Clerion Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Rotet rundt på Coca-Cola sine sider i dag og under kategorien "underholdning" fant jeg en slags cocavri av mythbusters. En mye var: "Det var kokain i Coca-Cola i gamle dager?" Og til dette svarer de : Nei. Kokain har aldri vært tilsatt Coca-Cola som ingrediens" Navnet på drikken motbeviser jo akkurat dette. Coca( kokablader) Cola (kolanøtter) Dette var de to hovedingrediensene i Cola før. Så også et program på nrk, et slags Pepsi VS Coca-Cola prog, der de sa at kokain ble brukt. Riktignok ikke rafinert, men alikevel, det var jo faktisk kokain i Coca-Cola. Så, hvorfor lyver de om noe slikt? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Fordi at med dagens amerikanske tilstander kan jo en eller annen dame eller mann i statene finne på og saksøke Coca COla for og ha solgt det Vet aldri. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Så det du mener er at det er akkurat som at det er opiumsvalmuefrø på bakevarer? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 What? Trodde ikke at Coca-Cola oppskriften hadde blitt forandret jeg :O Ikke så mye ivertfall. For det stod det i NAMI boka mi i 6.klasse Lenke til kommentar
mcbanan Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Kokablader og kokain er jo ikke akkuratt det samme. Kan jo ikke si at hemp-klær er laget av hasj heller. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Så det du mener er at det er akkurat som at det er opiumsvalmuefrø på bakevarer? 6747613[/snapback] Hehe, det er jo samme, men jeg vet jo ikke hva Cola tenker jeg vel? Det sa jeg jo også i første posten til slutt....... Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Kokablader og kokain er jo ikke akkuratt det samme. Kan jo ikke si at hemp-klær er laget av hasj heller. 6747628[/snapback] Man framvinner jo kokain av kokablader da Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Kokablader og kokain er jo ikke akkuratt det samme. Kan jo ikke si at hemp-klær er laget av hasj heller. 6747628[/snapback] er jo det da men det er jo ikke "rus-bart" Men alikevel, hvis du eide verdens største brus selskap, og du kan vege mellom at folk får vite at det har vært kokain i drikken, og alle ryktene om at det er det enda og nedsatte salg pga dette på verdensbasis. Eller bare si "nei" ? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 What? Trodde ikke at Coca-Cola oppskriften hadde blitt forandret jeg :O Ikke så mye ivertfall. For det stod det i NAMI boka mi i 6.klasse 6747618[/snapback] Før var det også alkohol i cola, men så var det ett eller annet med et forbud så da fjernet de både alkohol og koka. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Kokablader og kokain er jo ikke akkuratt det samme. Kan jo ikke si at hemp-klær er laget av hasj heller. 6747628[/snapback] er jo det da men det er jo ikke "rus-bart" Men alikevel, hvis du eide verdens største brus selskap, og du kan vege mellom at folk får vite at det har vært kokain i drikken, og alle ryktene om at det er det enda og nedsatte salg pga dette på verdensbasis. Eller bare si "nei" ? 6747644[/snapback] Jeg ville heller sagt at "Dette stemmer, MEN blablabla om før i tida" Ikke løyet. Det blir for dumt når alle vet det? Lenke til kommentar
Timur Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Kilder, please? Både alkohol og kokain? Greit nok med kolabladene før i tida, men det er jo ikke det samme som kokain. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 cola var vel egentlig en medisin da var det ikke? så kan nok stemme at det var kokain i det før Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Det var medisin ja. Var jo også dette som gjorde folk avhengige av det. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Kilde: http://www.snopes.com/cokelore/cocaine.asp Men jeg ser heller ikke at de lyver helt heller: "Kokain har aldri vært tilsatt Coca-Cola som ingrediens" Dersom kokain var der som et biprodukt av en ingrediens kan det argumenteres for at det de skriver stemmer. Endret 26. august 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Nå vet ikke jeg hvor sikkert wikipedia er men står noe om det der også( HER) Også sa de det på dokumentaren jeg så. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Nå vet ikke jeg hvor sikkert wikipedia er men står noe om det der også( HER) Også sa de det på dokumentaren jeg så. 6747724[/snapback] fra linken din: "I motsetning til hva mange tror inneholdt aldri Coca-Cola stoffet kokain, som er et raffinert produkt fra kokabladene som er svært dyrt og krevende å produsere, men da kokain er en av bestanddelene i kokablader inneholdt drikken spor av stoffet." Men er jo wikipedia da så man vet jo ikke om det stemmer Endret 26. august 2006 av MAXILA Lenke til kommentar
Timur Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hørtes ihvertfall litt mer logisk ut, enn at de tilsatte kokain med vilje. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Kokablader og kokain er jo ikke akkuratt det samme. Kan jo ikke si at hemp-klær er laget av hasj heller. 6747628[/snapback] er jo det da men det er jo ikke "rus-bart" Men alikevel, hvis du eide verdens største brus selskap, og du kan vege mellom at folk får vite at det har vært kokain i drikken, og alle ryktene om at det er det enda og nedsatte salg pga dette på verdensbasis. Eller bare si "nei" ? 6747644[/snapback] Oi, det VAR kokain i drikken for mange titalls år siden, og om folk får vite det i dag vil de nekte plent å kjøpe det? Hør på deg selv, mann. Jeg driter vel i om de en gang hadde kokain, cokablader eller hva som helst, folk kjøper ikke produktet basert på dets historie. Det er smaken som teller. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Kilder, please? Både alkohol og kokain? Greit nok med kolabladene før i tida, men det er jo ikke det samme som kokain. 6747661[/snapback] Det var aldri alkohol i cola. Endret 26. august 2006 av Carnifex Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 I engelskboka vår på vgs, så stod det at det var en mann (doktor) som lagde en medisindrikk for lenge siden som inneholdt stoffene kokain og cola. Etterhvert ble stoffene ulovlige, så han fjerna det ulovlige, og heller lagde en drikk utav det eller no sånn. Resten av historien husker jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå