser den 10Mbps, pluss at den i realiteten ikke har fått noen kontakt med switchen... (Det lyser ikke i switchen.) Hva slags problem er dette? Åssen løses dette? Vil en formatering + re-install fikse dette? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 reinstaller. om det fortsatt ikke funker: ring noen som kan slikt. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Se om du får noen tips med å søke litt rundt i forumet. Vet at dette er en problemstilling som mange har vært borti, om ikke akkurat ditt problem så kan du sikkert få noen tips om oppsett. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Tja. Fant i går ut at lydkort, ISDN-kort og nettverkskort alle er på IRQ 9, og jeg mistenker det for å være en mulig feil. (Det var sånn etter at jeg hadde installert WinXpPro på nytt. Sjekka ikke før...) Skjermkortet er sikkert også der, for alt jeg vet. Burde jeg rett og slett kjøpe meg et nytt nettverkskort, eller noe sånt? Dette oppsettet har liksom fungert knirkefritt i to år. Med Win98, Win98SE, geniale WinMe og med WinXpPro. Og også under Linux. Lydkort: Creative SoundBlaster Live! 1024 Value Nettverkskort: Realtek RTL8139 Family PCI Adapter ISDN-kort: Jensen Easy ISDN PCI (Skjermkort: Creative Riva TNT2 Ultra Gamer) Hva kan jeg gjøre? Jeg vil ha et nettverk her hjemme som funker! Lenke til kommentar
muffe Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Det kan være en IRQ konflikt, ja. Prøv å endre IRQ og ev. IO adress på nettverkskortet (la de andre stå). Hvid dette ike virker, sjekk kablene og prøv en annen port i svitsjen. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Åssen endrer jeg IRQ og IO..? Må jeg gjøre det i BIOS'en? (Har sjekka kabler allerede. I WinXp kommer det opp at den liksom-liksom har 10Mbps-kontakt, men neeeida.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå