ikkeeksisterendebruker Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 er 30 k vert og betale for deg vil disken er ødelagt **Tim**? 6750068[/snapback] Betaler aldri 30 k for å fikse en ødelagt disk. Men som sagt, jeg får nytt hovedkort på tirsdag og da finner jeg fort ut om noe mer er ødelagt.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 jepp. får håpe på det beste mvh Anki Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 er 30 k vert og betale for deg vil disken er ødelagt **Tim**? 6750068[/snapback] For vanlige "dødelige" så er det å betale proffesjonelle for å redde data fra en harddisk for dyrt. Derimot hvis det var PSU'en som var feilkilden, og ikke noe annet, så kan man vel kreve at produsenten skal få tilbake dataene? En PSU skal ikke bli ødelagt helt plutselig. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Problemet er å finne ut årsaken til PSU smellet. Var det feilkobling, var det fabrikasjonsfeil, har det vært overspenning på nettet. En god PSU slår seg av ved en kortslutning for å hindre skade på annet utstyr også når det gjelder komponentene i PSUen. Men her tror jeg det var en kondensator som tok kvelden. Mye hvitt støv inne i PSUen? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Med mindre han har en PSU med vindu/gitter el. så er det umulig å finne ut det uten å fjerne dekselet, og når man fjerner dekselet, så forsvinner garantien ... Mitt tips er vel å sende PSU-en til den butikken du kjøpte den hos samtidig som du forklarer situsjonen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Man kan lyse inn i vifteåpningen og se om man ser masse guffe inni. Uansett så skal ikke en strømforsyning bare eksplodere sånn uten videre. Hvis den ikke tok kvelden pga. overspenning så er det garanti/reklamasjon. (MEd mindre den er for gammel). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå