Gå til innhold

Hvilken av disse to pcene ville du valgt? 10k

Anbefalte innlegg

Hvilken av disse to pcene ville du valg?

Den ene er komplett.no sin ferdig versjon og den andre er min sammensatte.

- Pappa synes jeg skal velge komplett sin versjon.

Skal brukes til nett/chat, photoshop, videoredigering og spill.

Trenger ikke skjerm, tastatur, mus eller skriver som i komplett sin.

Komplett.no sin ferdig-pc:

komplettnopc.jpg

Direkte-link til oppsettet på prisguide.no.

minegenpc.jpg

Veldig takknemmelig for svar! :)

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må nok skuffe deg og si at jeg ville nok enten valgt komplett sitt system eller gjort store endringer på oppsettet.

Men sjekk mulighetene for å overklokke med det hovedkortet komplett leverer. Vel og merke hvis PC-en skal overklokkes.

Kommentarer til oppsettet ditt:

- Det ekstra nettverkskortet er unødvendig. De fleste hovedkort har allerede en eller to nettverksporter som er 10 ganger raskere enn det kortet.

- Skjermkortet er ok men ikke helt det billigste 7600GT-kortet. For den prisen får du et Radeon X1900GT som er mye bedre.

- Man får minne som gir mer for pengene. F.eks 1GiB DDR2-800 for 984kr eller DDR2-667 for 791kr

- Du får langt billigere P965-baserte hovedkort. Trolig er mange av de billigere minst like gode til å overklokke med.

- Core 2 Duo E6400 er ikke verd 500kr mer enn E6300. Jeg ville gått for E6300.

- Strømforsyninga er bra :thumbup:

- Harddisken er også et bra valg

- Kost på noen kroner ekstra for å få en DVD-brenner.

- Man kan fint bruke det integrerte lydkortet i stedet for et eget lydkort til 150kr.

- Kabinettet er veldig dyrt. Jeg ville valgt et billigere om det ikke skal være til "pynt".

- Tegnebrettet: Hvis du har behov for det så skal jeg ikke si noe på det.

Lenke til kommentar

Fin-fin link. Og fin artikkel! :)

- Det er dog noe jeg veit fra før, hvordan man setter dem sammen. Det jeg sliter med er å finne ut OM de passer samme. F.eks socket 775 hovedkort med 775 CPU. Ok, det veit jeg da :p Men åssen ram til hvilket hovedkort, åssen skjermkort til hvilket hovedkort osv.. Er slike ting jeg er usikker på om passer sammen. Så trenger derfor hjelp om jeg skal skifte ut noen komponenter...

Lenke til kommentar

ati x1900gt virker som et bra valg da det koster 500kr mindre en 7900gt og faktisk får mer poeng.

så 1700kr her virker som en bargain, det tilsvarer da 2x7600gt kort på lissom.

2gb ram 2x1gb du kan kjøpe 533mhz/667mhz/800mhz

mest gunstige og rimelige er vel 667mhz, kjøp et greit sett av det.

hovedkort, unngå det travle med sli og styr, husk det må ha nytt CHIPSETT som passer til core-duo, ingen bekymring spør og finn ut, merk i texten under bestilling at kortet skal passe med prosessor.

oc mulighet og den rimeligste typen av 1-serie gir mest OC gevinst. Trenger ingen rekorder men sette opp 200-300 mhz for å spare 500kr som de sier gjør lite. noe du kan vente med til du har virkelig behov for det.

sata-2 250gb 600kr, kansje mindre

du kan overleve med en strømforsyning til 450kr som er av helt grei kvalitet. 400 watt.

som sagt ovenfor glem lydkort og nettverkskort da det er integrert, lydkortet er 24 bits selv er det integrerte lydkortet også 24 bits. så du får samme latency/forsinkelse.

i gamle dager lå det på 8, det har ligget i noen år på 24bits og holdt seg der. er andre ting som sminke-effekter som blir lagt på lydkortene har jeg forstått.

kabinett 500kr

hovedkort 1000kr

prosessor 1500kr

skjermkort 1700kr

hd 600 kr

strømforsyning 500kr

ram 1500kr

7200kr for en kasse omtrent, ikke minst 2gb ram. et alrigth system med helt grei ytelse for spill på fullt uten den siste finish.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Hei !

Hvis du trenger sånn hjelp til å bygge og sette sammen kan vi muligens ta en prat over msn ?

Jeg har god erfaring med å bygge maskiner og har vært borti det meste innen feilsøking.

Bare å sende en pm hvis du er intressert.

Mvh

Phx

Lenke til kommentar
ati x1900gt virker som et bra valg da det koster 500kr mindre en 7900gt og faktisk får mer poeng.

så 1700kr her virker som en bargain, det tilsvarer da 2x7600gt kort på lissom.

2gb ram 2x1gb du kan kjøpe 533mhz/667mhz/800mhz

mest gunstige og rimelige er vel 667mhz, kjøp et greit sett av det.

hovedkort, unngå det travle med sli og styr, husk det må ha nytt CHIPSETT som passer til core-duo, ingen bekymring spør og finn ut, merk i texten under bestilling at kortet skal passe med prosessor.

oc mulighet og den rimeligste typen av 1-serie gir mest OC gevinst.  Trenger ingen rekorder men sette opp 200-300 mhz for å spare 500kr som de sier gjør lite. noe du kan vente med til du har virkelig behov for det.

sata-2 250gb 600kr, kansje mindre

du kan overleve med en strømforsyning til 450kr som er av helt grei kvalitet. 400 watt.

som sagt ovenfor glem lydkort og nettverkskort da det er integrert, lydkortet er 24 bits selv er det integrerte lydkortet også 24 bits. så du får samme latency/forsinkelse.

i gamle dager lå det på 8, det har ligget i noen år på 24bits og holdt seg der. er andre ting som sminke-effekter som blir lagt på lydkortene har jeg forstått.

kabinett 500kr

hovedkort 1000kr

prosessor 1500kr

skjermkort 1700kr

hd            600 kr

strømforsyning  500kr

ram      1500kr

7200kr for en kasse omtrent, ikke minst 2gb ram. et alrigth system med helt grei ytelse for spill på fullt uten den siste finish.

6749436[/snapback]

Synes du snakka litt vanskelig data-språk så hang ikke alltid helt med.. Men tusen takk! :) Det jeg skjønte var nyttig! Btw, jeg vil ha MIST psu :p Er vel få av tingene jeg ikke bytter ut uansett :p

Hei !

Hvis du trenger sånn hjelp til å bygge og sette sammen kan vi muligens ta en prat over msn ?

Jeg har god erfaring med å bygge maskiner og har vært borti det meste innen feilsøking.

Bare å sende en pm hvis du er intressert.

Mvh

Phx

6749594[/snapback]

PM sendt. :yes:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...