Gå til innhold

priser på bruk av 3G

Anbefalte innlegg

For det første: Er det samme pris på nedlasting med 3G eller Edge eller hva man nå bruker?

På min mobil står det "Alle sendte data" og "Alle mottate data". Betaler man både for sendt og mottat? Fant en kalkulator hvor man kan taste inn forbruk, men det står bare at man skal taste inn GPRS forbruk per måned. http://www.tele2.no/privat/mobil/priser.cf...lle_Mobilpriser.

Edit: Lurer også på om man betaler både tellerskritt OG nedlasting av data for videotelefoni på Tele2.

Endret av smurfine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er kun 1 operatør som har fast makspris på datatrafikk pr døgn uansett abonnementstype og som kunden ikke trenger å løfte en finger for å gjøre. Det er Telenor Mobil med makspris på 50 kr pr døgn.

Netcom har det, men da må du tegne datamania til 25 kr måneden. maksprisen per døgn er da dog 20 kr om jeg husker riktig. Du som kunde må da foreta noe aktivt for dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fordi det er to forskjellige teknologier, to forskjellige "nett", to forskjellige hastigheter.. tenkte jeg ihvertfall.

Hvis det er samme pris så kunne de jo ha skrevet gprs/3g data istedenfor kun gprs, eller bare skrevet data så man skjønte at det gjaldt all data.

Lenke til kommentar
Fordi det er to forskjellige teknologier, to forskjellige "nett", to forskjellige hastigheter.. tenkte jeg ihvertfall.

Hvis det er samme pris så kunne de jo ha skrevet gprs/3g data istedenfor kun gprs, eller bare skrevet data så man skjønte at det gjaldt all data.

6819578[/snapback]

Hvilken leverandør?

Lenke til kommentar

Har ikke sett at noen forteller hva 3g-data koster. Har du?

Og da tenker jeg ikke på sånne makspriser som et par operatører har men pris pr mb for eksempel. Hvis det er samme pris på 3g-data som gprs-data så er jo det greit men de kan jo opplyse om det i det minste.

Lenke til kommentar
Har ikke sett at noen forteller hva 3g-data koster. Har du?

Og da tenker jeg ikke på sånne makspriser som et par operatører har men pris pr mb for eksempel. Hvis det er samme pris på 3g-data som gprs-data så er jo det greit men de kan jo opplyse om det i det minste.

6820331[/snapback]

Telenor:

http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/

På denne siden finner du priser for GPRS, EDGE og UMTS for privatkunder.

UMTS er hva du refererer til som 3G.

Lenke til kommentar
Netcom har maxgrense på 20,- per dag for wap og annen datatrafikk, med mindre du bare er glad i wap (da er telenor billigere) så er dette tilbudet uten tvil det rimeligste :)

6821875[/snapback]

Hvor finner du at datatrafikk er maks 20 kr dagen? Står jo kun WAP og trafikk direkte fra selve mobilen på Netcom sine sider. for å få datatrafikk/PC (Oppkoblet PC via mobil) Så må du ha Datamania. og det er jo ikke gratis. (25 kr mnd + 20 kr dagen)

Må si at det er jævlig rotete av Netcom dette. :thumbdown:

Men positivt at de som vet om det kan få maksgrense...

Lenke til kommentar
Netcom har maxgrense på 20,- per dag for wap og annen datatrafikk, med mindre du bare er glad i wap (da er telenor billigere) så er dette tilbudet uten tvil det rimeligste :)

6821875[/snapback]

Hvor finner du at datatrafikk er maks 20 kr dagen? Står jo kun WAP og trafikk direkte fra selve mobilen på Netcom sine sider. for å få datatrafikk/PC (Oppkoblet PC via mobil) Så må du ha Datamania. og det er jo ikke gratis. (25 kr mnd + 20 kr dagen)

Må si at det er jævlig rotete av Netcom dette. :thumbdown:

Men positivt at de som vet om det kan få maksgrense...

6827715[/snapback]

Datamania holder på å bli byttet ut, det står akkurat det samme der, flere jeg har hatt kontakt med sier det er 20,- uansett. Rotete foreløpig, men blir oppdatert snart, vil heller ha det rotete enn dyrt ;)

Lenke til kommentar

Jeg tegnet meg en fastpris avtale med Telenor til 549 pr måned, siden jeg bruker tlf både med laptop og wap.

Deilig å slippe å tenke på kostnaden, men etter att jeg fikk P990i, så har jeg nesten ikke tatt frem laptopen i det hele tatt, kansje på tide å bytte til max pris på wap istedet.

Synd det ikke er 3G dekkning overalt enda, men det kommer vel.....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...