arna Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Klarte ikke finne en bra beskrivelse som emnetittel, beklager. Det jeg spør om er om det er mulighet å få statistikk over eksekveringstid på kodene man kjører? (evt igjennom instillinger eller 3-partsprogrammer) Det kan foreksempel være for å sjekke etter forbedringspotensiale eller se om den algoritmen man har skrevet er riktig i forhold til det man ønsker utført. ("performance") Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Det er mulig å sjekke "performance" v.h.a. time-kommandoen i *nix ihvertfall. Den sjekker - etter hva jeg forstår - rett og slett hvor hurtig programmet kjører. Om det imidlertid er noe liknende for Windows er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Entropi Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Jeg vil absolutt anbefale å kjøre et profiling-verktøy i stedet for time-kommandoen. Et godt profiling-verktøy vil vise deg akkurat hvor i koden programmet bruker mye tid, og det gjør det litt lettere å optimisere koden. Det er tross alt bedre å spare inn ett millisekund på en funksjon som kjører 10000 ganger enn å spare inn ett sekund på en funksjon som kjører en gang. Dette er lettere å se med profiling-verktøy enn med f.eks. time. Edit: De aller fleste kompilatorer jeg har vært borti kommer med mer eller mindre gode profiling-verktøy. Ofte er disse knyttet til debøggeren, siden de bruker debøgginformasjonen til å liste opp funksjonsnavn etc. Endret 26. august 2006 av Entropi Lenke til kommentar
arna Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Jeg vil absolutt anbefale å kjøre et profiling-verktøy i stedet for time-kommandoen. Et godt profiling-verktøy vil vise deg akkurat hvor i koden programmet bruker mye tid, og det gjør det litt lettere å optimisere koden. Det er tross alt bedre å spare inn ett millisekund på en funksjon som kjører 10000 ganger enn å spare inn ett sekund på en funksjon som kjører en gang. Dette er lettere å se med profiling-verktøy enn med f.eks. time. Edit: De aller fleste kompilatorer jeg har vært borti kommer med mer eller mindre gode profiling-verktøy. Ofte er disse knyttet til debøggeren, siden de bruker debøgginformasjonen til å liste opp funksjonsnavn etc. 6748926[/snapback] Er i utgangangspunktet akkurat dettte jeg tenkte på. Et 3djeparts-program/profiling-verktøy.. Har du noen å anbefale? Bruker forøvrig Visual Studio 2005 Pro og Visual C++ 6.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå