Melkekartong Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg er elektrikerlærling, og har etter 2 år gått veldig lei jobben. Elektrikeryrket i seg selv er greit, men jeg kunne tenke meg en jobb som er mer teknisk og utfordrende innenfor elektrofaget. Derfor lurer jeg litt på å ta en 3årig (bachelor) utdanning som elektroingeniør ved HiO Men hvordan er det egentlig å være en elektroingeniør? * Hvordan er arbeidsdagen din? Hva gjør du egentlig når du er på jobb? Har du varierende oppgaver eller får du en bunke med tilnærmet identiske papirer/prosjekter på pulten din dag ut og dag inn? * Er du noe "ute i felten"? * Har du mye selvstendighet? Tar du egne avgjørelser? Må du forklare enhver løsning du velger for sjefen din? * Hvordan er lønna? * Hvordan var studiene? Må man sitte hver kveld med oppgaver, eller får man også fritid? * Er du ansatt i det offentlige eller i en privat bedrift? * Var det vanskelig å få jobb når du var ferdig med skolen? * Hvor gammel er du? Jeg har sett at man i studiet (ved HiO) lærer ting som programmering av mikrokontrollere, c++, etc.. Dette høres veldig spennende ut, men bruker man dette? I hvilke jobber bruker man dette? Lenke til kommentar
framoeng Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg er elektrikerlærling, og har etter 2 år gått veldig lei jobben. Elektrikeryrket i seg selv er greit, men jeg kunne tenke meg en jobb som er mer teknisk og utfordrende innenfor elektrofaget. Derfor lurer jeg litt på å ta en 3årig (bachelor) utdanning som elektroingeniør ved HiO Men hvordan er det egentlig å være en elektroingeniør? * Hvordan er arbeidsdagen din? Hva gjør du egentlig når du er på jobb? Har du varierende oppgaver eller får du en bunke med tilnærmet identiske papirer/prosjekter på pulten din dag ut og dag inn? * Er du noe "ute i felten"? * Har du mye selvstendighet? Tar du egne avgjørelser? Må du forklare enhver løsning du velger for sjefen din? * Hvordan er lønna? * Hvordan var studiene? Må man sitte hver kveld med oppgaver, eller får man også fritid? * Er du ansatt i det offentlige eller i en privat bedrift? * Var det vanskelig å få jobb når du var ferdig med skolen? * Hvor gammel er du? Jeg har sett at man i studiet (ved HiO) lærer ting som programmering av mikrokontrollere, c++, etc.. Dette høres veldig spennende ut, men bruker man dette? I hvilke jobber bruker man dette? 6747406[/snapback] Jeg er maskiningeniør, og kan vel svare på det meste her. * Er du noe "ute i felten"? Ja, jeg er ute i felten. * Har du mye selvstendighet? Tar du egne avgjørelser? Må du forklare enhver løsning du velger for sjefen din? Jeg jobber selvstendig i et større prosjekt. Og man trenger ikke å forklare enhver løsning. Så lenge du leverer, er det ingen som stiller spørsmål. * Hvordan er lønna? Det er god for tiden. * Hvordan var studiene? Må man sitte hver kveld med oppgaver, eller får man også fritid? Her er svaret nei. Du trenger ikke å sitte å lese døgnet rundt. Mye fritid her. * Var det vanskelig å få jobb når du var ferdig med skolen? Enkelt å få jobb. Ingeniører er mangelvare om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå