Gå til innhold

Er det mulig å måle tid ved kjøring av koder?


Anbefalte innlegg

Klarte ikke finne en bra beskrivelse som emnetittel, beklager.

 

 

Det jeg spør om er om det er mulighet å få statistikk over eksekveringstid på kodene man kjører? (evt igjennom instillinger eller 3-partsprogrammer)

 

Det kan foreksempel være for å sjekke etter forbedringspotensiale eller se om den algoritmen man har skrevet er riktig i forhold til det man ønsker utført. ("performance") :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil absolutt anbefale å kjøre et profiling-verktøy i stedet for time-kommandoen. Et godt profiling-verktøy vil vise deg akkurat hvor i koden programmet bruker mye tid, og det gjør det litt lettere å optimisere koden.

 

Det er tross alt bedre å spare inn ett millisekund på en funksjon som kjører 10000 ganger enn å spare inn ett sekund på en funksjon som kjører en gang. Dette er lettere å se med profiling-verktøy enn med f.eks. time.

 

Edit: De aller fleste kompilatorer jeg har vært borti kommer med mer eller mindre gode profiling-verktøy. Ofte er disse knyttet til debøggeren, siden de bruker debøgginformasjonen til å liste opp funksjonsnavn etc.

Endret av Entropi
Lenke til kommentar
Jeg vil absolutt anbefale å kjøre et profiling-verktøy i stedet for time-kommandoen. Et godt profiling-verktøy vil vise deg akkurat hvor i koden programmet bruker mye tid, og det gjør det litt lettere å optimisere koden.

 

Det er tross alt bedre å spare inn ett millisekund på en funksjon som kjører 10000 ganger enn å spare inn ett sekund på en funksjon som kjører en gang. Dette er lettere å se med profiling-verktøy enn med f.eks. time.

 

Edit: De aller fleste kompilatorer jeg har vært borti kommer med mer eller mindre gode profiling-verktøy. Ofte er disse knyttet til debøggeren, siden de bruker debøgginformasjonen til å liste opp funksjonsnavn etc.

6748926[/snapback]

 

Er i utgangangspunktet akkurat dettte jeg tenkte på. Et 3djeparts-program/profiling-verktøy.. Har du noen å anbefale?

 

Bruker forøvrig Visual Studio 2005 Pro og Visual C++ 6.0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...