Gå til innhold

cd->mp3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper ikke jeg blir upopulær her pga dette, men uansett så mener jeg at:

Mediaplayer er bra til akkuratt dette formålet, fordi:

-Den ripper fort

-Du slipper å skrive inn albuminf. og den finner blide av CD-cover automatisk som kan vises som thumbnail på mappa senere og kan vises i visualations

-WMA tar lite plass og er standard nr 2 etter mp3

-kan spille av musikk samtidig som ripping'en foregår

men du må ha WinXP for å få 8,0 da :sad: hvis du ikke er dum hnok til å laste ned beta-versjonen av 9,0 som virker til andre windoeser

Og License står på som standard så husk å slå av dette hvis ikke kan du ikke gjøre en dritt med filene utenom å spille dem av i mediaplayer

Med license kan du ikke:

-Brenne filen på en CD med et annet brenneprogram enn det som er innebygd i XP

-Høre på filene i et annet program enn mediaplayer

-ikke høre på sangene senere hvis du reinstalerer (untatt hvis du har kopi av lisence-filene)

-Konvertere dem

-brenne det på en CD og høre på en annen PC eller poå en MP3/WMA CD-Spiller

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-27 02:02, skrev megavolt:

Mediaplayer er bra til akkuratt dette formålet, fordi:

-Den ripper fort

-Du slipper å skrive inn albuminf. og den finner blide av CD-cover automatisk som kan vises som thumbnail på mappa senere og kan vises i visualations

-WMA tar lite plass og er standard nr 2 etter mp3

-kan spille av musikk samtidig som ripping'en foregår

[*]WMA er et føkkings proprietært Microsoft-format

[*]Det låter definitivt verre enn .ogg og .mp3

Lenke til kommentar

Det er vel en relativt allmenn aksept blant de som faktisk har undersøkt litt (tror jeg da), at cdex og eac er de beste ripperene, mens Lame er best på selve encodingen. Ogg vs Mp3 er jo også noe du må ta stilling til.

Min personlig mening er følgenede: EAC er best, cdex en god nummer to, og hvis du skal ha cd-kvalitet (håper folk skjønner hva jeg mener med dette, og ikke starter en krangel om åssen man alltid mister info når man komprimerer). Så er lame-encodet mp3 vel så bra som ogg, på samme filstørrelse, og mye mer utbredt, ogg er hovedsaklig bedre enn mp3 på lave bitrates.

AtW

Lenke til kommentar

Jeppjepp.

Det viktigste er nå fortsatt at dere lærer dere til å tørke møkka av plata før dere putter den inn :wink:

Om noen sier at 64 Kbs wma høres himmelsk ut så er det lov. De har da aldri hørt >192 Kbs lame-enc. materiale, samt at de støtter et usolidarisk alternativ.

Grunnen til at jeg ikke bruker WMP til avspilling heller har ikk'no med kvaliteten å gjøre. Det er politisk.

BTW : Ser at ogg-enc. i CDex (v 1.03) har min, nom og max bitrate. Er dette som vbr i mp3 (hører ingen forskjell på mitt SB128 pci :smile: )

[ Denne Melding var redigert av: RulleRimfrost på 2002-10-28 00:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...