Gå til innhold

Quicktime og moviemaker

Anbefalte innlegg

Har akkurat lært meg Windows movie maker, brukt en del eldre filmklipp til å sette sammen til artige filmer med musikk og tekst.

På mitt nye Nikon S3 blir filmene lagret som quicktime-filer, disse lar seg ikke åpne i moviemaker.

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette problemet? har tittet gjennom menyen på kameraet, har ikke funnet noe sted jeg kan endre filtypen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No offence, men då er du dårleg til å leite... Klikk der det står Rad Video Tools. Då kjem du til denne sida, der du finn ei direktelenkje til programfila (denne).

6750099[/snapback]

OK, har fått installert det nå. Gidder du å gi meg en kjapp forklaring på hvordan man konverterer? Hva er forskjellen på "Smack it" og "Bink it"?

Lenke til kommentar

Etter å ha sett litt på sida til programmet, og so lasta det ned og testa, fann eg det fort ut:

Du skal ikkje bruke nokon av dei. Dei er for å konvertere filer til henholdsvis Smacker- og Bink-formatet.

Trykk på Convert a file, velg AVI under Output type. Gløym alt det andre i vindauget, og klikk Convert ute til høgre. Du vil få opp spørsmål om kva codec som skal brukast. Vil tru at Moviemaker vil kunne lese ei ukomprimert fil (Full frames (uncompressed) i codeclista). Fila vil då verte veldig stor.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...