Gå til innhold

Total War: Demoen er ute! Ny demo kommer, vil ikke kreve SSE2


Anbefalte innlegg

Det er nok ikke lov for han å si, jeg tør tippe at gunfreak ikke har det amerikanske spillbladet PC Gamer, og dermed har lastet det ned ulovlig. Det er IKKE lov å gi linker til eventuelle torrents som måtte på noen måte henvise til Medieval 2: Total War. Demoen er kun lovlig for de som på lovlig vis har spillmagasinet PC Gamer, for alle andre er den ikke lovlig før SEGA har gått ut med at demoen er å regne som offisiellt ute og gratis å skaffe til veie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da har jeg spillt alle 3 slagene for følger med demo'n

 

2 historical og 1 tutorial.

 

Tutorial'n var bortkaste som de altid er i TW spill for de som har spill det før TW spill før.

 

Pavia: her spiller man holy roman empire, med spania som alliert(de er ubruklig og blir slagta med en gang, man spiller mot frankrike som har noen kanoner.

de har ganske få mann ca. 800 eller noe mot frankrikes 1200. man blir også engrepet på flere fornter.

 

man har noen spearmen en litt heavy infantry. men de tøffeste er helt klart folka med skytevåpen, de skyter SAKTE men gjør brukbart med skade, men den uniten du vil bruke mest og den som vinner slaget for det er heavy knight som du bruker til å ri ned det meste.

 

Agincourt : denne har dere sett intoren til så de fleste vet at du er England vs Frankrike, her har du nøyaktig 1000 mann mot frankrikes nøyaktig 1500 pluss 150 til som kommer på flanken fra ingen steder.

her blir det mye blod, ja det er blod nå, når pilene fra longbowmen treffer franskmennene spruter det blod og mange faller, slaget var LETT, jeg beveget bare 1 unit og det var bare for å flytte den litt. resten gjorde seg selv.

 

kule ting:

Blod,

alt er litt mer random, slagene linger på Braveheart slagene, med noen folk som løper litt vel langt foran resten av folka sine,

Slåssingen er tøff nå du ser dem slåss og ikke bare står å hakker på værandre. man ser riddere blir dratt ned fra hestene sine osv. folk blir dyttet overrenne og fienden setter foten på dem for å stikke sverdet i dem.

men jeg er egentlig ferdig med demo'n er liksom ikke noe mer å gjøre frem til noen smarte modere finner på noe lurt.

 

PS. spillet krever mindre enn Rome, alt på high, 1200x1024 og ingen lowdown med nesten 3000 mann, i rome ville jeg det gå litt hakkete for meg. men her er det helt flytende.

Lenke til kommentar

har fremdeles ikke greid å tape noen av slageen, og jeg prøver ikke spesielt hardt for å vinne.

 

på Agincourt er det nesten bare å stå stille så greier man så vitt å vinne, men flytter man litt på folk så kan man vinne lett og fremdeles ha over halvparten av folka igjen.

 

 

på Pavia må man flytte folka litt mer, først tar man i mot folka som kommer rett på, så flytter man pike folka til venstre flanke for å ta i mot de som kommer derfra, da strekker jeg skyte folka ut høyre flanke for å skyte på de som kommer, samtidig har jeg sent ridderne mine til å ri ned crossbowmen, det eneste som skaper store tap er de jævla kanonene som dreper en del av folka. det kommer enda en gruppe crossbowmen som du må ri ned, men husk å flytte riddderen tilbake bak pikemenna da fienden kommer med sine for å stikke dem ned,

 

når man har tatt alle som kommer mot deg, er det bare å storme kanonene og du har vunnet

Lenke til kommentar
Størrelse:

487.56 MiB (511239285 Bytes)

7031259[/snapback]

..Og det brukte du et innlegg på å si fordi?... ^^

 

 

Jeg prøvde demoen i går kveld, spilte slaget ved Pravia eller hva det het. Ble slakta, Crossbowmen er imba. Greit, de fikk stå uhindret å skyte hele kampen, men uansett...

7031414[/snapback]

Altså; crossbowmen var jo noe av det mest effektive i middelalderen, så at de er gode er ikke noe problem. Det at du ikke tar dem, det er selve problemet. ;) Pilene til disse folka kunne jo gjennombore rustninger til riddere og drepte andre folk uten, med kun en pil. I tillegg var disse buene i seg selv ganske så treffsikre, og hvis disse folka i demoen i tillegg har fått xp å rutte med og dermed er ytterligere treffsikre, da begynner vi å snakke massive tap om du ikke prøver å unngå dem eller ta dem.

 

Ekke så lett, jeg kjenner jo ikke igjen unitene på utseende.

 

"Ey, hvorfor står bare de blå menna der og koper? Og hvorfor dør musketeerene mine?"

7031839[/snapback]

Hva mener du med at du har problemer med å kjenne de igjen? :confused: Snakker vi enheter eller lag du har problemer med?

 

Ehehe, samme her. Generalen min ble ridd ned av 90000 jævla briter, rett i ryggen på meg. Stygge jævler, og da tapte jeg. O.o

7032024[/snapback]

Og hvorfor oppdaget du ikke de britene før? Eirik; jeg mener å huske at du slo meg Multiplayer i Rome TW, og jeg er jo en veldig veldig veldig god spiller =P , så hvis du klarte å tape Slaget ved Pavia, i en demo, i et scriptet slag, når gunfreak sier det er enkelt, da begynner jeg å tro at jeg er veldig dårlig eller at Eirik har mistet vinnertalentet og at det du vant kun var flaks. Jeg velger å tro sistnevnte :p

 

90000? Du har aldri fortalt at du har så bra PC Eirik. I følge offisielle kilder er det forøvrig med optimal ytelse mulig å ha 10 000 (selvfølgelig kan man ha fler, men det er liksom det maks anbefalte) så at du klarer å få 90000 briter til å angripe deg bak, anser jeg som svært fasinerende! =P

 

 

har fremdeles ikke greid å tape noen av slageen, og jeg prøver ikke spesielt hardt for å vinne.

 

på Agincourt er det nesten bare å stå stille så greier man så vitt å vinne, men flytter man litt på folk så kan man vinne lett og fremdeles ha over halvparten av folka igjen.

 

 

på Pavia må man flytte folka litt mer, først tar man i mot folka som kommer rett på, så flytter man pike folka til venstre flanke for å ta i mot de som kommer derfra, da strekker jeg skyte folka ut høyre flanke for å skyte på de som kommer, samtidig har jeg sent ridderne mine til å ri ned crossbowmen, det eneste som skaper store tap er de jævla kanonene som dreper en del av folka. det kommer enda en gruppe crossbowmen som du må ri ned, men husk å flytte riddderen tilbake bak pikemenna da fienden kommer med sine for å stikke dem ned,

 

når man har tatt alle som kommer mot deg, er det bare å storme kanonene og du har vunnet

7032529[/snapback]

Når det gjelder det der med at man vinner nesten på alt så har jeg erfaringer derfra, jeg lastet eksempelvis ned Rome Total War -demoen her om dagen (for å korte ned ventetiden og gjenopplive gamle minner), og jeg prøvde å tape slaget mange ganger, men det endte som regel alltid med at jeg vant. Var liksom klin umulig å tape. Det kan forøvrig ha en sammenheng med at jeg ikke klarer å holde meg unna kontrollspakene og må gjøre enkelte forflytninger etc. Men jeg prøvde for eksempel å ikke bruke elefantene, ikke bruke kavaleriet, ikke bruke infanteriet, osv.

 

Agincourt er lett ja, det er det flere enn dere her som mener, folk har derimot mer problemer med Pavia på grunn av blant annet crossbowmens og kanoner. Når du beskriver hvordan du gjør det slaget forøvrig, høres det ikke bare bare ut. ^^

 

det er en kul ting jeg la merke til, camra er "interaktivt" når de franske kanonene skøy og traff like ved camra ristet det. litt tøff effekt

7032994[/snapback]

Det er utrolig hvor lite informert folk er når det kommer til dette spillet =P Jaja, jeg skal ikke leke ekspert, men er så artig at folk drar fram ting nå mens dere spiller demoen. Ting som jeg har visst i en lengre periode. Men, jeg er egentlig misunnelig på enkelte av dere, fordi når dere ikke vet "alt" om spillet, er det også mye mer å oppdage og dere vil muligens få mer glede av spillet. Det er forøvrig derfor jeg prøver å fore dere med mest mulig informasjon... :p Forøvrig gjelder ikke det kun når kulene lander, men også hvis du er i nærheten av kanonene når de skyter.

 

Huff, jeg er så sykt misunnelig på alle dere som får spillt demoen. Jeg hater, jeg gjentar; jeg hater! ...SSE2...

Lenke til kommentar
det er vel nå  TSP tenker på å gå bersherk på finn og selge alt han eier for å få ny pc bare for å spille demoen

7035953[/snapback]

Haha, PC-kjøp har vært planlagt før TG for å si det slik. Den jeg har nå får konstant blåskjerm og er rett og slett rævva til å spille noe som helst spill med. Så en ny PC er for meg uantsett "nødvendig". Først for 2-3 måneder siden bestemte jeg meg for en Zepto Znote 6214(?)W, en bærbar, som skal kunne takle spillet relativt bra. Men ja;... Nå er det liksom om å gjøre å få den i hus kjappest mulig, det skal innrømmes :wee:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...