ConeX Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Hallo, De 2-3 siste månedene har slitet med maskinen plutselig skrur seg brått av, med tids-forskjeller på 10 min - flere døgn. Vet ikke hva det kommer av, og nå begynner jeg bli temlig lei av at den gjør det. Har tenkt til og rense opp i de div. probleme jeg har med maskinen. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Tempraturer: Disk 1, System disk: 40 Disk 2: 35 Disk 3: 35 Disk 4: 31 Jeg likte ikke helt det med +2,5v = 1,8v. Vet ikke om det skal være tilnærmet lik? Jeg er eier av en MIST 480W ATX 2.0 PSU. Jeg har ikke klokket noe av min maskinvare. 4 disker. 1 DVD-brenner. 3 vifter, koblet til en viftestyring. 2 vifter, koblet til en viftestyring som sitter på kabinettet. 2 vifter, koblet til hovedkortet. + Noen katoder som aldri bruker, de er slått av. PCI-E strømkabelen er koblet til et X800 XT skjermkort. Har vannavkjøling på GPU og CPU, vannpumpen har egen strøm ledning. (Altså ikke koblet til PSU) PCI: Har jeg bare et lydkort, Creative Live. RAM: OCZ 2048 Mb, 667mhz, husker ikke hvor mange volt de var på. http://www.journeysystems.com/power..._calculator.php Ved og følge denne linken kom jeg fram til at jeg ville brukt noe rundt 404W. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Jeg tenkte jeg skulle slenge med et problem til jeg har, istede for å lage en helt ny thread om det. Jeg bruker Windows Live Messenger, her om dagen fikk jeg et problem med at det tar opp mot 20-30 min og logge inn på Msn min. Mens når venner av meg logger inn her, går det helt normalt. Noen som har vært bort i noe lignende? Takk for oppmerksomheten Endret 26. august 2006 av ConeX Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hørest ut som en av hd har periodisk feil, prøv å kjøre bare med systemdisk en periode ? Se om søketiden under oppstart blir raskere ettersom lagerdiskene kobles ifra ? Lenke til kommentar
ConeX Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Hørest ut som en av hd har periodisk feil, prøv å kjøre bare med systemdisk en periode ? Se om søketiden under oppstart blir raskere ettersom lagerdiskene kobles ifra ? 6748710[/snapback] Tviler på at dette er problemet, pga. at jeg fikk de 3 andre diskene forgje uke. Og problemet med at maskinen skrur seg av har jeg hatt 3 måneder. Men takk for svaret, keep them coming Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hva med temperatur på CPU? Er det blåskjerm når den restarter? Ser du noe i eventloggen? Har du scannet for virus/trjonere/malware? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå