ikkeeksisterendebruker Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 hehe, latterlig er det, men igår sa det plutselig poff i strømforsyningen min og mørkt ble det.. Så etter en tur på spaceworld idag kjøpte jeg en ny en, men pc'en vil ikke slå seg på.. trodde det var fordi kontaktene var koblet feil,men jeg fant en online manual og de var koblet riktig, så nå er jeg vel ganske sikker på at hovedkortet har sagt takk for seg, men kan dette også gjelde det andre jeg har av hw ? skjermkort, hdd osv... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Det er det umulig å si før du har testa de. Det er klart at alt som har fått strøm fra PSU kan ha røket, men jeg tviler på det. Lenke til kommentar
ikkeeksisterendebruker Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 tjeh... har egentlig ingen mulighet for å teste det, men jeg får vel bestille et nytt hovedkort så finner man jo egentlig fort ut av det. Bare ***** hvis alle komponenter har røket Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 sa det bare helt plutselig poff i psu'en ? eller var det torden være ol. ? Lenke til kommentar
ikkeeksisterendebruker Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 den røk.. uten at jeg gjorde noe spesielt. ikke pga torden o.l Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Mulig det er nok med reset cmos, Good Power har blokkert strømregulatoren på HK ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Og hva PSu var dette? en Qtec? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Om den røk på grunn av overspenning, så kan det være lynnedslag langt borte og har gått gjennom strømnettet. Isåfall dekkes dette av forsikring. Om dette er tilfellet så er nok hovedkortet og muligens cpu og minne defekt. Skjermkort, harddisk og optiske enheter er nok i god stand. God helg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ikkeeksisterendebruker Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 (endret) er nok ikke lyn ettersom været var strålende på alle kanter Hva det kom av vet jeg ikke, kan jo hende den gikk varm ettersom den pc en har stått på dag og natt en god stund nå. Kan vel nevne at den begynte å ryke 1 sek før det smalt. Det var en Tagan 420 W. Om det har seg sånn at skjermkort, og hdd har overlevd så er jo det strålende, men igjen så kan nytt minne og cpu bli dyrt om det har røket. Takk for svar iallefall =) forresten: ang resette cmos. Hva gjør man da ? Endret 26. august 2006 av **Tim** Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Er det en gammel PSU? hvis ikke ville jeg nok ha levert den til produsent. Det er også mulig de har et visst erstatningansvar om det er fabrikasjonsfeil. Lenke til kommentar
supertine Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Er det en gammel PSU? hvis ikke ville jeg nok ha levert den til produsent. Det er også mulig de har et visst erstatningansvar om det er fabrikasjonsfeil. 6749670[/snapback] det skjedde med maskinen til typen min en gang, poff sa det, disk ble ødelagt og det var problemet, sendte den til ibas, kostet bare 30 000 kr Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Er det en gammel PSU? hvis ikke ville jeg nok ha levert den til produsent. Det er også mulig de har et visst erstatningansvar om det er fabrikasjonsfeil. 6749670[/snapback] det skjedde med maskinen til typen min en gang, poff sa det, disk ble ødelagt og det var problemet, sendte den til ibas, kostet bare 30 000 kr 6749676[/snapback] hva som var verdt 30 000kr på den disken? maken til materialisme Lenke til kommentar
supertine Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Er det en gammel PSU? hvis ikke ville jeg nok ha levert den til produsent. Det er også mulig de har et visst erstatningansvar om det er fabrikasjonsfeil. 6749670[/snapback] det skjedde med maskinen til typen min en gang, poff sa det, disk ble ødelagt og det var problemet, sendte den til ibas, kostet bare 30 000 kr 6749676[/snapback] hva som var verdt 30 000kr på den disken? maken til materialisme 6749709[/snapback] hehe.. ett musikkalbum til en artist.. som de hadde jobbet med ett og ett halvt år.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Å levere en harddisk til profesjonelle for å redde data når den har totalhavarert, koster flesk. Det er tidkrevende og krever spesial utstyr. Lenke til kommentar
supertine Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Å levere en harddisk til profesjonelle for å redde data når den har totalhavarert, koster flesk. Det er tidkrevende og krever spesial utstyr. 6749770[/snapback] ja som sagt så kostet det 30 000 kr Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 er 30 k vert og betale for deg vil disken er ødelagt **Tim**? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hvilke type Psu var det? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hvilke type Psu var det? 6750103[/snapback] les litt lengere opp Det var en Tagan 420 W. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Leste en annen post at du byttet kabinett igår også . Kan være at hovedkortet er kortsluttet e.l med for mange standoff eller noe slikt eller en strømkrets har overledning av noe slag. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hei. For tja, 1-2 år siden skjedde det samme hos meg, bare på en litt annen måte. Det som skjedde hos meg var: Jeg hadde akkurat bytta kabinett, PSU, og CPU Kjøler. Satt alt sammen, da stod pc`en min på stua. Så satt jeg i strømmen og trykka på power knappen på PSU`en (Den nye) Som var en bZerk 500 watt`er. Da ska det poff/pang. Det ble mørkt i hele stua når det skjedde. Når jeg skulle sjekke om PSU`en fungerte på andre måter, så fungerte det ikke så bra. Fikk aldri starta den, men når jeg hadde kobla litt annerledes i maskina på Hovedkortet, også skrudde på maskina fungerte alt fint. Var bare en lyssikkring i Strømforsyninga, og antaglig DVD Brenneren som hadde tatt kvelden. Bortsett fra det fungerte alt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå